خانهاخبار
iOS 14 دست کم روی 90 درصد آیفون‌ها نصب شده است!

iOS 14 دست کم روی 90 درصد آیفون‌ها نصب شده است!

از بین تمام محصولاتی که از iOS 14 پشتیبانی می‌کنند، 90 درصد آن‌ها این سیستم عامل را همین حالا استفاده می‌کنند که رکوردی فوق‌العاده برای اپل به حساب می‌آید.
۱۴۰۰/۱/۱۸

اپل در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2020) اعلام نمود که 81 درصد کاربران آیفون‌های فعال‌شده از چهار سال گذشته در این زمان به iOS 14 مهاجرت کرده‌اند. حالا تحلیل گران موسسه Mixpanel در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که نرخ تعامل با iOS 14 از 90 درصد عبور کرده است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی Mixpanel، 90.45 درصد از کاربران آیفون در حال حاضر دستگاه خود را به iOS 14 بروزرسانی کرده‌اند. این موضوع یک شگفتی برای اپل به حساب می‌آید. چرا که iOS 14 در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی رسما عرضه شد و حالا پس از گذشت نزدیک به هفت ماه، رسیدن به بیش از 90 درصد رکوردی فوق‌العاده به حساب می‌آید. همچنین بد نیست بدانید که تنها 5.07 درصد کاربران آیفون هم اینک از iOS 13 استفاده می‌کنند و 4.48 درصد از افراد نیز دستگاه خود را روی iOS 12 یا نسخه‌های قدیمی‌تر نگه داشته‌اند.

image

 

البته اپل هنوز این اعداد و ارقام را تأیید نکرده، اما روی دادن چنین اتفاقی دیگر جای تعجب نخواهد داشت. بر اساس اعلام انجمن توسعه دهندگان اپل، 80 درصد از کل آیفون‌های دنیا در 24 فوریه 2021 روی iOS 14 قرار داشته‌اند. به همین سبب برای چندمین بار نام اپل بر صدر پشتیبانی کنندگان نرم‌افزاری از گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

اگر مجددا به ماه سپتامبر سال گذشته بازگردیم، به خاطر می‌آوریم که نرخ مهاجرت سریع به iOS 14 توانست رکورد نسخه پیشین این پلتفرم را بشکند. چرا که تعداد زیادی از کاربران به دلیل برخورداری از قابلیت‌های جدید، تمایل به آپدیت کردن سیستم عامل دستگاه خود پیدا کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویجت‌ها، حالت تصویر در تصویر، کتابخانه اپلیکیشن‌ها، رابط کاربری کامپکت هنگام تماس یا استفاده از سیری، قابلیت‌های جدید iMessage، برخورداری از مترجم پیش فرض و ویژگی Spatial Audio برای ایرپادز پرو اشاره کرد.

در حال حاضر، مهندسان اپل در حال کار روی آی او اس 14.5 هستند که در اختیار توسعه دهندگان و اشخاص استفاده کننده از نسخه آزمایشی بتا قرار گرفته است. در حالی که هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن عنوان نشده است، اما کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که این نسخه در همین فصل بهار که در آن هستیم به صورت رسمی عرضه خواهد شد. شما در مورد این آمار چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم جزو این آمار فوق‌العاده هستید و به iOS 14 کوچ کرده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)