خانهاخبار
آیمک با نمایشگر بزرگتر در راه است

آیمک با نمایشگر بزرگتر در راه است

طبق خبرها ظاهرا آیمک جدید که از پردازنده اپل سیلیکون برخوردار خواهد بود، نمایشگری بزرگتر را نیز با خود به ارمغان خواهد آورد.
۱۴۰۰/۱/۱۵

شایعاتی که تا به حال در رسانه‌های خبری مطرح شده، حاکی از آن است که اپل در حال کار روی نسل جدید آیمک با پردازنده اپل سیلیکون است که پیش بینی می‌شود در سال جاری، شاهد رونمایی از آن باشیم. اما یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی به تازگی مدعی شده که اپل قصد دارد تا ابعاد نمایشگر این دستگاه را نیز افزایش دهد و یکی از مدل‌ها، از صفحه نمایشی بزرگ‌تر از نسخه 27 اینچی حال حاضر برخوردار خواهد بود.

کوپرتینویی‌ها در حال حاضر، دو سایز 21.5 و 27 اینچی را برای علاقمندان به خرید آیمک در نظر گرفته‌اند. اما اگر توییت اخیر Love to Dream صحت داشته باشد، باید انتظار رونمایی از آیمک با نمایشگری بزرگ‌تر را نیز داشته باشیم.

توییت یاد شده روز گذشته به زبان چینی منتشر شده و آنطور که 9to5Mac به کمک مترجم گوگل آن را ترجمه کرده،  با عبارت the display is really big and bigger than the biggest مواجه هستیم که این عبارت معادل «نمایشگر واقعا بزرگ است، بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین گزینه موجود» خواهد بود. به این ترتیب باید انتظار رونمایی از آیمک با نمایشگری بزرگ‌تر از 27 اینچ را داشته باشیم.

image

 

البته شخص ارسال کننده این توییت، در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که نمی‌داند چرا کاربران قصد دارند تا توییت‌های وی را به گونه‌ای دیگر برداشت کنند و همچنین، او از افشای اسرار شرکت‌ها کناره گیری کرده و خود را بازنشسته کرده است.

پیش بینی می‌شود که مهندسان اپل در حال کار روی نسخه بازطراحی شده آیمک با پردازنده‌های اپل سیلیکون هستند. در ماه ژانویه سال جاری میلادی، گزارشی منتشر شده حاکی از آن بود که آیمک‌های جدید با شماره ساخت‌های J456 و J457 همراه خواهند بود و زبان طراحی آن‌ها نیز مانند نمایشگر Pro Display XDR در نظر گرفته شده که از حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه نمایش برخوردار است. همچنین تغییر بعدی این است که دیگر خبری از قسمت فلزی و لوگوی اپل در زیر آیمک جدید نخواهد بود.

 

در ماه مارچ سال جاری میلادی، اپل تولید برخی کانفیگ‌های نسخه 21.5 اینچی و همچنین آیمک پرو را متوقف کرد که به نوعی، نزدیک بودن آیمک‌های جدید را تایید می‌کند. آیمک‌های جدید در مدل پایه نیز شاهد افزایش اندازه نمایشگر خواهد بود و به احتمال بسیار زیاد، آیمک 21 اینچی با آیمک 24 اینچی جایگزین خواهد شد. در نسخه آزمایشی macOS Big Sur 11.3 نیز دو شناسه iMac211 و iMac21.2 دیده شده که مربوط به مدل‌های معرفی نشده از آیمک است.

اگر کوپرتینویی‌ها قصد افزایش ابعاد نمایشگر آیمک را داشته باشند، به همان نسبت شاهد افزایش رزولوشن آن نیز خواهیم بود. از آن جا که نسخه 27 اینچی در حال حاضر با رزولوشن 5K همراه است، لذا پیش بینی می‌شود که نسخه بزرگ‌تر از پنلی با رزولوشن 6K برخوردار باشد که به این ترتیب، مطمئنا باید انتظار افزایش قیمت چشمگیر آن را نیز داشته باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)