خانهاخبار
سرانجام گوشی تاشو شیائومی می میکس فولد معرفی شد

سرانجام گوشی تاشو شیائومی می میکس فولد معرفی شد

شرکت شیائومی که دیروز و امروز دو مراسم پشت سر هم برگزار کرده، بالاخره از اولین گوشی تاشوی خودش با نام شیائومی می میکس فولد رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱/۱۰

شیائومی پس از چند سال دوباره یک گوشی جدید از خانواده میکس معرفی کرده که مثل دفعات قبلی، این سری قرار است نوآوری‌های جدید شیائومی را به نمایش بگذارد. گوشی جدید شیائومی می میکس فولد نام دارد و اولین گوشی شیائومی است که از نمایشگر تاشو داخلی بهره می‌برد. این محصول آنقدر ویژگی‌های نوآورانه مختلفی دارد که ممکن است تاشو بودن نمایشگر آن به چشم نیاید.

نمایشگر داخلی و بزرگ آن، اندازه 8.01 اینچی دارد و پنل آن OLED است. این نمایشگر همچنین نسبت تصویر 4:3 و رزولوشن 1440p+ دارد. شیائومی ادعا می‌کند وقتی نمایشگر تاشو این گوشی را باز می‌کنید، با بزرگ‌ترین نمایشگر تاشو در گوشی‌های هوشمند روبرو می‌شوید اما ممکن است هواوی با این ادعا خیلی موافق نباشد.

در هر صورت، این نمایشگر آنقدری بزرگ هست که شیائومی امکان استفاده از پنجره‌هایی با اندازه متغیر را در رابط کاربری این گوشی گنجانده است. برای فعال کردن حالت دسکتاپ و استفاده از اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های مختلف، تنها باید با سه انگشت روی نمایشگر بزرگ این گوشی سوایپ کنید.

از این مورد که بگذریم، شیائومی یک لولا U شکل برای این نمایشگر داخلی طراحی کرده که به گفته شیائومی، 27 درصد از لولای استفاده شده در گوشی‌های تاشو دیگر سبک‌تر است. همچنین شیائومی گفته که این گوشی را در آزمایش‌هایش بیش از 200 هزار بار باز و بسته کرده تا ببیند لولای دستگاه آسیب‌پذیر است یا خیر. پس از اینکه دید گوشی همچنان درست کار می‌کند، باز و بسته کردن این گوشی در این آزمایش را به یک میلیون بار رساند! بنابراین خیال کاربران از مقاومت این لولا می‌تواند مطمئن باشد.

پنل OLED استفاده شده برای نمایشگر داخلی، از استاندارد HDR10+ و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند و با داشتن گستره رنگی DCI-P3، رنگ‌هایی دقیق و شفاف را به نمایش می‌گذارد. روشنایی این نمایشگر در حالت عادی حداکثر تا 600 نیت و در زمان‌های خاص مثل زیر نور مستقیم آفتاب، تا 900 نیت افزایش می‌یابد.

نمایشگر بیرونی این گوشی اندازه 6.52 اینچی دارد و پنل آن هم از نوع AMOLED است. رزولوشن این پنل معادل 840 در 2520 پیکسل است. نسبت نمایش تصویر در این نمایشگر، نسبت عجیب و بلند 27:9 است. همچنین برخلاف نمایشگر داخلی که 60 هرتزی است، این نمایشگر بیرونی نرخ تجدید 90 هرتزی دارد و حساسیت به لمس در آن به 180 هرتز می‌رسد. همچنین این نمایشگر بیرونی در حالت عادی روشنایی 650 نیت دارد که کمی بیشتر از نمایشگر داخلی است. این پنل هم از استانداردهای HDR10+ و DolbyVision پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ و گستره رنگی در این نمایشگر هم وسیع و عالی است.

مشخصاتی که گفتیم برای یک تلفن هوشمند تاشو نسل اولی اصلا بد نیست اما دوربین‌های این گوشی، سایه سنگینی روی نمایشگرهای محصول دارند. قبل از هر چیز باید بگوییم که این گوشی حاصل 140 میلیون یوآن سرمایه‌گذاری بخش تحقیق و توسعه شیائومی است و دو سال روی این محصول کار شده است.

شیائومی حتی برای این گوشی یک چیپست اختصاصی پردازش تصویر به نام Surge C1 هم ساخته است. این چیپست بر پایه سه الگوریتم مربوط به فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، تنظمیم وایت بالانس خودکار کار می‌کند تا این کار‌ها را در بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی و بهترین شکل انجام دهد.

حتی هیجان‌انگیز‌تر از این چیپست پردازش تصویر، شیائومی برای اولین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند از لنز مایع برای دوربین استفاده کرده است. این لنز مایع درواقع در جلوی سنسور دوربین تله‌فوتو قرار گرفته است. مایعی که می‌گوییم در یک محفظه به شکل المان لنز قرار گرفته که انعطاف پذیری دارد و می‌تواند تغییر شکل بدهد؛ چیزی درست شبیه به چشم انسان. همچنین در مورد مایع استفاده شده نیز نباید نگرانی داشته باشیم زیرا گفته شده در دماهای مختلف از منفی چهل درجه تا 60 درجه سانتی‌گراد هم به خوبی کار می‌کند.

اما این لنز مایع چه کاربردی دارد؟ لنز مایع سبب می‌شود تا بزرگنمایی اپتیکال دوربین تله‌فوتو از 3 تا 30 برابر افزایش یابد. همچنین این لنز می‌تواند از فاصله حداقل 3 سانتی‌متری هم فوکوس کند که برای عکاسی ماکرو عالی است. به طور کل با همین دوربین و لنز می‌توان هم زوم فوق العاده‌ای داشت و هم عکس‌های ماکرو با کیفیت گرفت. سنسوری که پشت این لنز نشسته نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی است. ولی گویا خبری از لرزشگیر اپتیکال برای این دوربین نیست یا اگر هم هست، شیائومی به آن اشاره‌ای نکرد.

image

 

 دوربین اصلی این گوشی از سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM2 استفاده می‌کند که اندازه 1/1.52 اینچ دارد و یک لنز هفت اِلمانی هم در جلوی آن قرار گرفته است. این سنسور در حالت پیش‌فرض، هر 9 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند تا عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی ثبت کند. اما خب این دوربین فاقد لرزشگیر اپتیکال است. در نهایت دوربین التراواید با زاویه دید 123 درجه و سنسور 13 مگاپیکسلی هم در پشت این گوشی حاضر است.

این گوشی با یک باتری 5020 میلی‌آمپری همراه است که به دو تکه 2460 میلی‌آمپری تقسیم شده و در هر نصف از این گوشی قرار گرفته است. در بسته‌بندی این محصول هم شارژر 67 واتی حاضر است تا این باتری را تنها در 37 دقیقه به صورت کامل شارژ کند. خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز در این محصول نیست.

image

شیائومی می میکس فولد از پردازنده اسنپدراگن 888 نیرو می‌گیرد و در کنار آن، از رم 3200 مگاهرتزی LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 هم برخوردار است. کانفیگ مدل پایه این گوشی شامل 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. دو کانفیگ دیگر هم به ترتیب 12/512 و 16/512 گیگابایتی هستند.

عملکرد عالی این پردازنده به لطف سیستم خنک کننده «پروانه‌ای» تضمین شده که شامل صفحات مسی حاوی بخار بزرگ و ژل‌های حرارتی و ورقه‌های گرافیتی است. سیستم خنک کننده این گوشی از مساحت 22583 میلی‌متر مربع برخوردار است تا نه تنها بتواند پردازنده را خنک کند، بلکه از پس خنک کردن آنتن‌های 5G و گرمای حاصل شده از شارژر 67 واتی هم بربیاید.

جذابیت بصری نمایشگر داخلی این گوشی، با بلندگوهای چهارتایی که توسط Harman Kardon تیون شده‌اند، تکمیل می‌شود. تا پیش از این بلندگوهای چهارتایی را فقط در تبلت‌ها دیده بودیم اما شیائومی حالا این بلندگوها را به گوشی تاشوی خودش هم آورده است. شیائومی می‌گوید این بلندگوها صدایی تا 40 درصد بیشتر از Mi 10 Pro تولید می‌کنند و شفافیت و تکفیف صدای عالی باید از آن‌ها انتظار داشته باشیم. شیائومی حتی یک حالت نرم‌افزاری سه بعدی فضایی هم برای بلندگوهای این گوشی در نظر گرفته تا با تکان دادن گوشی، صدای در حال پخش هم جابه‌جا شود!

نسخه استاندارد این گوشی از گوریلا گلس برای شیشه پشتی با پوشش سرامیکی استفاده می‌کند. یک نسخه خاص سرامیکی هم از این گوشی فورخته می‌شود که پشت آن به رنگ سرامیک مشکی است و لولای آن و دکمه‌ها طلایی هستند.

image

هر دو نسخه شیائومی می میکس فولد از امروز در چین پیش‌فروش می‌شوند. اولین دستگاه‌های تحویلی از تاریخ 27 فروردین ماه به دست خریداران خواهد رسید. قیمت مدل پایه این گوشی با کانفیگ 12/256 گیگابایت، حدود 1520 دلار است. مدل بعدی با کانفیگ 12/512 گیگابایتی، حدود 1690 دلار و بهترین مدل با 16/512 گیگابایت رم و حافظه داخلی، حدود 2000 هزار دلار قیمت خواهد داشت. شما درباره اولین گوشی تاشو شیائومی چه فکر می‌کنید؟

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Abbas

۱۴۰۰/۱۲/۷
دقیقا

کیان

۱۴۰۰/۱/۱۳
واسه کسایی ک گوشیهای بزرگ و تبلت دوس دارن عالیه مخصوصا ک شیائومی بهترین مشخصات رو با قیمت پایین و منطقی میده به بازار پس شک نکنید اگ تبلت دوس دارید و گوشی بزرگ دوس دارید این بهترین گزینه هستش