خانهاخبار
شواهدی از وجود آیمک با تراشه اپل سیلیکون در macOS بیگ سر یافت شد

شواهدی از وجود آیمک با تراشه اپل سیلیکون در macOS بیگ سر یافت شد

به تازگی اسنادی از وجود آیمک با پردازنده M1 در macOS بیگ سر یافت شده که عرضه رایانه‌های رومیزی اپل با پردازنده‌های M1 را تایید می‌کند.
۱۴۰۰/۱/۵

سال گذشته اپل مهاجرت به تراشه‌های اپل سیلیکون را اعلام کرد و این کار را با مک‌بوک ایر و پرو ۱۳ اینچی شروع کرد. به نظر می‌رسد به زودی نوبت به مک‌بوک ۱۶ اینچی و آیمک‌ها می‌رسد تا از تراشه‌های جدید بهره‌مند شوند.

به دنبال انتشار پنجمین بتا از macOS بیگ سر ۱۱.۳ برای توسعه دهندگان و کاربران عمومی در اوایل امروز، رسانه 9to5Mac کدهای این نسخه از سیستم عامل را بررسی کرده و به شواهدی دست یافته‌اند که نشان از وجود آیمک‌های جدید با تراشه‌های اپل سلیلکون دارند.

طی چند ماه گذشته شایعات فراوانی به آیمک‌ با طراحی جدید اشاره داشتند و اکنون وجود این رایانه‌های رومیزی بار دیگر تایید شده است. آیمک‌های جدید با تراشه‌های اپل سیلیکون قطعا نشان از جسارت بالای اپل دارد چراکه این دسته از رایانه‌ها مشتریان عمومی و سازمانی بسیاری دارد و باید دید اهالی کوپرتینو در کنار آیمک‌ها با تراشه M1 به تولید این رایانه‌ها با پردازنده‌های اینتل نیز ادامه خواهند داد یا خیر. 

image

آخرین نسخه بتا macOS Big Sur همراه با کدهایی برای دو آیمک جدید است که با نام‌های iMac21,1 و iMac21,2 مشخص شده‌اند. لازم به ذکر است که این اعداد مربوط به اندازه نمایشگر نیستند. در اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که نام رمز آیمک‌های جدید با تراشه اپل سیلیکون J456 و J457 است. در کدهای موجود در جدیدترین سیستم عامل اپل این نام رمزها مجددا مشاهده شده است و براساس این گزارش هر دو مدل ۲۱.۵ اینچی و ۲۷ اینچی در سال جاری بروز می‌شوند.  

image

هفته گذشته یک توسعه دهنده متوجه برخی از گزارش‌های خرابی در برنامه خود شده که از یک آیمک ناشناخته با پردازنده آرم ارسال شده است. اخیرا کوپرتینویی‌ها تولید آیمک پرو را متوقف کردند که می‌تواند نشان از آیمک بروز شده با پردازنده ام وان باشد که به زودی عرضه خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که علاوه بر داشتن تراشه‌های اپل سیلیکون، مدل‌های جدید آیمک با ظاهری جدید و مشابه Pro Display XDR طراحی و روانه بازار خواهند شد. در کدهای مک‌اواس بیگ سر جدید همچنین نشانه‌هایی از وجود پردازنده A14X هم وجود دارد که در نسل بعدی آیپد پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود در هفته‌های پیش رو معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)