خانهاخبار
ZTE S30 Pro با اسنپدراگن 768G و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی معرفی شد

ZTE S30 Pro با اسنپدراگن 768G و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی معرفی شد

شرکت ZTE امروز از سه گوشی میان‌رده با پشتیبانی از 5G رونمایی کرده است و در ادامه نگاهی به مشخصات آنها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۱/۱۱

کمپانی ZTE سه مدل گوشی میان‌رده از سری جدید S30 خود را معرفی کرد. این گوشی‌ها از 5G پشیتبانی کرده و روی کیفیت نمایشگر، عکاسی و شارژ سریع تمرکز دارند.

ZTE S30 Pro

image

 

سردمدار این گوشی‌ها بدون شک S30 پرو است که از پردازنده اسنپدراگن 768G قدرت می‌گیرد. این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و مانند سایر گوشی های این سری از رابط کاربری اختصاصی ZTE، یعنی MyOS 11 استفاده می کند.

یک لوله حرارتی وظیفه خنک کردن پردازنده را به عهده داشته و قابلیت نرم افزاری Memory Fusion، ۳ گیگابایت رم مجازی را به این گوشی اضافه می‌کند. آنتن‌های این گوشی طوری طراحی شده‌اند که نحوه نگه‌داشتن گوشی در دریافت سیگنال توسط آن تاثیری نداشته باشد.

S30 پرو نمایشگر امولد ۱۴۴ هرتزی با حساسیت به لمس ۳۶۰ هرتز دارد که برای گیمینگ بسیار مناسب است. این پنل ۶.۶۷ اینچی دارای رزولوشن فول اچ دی بوده و میزان روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر همچنین از HDR10+ پشیبانی می‌کند و سنسور اثر انگشت نیز زیر آن قرار گرفته است. باتری این گوشی ۴۲۰۰ میلی آمپر ظرفیت داشته و از شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

 

این گوشی دارای دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی است که از کیفیت مناسبی برخوردار است. دوربین چهارگانه که در پشت گوشی قرار گرفته، از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و توان ضبط ویدیو با رزولوشن 4K با فریم‌ریت ۶۰ را دارد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با فاصله فوکوس ۴ سانتی‌متر و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسل نیز در این ماژول دوربین یافت می‌شوند.

image

 

گوشی ZTE S30 پرو از تاریخ ۳ آوریل (۱۴ فروردین) در چین با قیمت ۳۰۰۰ یوآن (حدود ۴۶۰ دلار/۳۹۰ یورو) عرضه خواهد شد.

ZTE S30

image

 

نسخه معمولی S30 شباهت زیادی به نسخه پرو دارد اما مشخصات آن کمی ضعیف‌تر و در نتیجه قیمت آن کمی پایین‌تر است. قابلیت اتصال به 5G با پردازنده دیمنسیتی ۷۲۰ مدیاتک در این گوشی وجود دارد و حافظه داخلی در نسخه پایه، نسبت به مدل پرو نصف شده و این گوشی با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. البته نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد.

پردازنده این گوشی نیز به وسیله یک لوله حرارتی خنک شده و نحوه طراحی آنتن ها مشابه نسخه پرو است. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این گوشی یک پنل LCD با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز و حساسیت به لمس ۲۴۰ هرتز است. با وجود اینکه بیشتر بازی‌های موبایل از فریم‌ریت تا ۹۰ فریم بر ثانیه پشیبانی می‌کنند و پردازنده گرافیکی نیز توان اجرای بازی های با فریم‌ریت ۱۴۴ را ندارد؛ این گوشی نیز به اندازه مدل پرو می‌تواند برای بازی مناسب باشد.

image

 

S30 دارای یک یاتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است که از شارژ ۳۰ وات پشیبانی می‌کند. ZTE چیزی درباره مدت شارژ شدن این گوشی نگفته است بنابراین امکان مقایسه آن با شارژ ۵۵ واتی مدل پرو وجود ندارد. دوربین اصلی این گوشی درست همانند مدل پرو بوده و از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسل التراواید و سنسور عمق و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. اما فیلمبرداری 4K در این گوشی تنها به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است.

دوربین سلفی این گوشی یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد که با اینکه کیفیت نسخه پرو را ندارد، اما همچنان قابل استفاده است. یک ویژگی جالب در این گوشی ایجاد زیرنویس خودکار از صحبت‌های درون ویدیو‌های ضبط شده با استفاده از هوش مصنوعی است.

image

 

گوشی ZTE S30 نیز در تاریخ ۳ آوریل (14 فروردین) در چین عرضه خواهد شد. مدل پایه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۲۲۰۰ یوآن (حدود ۳۳۵ دلار/۲۸۵ یورو) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و با پرداخت تنها ۲۰۰ یوآن بیشتر، می‌توانید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را تهیه کنید.

ZTE S30 SE

image

 

گوشی S30 SE در واقع یک تلفن هوشمند ساده با قابلیت اتصال به 5G است. این گوشی از پردازنده دیمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند که مانند دو گوشی دیگر دارای لیتوگرافی ۷ نانومتری است و عملکرد آن برخلاف نامش، تفاوت چندانی با دیمستینی ۷۲۰ ندارد. البته سخت افزار به هیچ عنوان نقطه قوت این گوشی نیست و به همین دلیل تنها ۶ گیگابیت رم را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایشگر این گوشی یک پنل LCD فول اچ دی است که بر خلاف مدل‌های دیگر، نرخ به‌روزرسانی بالا در آن وجود ندارد. حسگر اثر انگشت این گوشی مانند S30 معمولی در کنار گوشی قرار گرفته است.

image

 

بهترین بخش S30 SE، باتری آن است و این گوشی از یک باتری بسیار بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند. البته شارژر ۱۸ واتی که در جعبه گوشی قرار گرفته به این معناست که برای پر شدن آن باید مدتی صبر داشته باشید! این گوشی از امکان انتقال شارژ به گوشی‌های دیگر نیز پشیبانی می‌کند و همچنین یک جک هدفون نیز در کنار پورت USB-C آن قرار دارد.

image

 

بخش دوربین دیگر به اندازه سایر مدل‌ها جذاب نیست و دقت سنسور اصلی به ۴۸ مگاپیکسل کاهش یافته است. دوربین التراواید در این گوشی وجود دارد و تنها شاهد دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سنجش عمق میدان ۲ مگاپیکسلی در آن هستیم. فیلمبرداری نیز تنها با رزولوشن 1080p امکان‌پذیر است و دوربین سلفی نیز با دقت ۸ مگاپیکسل، کیفیت خیره کننده‌ای ندارد.

این گوشی در تاریخ ۳ آوریل (۱۴ فروردین) با قیمت ۱۷۰۰ یوآن (حدود ۲۶۰ دلار/۲۲۰ یورو) به بازار می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)