خانهاخبار
نوکیا از گوشی‌های G10 و G20 و همچنین C10 و C20 رونمایی کرد

نوکیا از گوشی‌های G10 و G20 و همچنین C10 و C20 رونمایی کرد

شرکت HMD امروز چهار گوشی تازه اقتصادی را با برند نوکیا معرفی کرد که در ادامه نگاهی به مشخصات آن‌ها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۱/۱۹

نوکیا امروز به غیر از معرفی سری گوشی‌های X خود با پشیبانی از 5G، چهار گوشی اقتصادی را نیز معرفی کرد. دو گوشی G10 و نوکیا G20 با اندروید 11 و گوشی‌های C10 و C20 با اندروید ۱۱ Go Edition عرضه می‌شوند. گوشی‌های سری جی تا دو سال آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهند کرد.  

نوکیا G10 و نوکیا G20

image

 

این دو مدل شباهت بسیاری به یکدیگر دارند ولی اگر به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهید، نوکیا G20 انتخاب بهتری برای شما به حساب می‌آید. این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که در کنار آنها سنسور عمق و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی است. به غیر از عدم استفاده از لنزهای زایس، این دوربین دقیقا مشابه آنچه است که در گوشی گران‌تر X10 یافت می‌شود.

نوکیا G10 در مقابل برادر بزرگترش، دوربین ساده تری دارد. دوربین اصلی قرار گرفته در این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و ماژول‌های ۲ مگاپیکسلی عمق و ماکرو را نیز به همراه دارد؛ هرچند دیگر خبری از لنز التراواید نیست. دوربین سلفی این گوشی نیز رزولوشن ۸ مگاپیکسل دارد.

گوشی G20 از سخت افزار بهتری نیز بهره می‌برد و از پردازنده مدیاتک هیلیو G35 استفاده می‌کند. این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه رم بوده و در مدل‌هایی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود.

image

 

نوکیا G10 از پردازنده ضعیف‌تر مدیاتک G25 استفاده کرده و با رم ۳ یا ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. هر دوی این گوشی‌ها از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی کرده و با اندروید ۱۱ به بازار می‌آیند.

به غیر از رنگ‌های مختلف، تفاوت دیگری بین این گوشی‌ها وجود ندارد. هر دو از نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن 720p+ و نسبت صفحه ۲۰:۹ استفاده می‌کنند. سری جی تا دو سال آپدیت‌های اصلی و به مدت سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید را دریافت خواهند کرد.

گوشی‌های G10 و G20 باتری‌های ۵۰۵۰ میلی‌ آمپری دارند که بین گوشی‌های نوکیا، بیشترین ظرفیت محسوب می‌شود. به گفته نوکیا باتری این گوشی‌ها تا سه روز دوام می‌آورد و هر دو گوشی با شارژرهای ۱۰ وات عرضه خواهند شد.

این گوشی‌ها از پورت USB-C استفاده کرده و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در آنها وجود دارد. گیرنده رادیو FM نیز در این تلفن‌های هوشمند قرار داده شده است. از نظر ارتباطی، این گوشی‌ها از LTE کت ۴، وای‌فای و بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی می‌کنند.

حسگر اثر انگشت این گوشی‌ها در کنار و روی دکمه پاور قرار گرفته و دکمه اختصاصی دستیار گوگل نیز روی این گوشی‌ها یافت می‌شود. هر دو گوشی گواهی IPX2 را برای مقاومت در برابر قطرات باران دریافت کرده‌اند.

نوکیا G10 با قیمت ۱۴۰ یورو در این ماه به بازار می‌آید؛ اما شاید بهتر باشد برای نوکیا G20 که با قیمت ۱۶۰ یورو در ماه مه عرضه می‌شود، صبر کنید.

نوکیا C10 و نوکیا C20

image

 

اگر گوشی‌های کلاسیک نوکیا برای شما کاربرد کافی را ندارند اما همچنان نیازی به یک گوشی کامل اندرویدی ندارید؛ سری سی نوکیا برای شما گزینه خوبی است. درست مانند سری جی، این گوشی‌ها نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

هردوی آنها از صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچی LCD با رزولوشن 720p+ استفاده کرده که دارای نسبت صفحه ۲۰:۹ است. نمایشگر نوکیا C10 از لایه محافظ پاندا گلس استفاده کرده و تا ۴۰۰ نیت روشنایی را به همراه دارد.

این دو گوشی دوربین‌های نسبتا مشابهی دارند و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی اصلی در پشت دستگاه و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز در آنها به چشم می‌خورد. گوشی C20 به لطف پردازنده قدرتمندترش توانایی گرفتن عکس‌های HDR را نیز دارد که البته کیفیت چندانی ندارند.

نوکیا C20 از پردازنده Unisoc SC9863a استفاده می‌کند که هشت هسته پردازشی داشته و نوکیا C10 دارای پردازنده Unisoc SC7331e است که چهار هسته‌ای است و از آن در نوکیا C1 نیز استفاده شده بود. این گوشی‌ها که مبتنی بر اندروید Go هستند، در مدل پایه تنها دارای ۱ گیگابایت رم بوده و حافظه آنها نیز با ظرفیت ۱۶ یا ۳۲ گیگابیتی، بسیار محدود است. البته هر دو از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند. HMD قول عرضه آپدیت‌های سه‌ماهه را به مدت دو سال برای این گوشی‌ها می‌دهد.

image

 

گوشی‌های نوکیا C10 و C20 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌ آمپری هستند که از شارژ کند ۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. همچنین این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ از پورت‌های microUSB استفاده می‌کنند که تصمیمی بسیار بحث برانگیز است! جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی‌ها وجود دارد و از رادیو FM نیز پشتیبانی می‌شود.

نوکیا C20 قابلیت اتصال به نسل چهارم اینترنت همراه را دارد و دارای بلوتوث نسخه ۴.۲ بوده و به وای فای نیز متصل می‌شود. گوشی C10 تنها قابلیت اتصال به نسل سوم را دارد.

نوکیا C10 و C20 به زودی با قیمت کمتر از ۱۰۰ یورو به بازار می‌آیند. نوکیا C20 با قیمت ۹۰ یورو در اواخر این ماه عرضه شده و نوکیا C10 نیز با قیمت ۷۵ یورو در ماه ژوئن به بازار می‌آید.

نظر شما درباره گوشی‌های تازه معرفی شده نوکیا چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)