خانهاخبار
لپ‌تاپ جدید شیائومی با نمایشگر E4 OLED همراه است

لپ‌تاپ جدید شیائومی با نمایشگر E4 OLED همراه است

شرکت شیائومی در دو سه روز اخیر، تعداد زیادی محصول معرفی کرده که دوتا از آن‌ها، لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت با اندازه‌های 15 و 14 اینچی هستند.
۱۴۰۰/۱/۱۱

محصولات جدید شیائومی هنوز تمام نشده‌اند و این شرکت حتی دو لپ‌تاپ جدید هم معرفی کرده است؛ شیائومی می لپ‌تاپ پرو 15 و Xiaomi Mi Laptop Pro 14.

همانطور که از اسم این لپ‌تاپ‌ها پیداست، یکی از آن‌ها نمایشگر 15 اینچی و دیگر نمایشگر 14 اینچی دارند. مدل 15 اینچی، با پنل E4 OLED همراه است که مشابه پنلی است که این شرکت در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند. این پنل برای نمایشگر یک لپ‌تاپ، روشنایی زیاد 600 نیتی دارد و از DC dimming هم پشتیبانی می‌کند.

رزولوشن این پنل معادل 3.5K است که باعث شده شاهد تراکم پیکسلی 261 پیکسل در هر اینچ باشیم. نسبت تصویر در این نمایشگر هم 16:10 است. عمق رنگ 10 بیتی و پشتیبانی از صد درصد طیف رنگی DCI-P3 از دیگری مواردی است که باعث شده با نمایشگری فوق‌العاده روبرو باشیم. با وجود تمام این ویژگی‌ها، یک ویژگی دیگر هم در این نمایشگر هست که از گوشی‌های موبایل قرض گرفته شده؛ پوشش گوریلا گلس.

image

شیائومی می لپ‌تاپ پرو 15 از پردازنده نسل 11 اینتل بهره می‌گیرد. در مدل پایه شاهد Core i5 و در مدل رده بالا شاهد پردازنده Core i7 هستیم. در هر دو مورد نیز از گرافیک GeForce MX450 همراه با VRAM دو گیگابایتی استفاده شده است. سیستم خنک‌کننده این لپ‌تاپ هم شامل دو فن می‌شود. همچنین این لپ‌تاپ توانسته سخت‌ترین گواهی Intel Evo Platform را هم دریافت کند تا جزو بهترین لپ‌تاپ‌های اینتلی حال حاضر باشد.

شیائومی از یک باتری 66 وات ساعتی در این لپ‌تاپ استفاده کرده که از شارژر سریع 100 واتی هم پشتیبانی می‌کند. از نظر اتصالات، یک پورت تاندربولت 4 و دو پورت USB-C در بدنه این لپ‌تاپ دیده می‌شوند. شیائومی همچنین یک دانگل هم در بسته‌بندی این محصول قرار می‌دهد که با وصل کردن آن به یکی از پورت‌های دستگاه، می‌توان خروجی HDMI و USB-A داشت.

image

 

شیائومی می لپ‌تاپ پرو 15 اینچ با ضخامت 15.9 میلی‌متر، جزو لپ‌تاپ‌های باریک به حساب می‌آید. در بدنه این لپ‌تاپ‌ها هم از آلومینیوم سری 6 استفاده شده که در صنعت هوانوردی از آن استفاده می‌شود.

این لپ‌تاپ را می‌توان از امروز پیش‌خرید کرد و عرضه عمومی دستگاه هم از 13 فروردین ماه آغاز خواهد شد. قیمت این لپ‌تاپ برای مدل پایه 990 دلار است که در این مدل سی‌پی‌یو Core i5 همراه با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD دریافت می‌کنید. مدل بعدی که پردازنده Core i7 دارد و با همان میزان رم و حافظه داخلی همراه است، حدود 1226 دلار قیمت خواهد داشت.

شیائومی همچنین یک نسخه دیگر از این لپ‌تاپ ساخته که به پردازنده AMD مجهز است و از سی‌پی‌یو Ryzen 5000H مدل 45 وات در آن استفاده شده است. این مدل حداقل یک ماه دیگر از راه خواهد رسید. 

اما خب اگر محصولی کوچک‌تر می‌خواهید، شیائومی می لپ‌تاپ پرو 14 برای شما ساخته شده است. این لپ‌تاپ با ضخامت 15.6 میلی‌متری، کمی باریک‌تر است و تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد. شاسی بدنه این لپ‌تاپ هم مثل برادر 15 اینچیش‌اش از آلومینیوم سری 6 ساخته شده است.

نمایشگر این لپ‌تاپ به جای پنل OLED از LCD استفاده می‌کند و رزولوشن آن هم به 2.5K کاهش پیدا کرده. اما ویژگی بهتر این پنل، 120 هرتزی بودن آن است. همچنین نسبت نمایش تصویر در این لپ‌تاپ هم 16:10 است و دقت رنگ و پویایی تقریبا در سطح برادر بزرگ‌ترش است اما پشتیبانی از HDR در آن وجود ندارد.

image

این مدل هم از پردازنده‌های نسل یازدهمی Core i5 و Core i7 استفاده می‌کند و تنها کارت گرافیک دریافتی هم GeForce MX450 است. باتری این لپ‌تاپ ظرفیت 56 وات ساعتی دارد و با شارژر 100 واتی شارژ می‌شود. همچنین در این لپ‌تاپ تنها یک پورت تاندربولت 4 دیده می‌شود و این یعنی قطعا به دانگل برای داشتن پورت‌های بیشتر نیاز خواهید داشت. این لپ‌تاپ و مدل 15 اینچی نیز هردو از Wi-Fi 6 بهره می‌برند.

شیائومی می لپ‌تاپ پرو 14 اینچی با قیمت پایه 805 دلار همراه است که پردازنده Core i5 و کانفیگ 16/512 برای رم و حافظه داخلی SSD دارد. مدل بعدی که Core i7 خواهد داشت نیز با همان کانفیگ رم و حافظه داخلی همراه است و قیمت آن حدود 1080 دلار است. پیش‌خرید از لپ‌تاپ‌ها از اواخر ماه آینده میلادی شروع می‌شود و عرضه این لپ‌تاپ رسما از 11 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)