خانهاخبار
وان پلاس 9 پرو بدون حافظه 128 گیگابایتی وارد خاک آمریکا شد!

وان پلاس 9 پرو بدون حافظه 128 گیگابایتی وارد خاک آمریکا شد!

مدل پایه وان پلاس 9 پرو با تأخیر در ایالات متحده عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۱/۱۶

گوشی هوشمند جدید وان پلاس 9 پرو که به تازگی معرفی شده است، در مدل پایه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه خواهد بود. اما بد نیست بدانید که این مدل به دلایل مختلف، با تأخیر در کشور آمریکا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

این محصول با حافظه داخلی 128 و رم 8 گیگابایتی، با قیمت 969 دلاری همراه بوده و اولین محصول وان پلاس با چنین قیمت بالایی به حساب می‌آید. اما در حال حاضر به دلیل عرضه با تأخیر، تنها گزینه موجود برای خرید که در دسترس کاربران قرار گرفته، با حافظه داخلی 256 و رم 12گیگابایتی همراه است که برای خرید آن، باید 1069 دلار پرداخت نمایید. وان پلاس 9 نیز برای خرید موجود بوده که برای مدل پایه، باید هزینه 729 دلاری را بپردازید.

image

 

مسئولان وان پلاس تأیید کردند که وان پلاس 9 پرو با حافظه داخلی 128 گیگابایتی در آمریکا موجود خواهد شد، اما متأسفانه اطلاعیه‌ای در مورد زمان عرضه آن اعلام نکردند. با وجود این که هیچ دلیلی برای این تأخیر عنوان نشده، اما به نظر می‌رسد که مشکلات پیش آمده در حوزه کمبود تراشه به صورت جهانی، یکی از دلایل این تأخیر به شمار می‌آید.  

یکی از گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که پردازنده اسنپدراگون 888 به دلایل مختلف، با کمبود در عرضه روبرو شده است و این گزینه، به عنوان قلب تپنده وان پلاس 9 پرو به حساب می‌آید. همچنین از طرف دیگر، موجودی نسخه 256 گیگابایتی وان پلاس 9 پرو نیز در کشور آمریکا به پایان رسیده است. اما طبق اعلام مسئولان این کمپانی، به زودی شاهد بازگشت آن به بازار خواهیم بود.

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده توسط ویروس کرونا، وان پلاس 8 پرو نیز با مشکلات در عرضه روبرو شد.

وان پلاس 9 در برابر وان پلاس 9 پرو

اگر ذکر این نکته کمکی به شما می‌کند، لذا بد نیست بدانید که وان پلاس 9 پرو به حافظه قابل ارتقاء مجهز نخواهد بود و به این ترتیب، ‌اگر روی این گزینه حساس هستید بهتر است مدل 256 گیگابایتی را انتخاب نمایید.

در غیر این صورت می‌توانید وان پلاس 9 را نیز در ذهن خود داشته باشید. این محصول نیز با دو مشخصه زیر در دسترس قرار گرفته است:

  • مدل اول با 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی: 729 دلار
  • مدل دوم با 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی: 829 دلار

image

 

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب از پردازنده اسنپدراگون 888 بهره می‌برند و از شارژ سریع 65 واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. البته بد نیست بدانید که وان پلاس 9 پرو از شارژ بی سیم 50 واتی بهره می‌برد و در مقابل، وان پلاس 9 به سیستم شارژ بی سیم پایه 15 واتی مجهز است. همچنین تنها وان پلاس 9 پرو از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره می‌برد.

از جمله دیگر تفاوت‌های این دو محصول، می‌توان به نمایشگر آن‌ها اشاره کرد. وان پلاس 9 پرو به نمایشگر 6.7 اینچی آمولد LTPO با رزولوشن Quad HD و نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز بوده و در مقابل، نمایشگر 6.5 اینچی وان پلاس 9 با وجود برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی، فاقد پنل LTPO است و به این ترتیب از تکنولوژی‌های خاص در حوزه صرفه جویی در مصرف انرژی بهره نمی‌برد.

همچنین وان پلاس 9 پرو به سنسور 48 مگاپیکسلی IMX789 سونی مجهز است و نسخه معمولی این تلفن هوشمند، همان سنسور 48 مگاپیکسلی IMX689 که در وان پلاس 8 پرو شاهد آن بودیم را درون خود می‌بینید. اما سایر دوربین این دو محصول شامل موارد زیر میان آن‌ها مشترک است:

  • دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید IMX766 سونی
  • ماژول 2 مگاپیکسلی مونوکروم
  • دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)