خانهاخبار
واتساپ انتقال چت بین iOS و اندروید را آزمایش می‌کند

واتساپ انتقال چت بین iOS و اندروید را آزمایش می‌کند

واتساپ در حال آزمایش ویژگی است که به کمک آن می‌توان چت‌ها را بین دو پلتفرم iOS و اندروید انتقال داد.
۱۴۰۰/۱/۱۷

تعویض گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ دیگر همچون گذشته معظلی بزرگ نیست و اکنون به سادگی می‌توان این انتقال را انجام داد. اما پس از ورود به گوشی جدید انتقال تاریخچه چت و پیام‌ها بین دستگاه‌های iOS و اندروید عملا در برنامه‌هایی همچون واتساپ وجود ندارد. حال به نظر می‌رسد که واتساپ در حال کار روی این ویژگی است.

چندین برنامه و سرویس شخص ثالث وجود دارد که می‌توانند چت‌ها و پیام‌های واتساپ را بین دو پلتفرم جابه جا کنند؛ اما هیچ یک به طور رسمی از سوی فیس بوک پشتیبانی نمی‌شوند و در واقع شرایط فیس‌بوک را نقض می‌کنند. واتساپ در ماه‌های گذشته ویژگی‌های جالبی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از چند دستگاه اشاره کرد و پیشرفت بزرگ بعدی می‌تواند تغییر سیستم عامل باشد.

 به گفته WABetaInfo واتساپ می‌خواهد تغییر سیستم عامل برای کرابر راحت‌تر از گذشته باشد و تعویض تلفن هوشمند به سادگی صورت پذیرد. این اتفاق قطعا برای کاربران خوب خواهد بود، اما مانند بسیاری از قابلیت‌هایی که WABetaInfo کشف کرده، ممکن است این ویژگی هرگز برای این پیام رسان منتشر نشود و فقط درحد آزمایش بماند. اگر هم به واقعیت بدل شود که برای کسانی که می‌خواهند بین پلتفرم‌های مختلف جابه جا شوند بسیار ساده و آسان خواهد بود.  

image

 

به نظر می‌رسد این ویژگی بخشی از پشتیبانی گسترده از چند دستگاه محسوب می‌شود و هنوز برای کامل شدن کار می‌برد. واتساپ به دلایل مسائل حریم خصوصی در ماه‌های اخیر تعدا قابل توجهی از کابران خود را از دست داده است. با توجه به محبوبیت واتساپ در خارج از آمریکا، یکی از پرکاربردترین پیام رسان‌های رایگان محسوب می‌شود که در iOS و اندروید وجود دارد. تلاش برای انتقال چت بین دستگاه‌های مختلف یک مشکل بزرگ است و کاربرانی که به تعویض گوشی خود پرداخته‌اند، همیشه با آن مواجه بوده‌اند.

تلگرام و سیگنال ویژگی مشابه انتقال چت بین آی‌اواس و اندروید را ارئه می‌دهند، بنابراین کاملا طبیعی است که واتساپ بزرگترین اپلیکیشن پیام رسان جهان نیز از این الگو پیروی کند. با وجود تمام این‌ها، هیچ اطلاعات دیگری به بیرون درز نکرده و جدول زمانی هم برای ارائه این ویژگی منتشر نشده است. باید دید واتساپ در رقابت با همتایان خود چه راهی را پیش خواهد رفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)