خانهاخبار
ویوو X60 پرو پلاس برای هند و X60 و X60 Pro برای ۲۰ بازار بین‌المللی عرضه می‌شوند

ویوو X60 پرو پلاس برای هند و X60 و X60 Pro برای ۲۰ بازار بین‌المللی عرضه می‌شوند

گوشی‌های تازه معرفی شده ویوو قرار است برای بازارهای بین‌المللی عرضه شوند اما ظاهرا خبری از مدل +X60 Pro نیست
۱۴۰۰/۱/۵

شرکت ویوو به تازگی از گوشی‌های جدید خود پرده‌ برداری کرده و اعلام کرده دو مدل X60 و X60 Pro به بازارهای جهانی راه پیدا خواهند کرد ولی مدل بالا رده این شرکت یعنی +X60 Pro در هند خواهد ماند.

سری ویوو ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو در چین عرضه شدند و یک ماه بعد نیز مدل ایکس ۶۰ پرو پلاس به این خانواده اضافه شد. دیروز دو مدل ابتدایی در سایت بین‌المللی ویوو ظاهر شدند که می‌تواند نشان از این باشد که قرار نیست مدل بالارده به بازارهای جهانی راه پیدا کند.  

image

ویوو X60 پرو پلاس

گوشی هوشمند ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس از مشخصات فوق‌العاده‌ی بهره‌مند است که می‌توان از آن‌ها به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین اصلی بی نظیر مبتنی برسنسور GN1 اشاره کرد، اما این گوشی مختص بازار چین بود و همین موضوع باعث ناراحتی برخی کاربران بود. اکنون خبر رسیده که شرکت ویوو قرار است این گوشی را برای بازار هند نیز عرضه کند که می‌تواند نقطه روشنی برای عرضه جهانی آن باشد، با این حال هیچ کشور دیگری فعلا در فهرست عرضه وجود ندارد و این شرکت چینی هم اشاره‌ای به بازارهای پیش‌روی این گوشی هوشمند نکرده است، البته ممکن است در آینده تغییراتی رخ دهد. 

image

مدلی که برای بازار هند در نظر گرفته شده است تفاوت چندانی با نسخه چینی آن ندارد. پردازنده و لنز پریسکوپی 5x آن تغییری نداشته و با نسخه اصلی یکسان است. ویوو ایکس ۶۰ پرو در نسخه چینی نیز از لنز پریسکوپی 5x بهره می‌برد که متاسفانه برای بازارهای جهانی دیگر از وجود آن خبری نیست که می‌تواند برای کاربران ناراحت کننده باشد. 

image

نسخه پرو پلاس از یک سنسور بزرگ 1/1.3 اینچی در دروبین اصلی استفاده می‌کند که لنز ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 با اندازه قابل توجه ۱.۲ میکرومتر و پشتیبانی از تصاویر ۲ در ۱، دیافراگم با f/1.56 و OIS را در خود گنجانده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته روی گوشی سال گذشته ویوو یعنی ایکس ۵۰ پرو پلاس که از دوربینی مشابه استفاده می‌کرد، عملکرد آن کاملا چشمگیر بوده است.

در مقایسه با همرده‌های خود، پرو پلاس لنز فوق عریض عالی با زاویه ۱۱۴ درجه دارد که مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX598 است که در واقع همان مدل استفاده شده در ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو است. اما نکته قابل توجه در دوربین گوشی ویوو، سیستم گیمبال منحصر به فرد آن است که تمایز زیادی را رقم می‌زند. 

image

ویوو کارهای زیادی در زمینه قابلیت تغییر پیکسل انجام داده است که جایگزین الگوریتم سنتی demosaicing شود و جزییات بیشتری در هر پیکسل ثبت شود و همچنین دقت رنگ نیز بهبود پیدا کند. این قابلیت کیفیت بزرگنمایی دیجیتال را هم بهبود می‌بخشد. با کمال تعجب، هرسه مدل گوشی‌های ویوو از این قابلیت بهره می‌برند، در حالی که می‌توانست فقط در مدل بالارده این ویژگی را قرار دهد. 

image

یکی از تغییراتی که بین نسخه‌های جهانی و چین وجود دارد، رابط کاربری گوشی‌های ویوو است که در چین از OriginOS استفاده می‌شود در حالی که در بازارهای جهانی از رابط کاربری قدیمی Funtouch OS 11.1 استفاده می‌شود که مبتنی بر اندروید ۱۱ است. از آنجا که مبتنی بر اندروید ۱۱ است قدیمی محسوب نمی‌شود، اما به هرحال نسخه جدید رابط کاربری باز طراحی شده را از دست خواهید داد. ویوو می‌گوید در حال جمع‌آوری بازخورد کاربران نسبت به OriginOS است و اگر مثبت ارزیابی شود، برای مدل های جهانی نیز عرضه خواهد شد.

ویوو ایکس 60 و X60 Pro

گوشی‌های بعدی ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو هستند که به زودی برای ۲۰ بازار جهانی از جمله هند، اندونزی، مالزی، انگلیس و امارات در دسترس خواهند بود. پس از چندی به مناطق خاورمیانه، اقیانوسیه و اروپا راه پیدا خواهد کرد. گفتنی است ویوو تصمیم دارد فقط در بعضی از کشورهای اروپایی این دو مدل را عرضه کند و فعلا تصمیمی مبنی بر عرضه در تمام کشورهای اروپایی ندارد. 

image

این دو گوشی در چین از پردازنده اگزینوس ۱۰۸۰ استفاده می‌کنند که برای بازارهای جهانی با اسنپدراگون ۸۷۰ جایگزین می‌شوند. همانطور که قبلا هم  اشاره شد متاسفانه خبری از لنز پریسکوپی نیست و در عوض یک دوربین تله فوتو با بزرگنمایی دوبرابری ۱۳ مگاپیکسلی جایگزین آن شده است. در نسخه ایکس ۶۰ نیز تقریبا همان نسخه است و تغییری به چشم نمی‌خورد.

توجه داشته باشید که ایکس ۶۰ پرو دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی است که به سیستم گیمبال متصل شده و در واقع همان لنز اصلی است. دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۰ درجه است که پس از اصلاح به ۱۰۸ درجه می‌رسد. نسخه ایکس ۶۰ از سیستم گیمبال استفاده نمی‌کند و در آن از OIS کلاسیک استفاده شده است. 

image

قیمت و زمان عرضه

هرسه گوشی از قبل در آمازون و Flipkart برای پیش سفارش در دسترس هستند و فروش آن از ۲ آوریل شروع می‌شود. ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شوند. مدل پایین رده یعنی ایکس ۶۰ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ۵۲۰ دلار قیمت دارد و نسخه ۱۲/۲۵۶ نیز ۵۸۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل پرو با پیکربندی ۱۲/۲۵۶ با قیمت ۶۹۰ دلار عرضه می‌شود.

مدل بالارده ویوو یعنی ایکس ۶۰ پرو پلاس در رنگ آبی با روکش چرم مصنوعی عرضه می‌شود. این نسخه از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه بهره می‌برد و هزینه‌ای ۹۶۰ دلاری روی دست کاربر می‌گذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)