خانهاخبار
آیفون 13 لنز واید مشابه آیفون 12 خواهد داشت

آیفون 13 لنز واید مشابه آیفون 12 خواهد داشت

امروز شایعاتی درباره دوربین سری آیفون 13 منتشر شده که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۱/۱۱

به گفته یکی از آنالیزگر‌های شناخته شده اپل، سری آیفون 13 لنز‌های واید مشابه آنچه در آیفون 12 شاهد بودیم را خواهد داشت و این گوشی‌ها در این زمینه بهبود سخت‌افزاری خاصی نخواهند داشت.

در گزارشی که به دست MacRumors رسیده، اشاره شده که آیفون 13، آیفون 13 مینی و آیفون 13 پرو از همان لنز واید 7 اِلمانی با گشودگی f/1.6 که در آیفون 12 به کار رفته بود استفاده می‌کند. اما آیفون 13 پرو مکس از گشودگی لنز f/1.5 بهره می‌برد که نسبت به سایرین یک ارتقا جزئی به حساب می‌آید.

image

 

به گفته Kuo، شرکت Sunny Optical تامین کننده لنز‌های 7 المانی برای آیفون‌های جدید خواهد بود و تولید انبوه آنها احتمالا در ماه مه آغاز می‌شود. این منبع همچنین اعلام کرده که با وجود ورود اپل به بازار خودرو و واقعیت افزوده، تقاضای اپل برای خرید لنز در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

با اینکه آیفون‌های سال ۲۰۲۱ در بخش دوربین واید شاهد تغییرات زیادی نبودند؛ اما قرار است این گوشی‌ها دوربین التراوید بهتری نسبت به نسل قبل داشته باشند. به گفته برخی منابع چهار مدل آیفون 13 از لنز التراواید جدید با گشودگی f/1.8 استفاده می‌کنند که نسبت به دوربین التراواید آیفون 12 با گشودگی f/2.4، عملکرد بسیار بهتری مخصوصا در نور کم خواهد داشت.

آیفون 13 در سنسور دوربین نیز بهبود‌هایی خواهد داشت و به گفته یکی از آنالیزگر‌ها، اندازه سنسور در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس افزایش یافته است. البته وی اشاره‌ای نکرده که سنسور کدام دوربین این گوشی بزرگتر خواهد بود. سنسور‌های بزرگ‌تر، پیکسل‌های بزرگ‌تری داشته و امکان ورود نور بیشتری را به خود می‌دهند؛ بنابراین موجب افزایش کیفیت عکس‌ها خواهند شد.

مدتی پیش Kuo گزارش کرده بود که اپل بنا دارد در سری آیفون 13 از ناچ کوچک‌تر و باتری بزرگ‌تری استفاده کند. همچنین مدل‌های رده بالا مانند پرو و پرو مکس دارای صفحه نمایش پرو موشن ۱۲۰ هرتز خواهند بود. فناوری Sensor Shift نیز که برای کاهش نویز عکس‌ها در آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته بود احتمالا در همه مدل‌های آیفون 13 یافت می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)