خانهاخبار
امکان استفاده از اپل واچ برای انجام آزمایش پزشکی قلب

امکان استفاده از اپل واچ برای انجام آزمایش پزشکی قلب

محققین دانشگاه استنفورد اعلام کردند که استفاده از اپل واچ برای انجام تست ۶ دقیقه‌ای سلامت قلب امکان‌پذیر است و ممکن است بیماران قلبی دیگر نیازی به رفتن نزد پزشک برای انجام این تست نداشته باشند.
۱۴۰۰/۱/۹

اپل واچ روی مچ شما می‌تواند در شرایط صحیح، یک ابزار پزشکی بسیار کاربردی باشد. به گفته سایت MacRumors و MyHealthyApple، محققین دانشگاه استنفورد به تازگی اعلام کردند که می‌شود از اپل واچ برای تعیین ضعف بیماران قلبی در منزل استفاده کرد. این تست از بیمار می‌خواهد تا ۶ دقیقه راه برود و میزان مسافتی که بیماری در این زمان طی می کند را بررسی خواهد کرد. به گفته محققین این روش به اندازه انجام تست در کلینیک قابل اعتماد است!

image

 

دانشمندان این اطلاعات را با استفاده از یک اپل واچ سری ۳ و اپلیکیشن اختصاصی VascTrac به دست آورده‌اند؛ اما با وجود قرار گرفتن این تست به صورت پیش‌فرض در WatchOS 7، در آینده نیازی به استفاده از یک اپلیکیشن برای انجام این تست نخواهد بود. نتیجه تست را نیز می‌توان در اپلیکیشن Health روی آیفون خود دید.

این یافته‌ها خبر از این می‌دهند که اپل واچ و دیگر ساعت‌های هوشمند می‌توانند ابزار مناسبی برای سنجش سلامت کاربران باشند و آن‌ها را از رفتن به دکتر برای انجام تست های ساده بی‌نیاز کنند. این امر نه تنها اپل نیز کمک خواهد کرد تا ساعت هوشمندش را به عنوان یک دستگاه سلامتی بفروشد، بلکه نشانگر آینده‌ای است که استفاده از دستگاه‌های کنونی‌تان را برای مقاصد پزشکی ممکن می‌سازد. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)