خانهاخبار
یک ماشین کوچک چینی توانست تسلا مدل ۳ را شکست دهد

یک ماشین کوچک چینی توانست تسلا مدل ۳ را شکست دهد

یک اتومبیل کوچک و برقی چینی، توانسته تسلا مدل ۳ را که عنوان پرفروش‌ترین خودروی EV را دارد در ماه های ژانویه و فوریه از نظر فروش پشت سر بگذارد.
۱۴۰۰/۱/۳

شرکت Wuling مستقر در چین در دو ماه اول سال 2021 بیش از 56000 دستگاه Hong Guang Mini EV فروخته است. فروش این خودرو از تسلا مدل ۳ یعنی پر فروش‌ترین خودروی الکتریکی، پیشی گرفت. در دو ماه گذشته ۳۶ هزار دستگاه ازین خودرو فروخته شده است در حالی که تسلا مدل ۳ فقط ۲۱ هزار دستگاه فروخته است. همچنین در ماه گذشته Hong Guang Mini EV حدود ۲۰ هزار دستگاه فروخته و در مقایسه با تسلا مدل ۳ که حدود ۱۳هزار و هفتصد دستگاه فروخته است، فروش خیلی خوبی را توانسته بدست آورد.

image

این خودرو با همکاری ۳ شرکت یعنی سایک موتور (SAIC Motor) و Wuling Motors و شرکت آمریکایی جی ام (General Motors) ساخته شده است که در نهایت با نام Wuling Motors به بازار عرضه شده است. این خودروی الکتریکی، در چین با قیمت ۲۸,۸۰۰ یوان معادل ۴,۵۰۰ دلار به فروش میرسد.

ادعا شده است که با هر بار شارژ این ماشین بتواند ۱۷۰ کیلومتر را بپیماید. بیشترین سرعتی هم که این ماشین می‌تواند داشته باشد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. (پس در نتیجه این خودرو مناسب مسابقه‌ی درگ نیست)

image

مشخصات آن شامل فاصله دو محور۱۹۳ سانتی‌متر و طول آن کمتر از ۲۹۲ سانتی‌متر، عرض ۱۵۰ سانتی و ارتفاع آن حدود ۱۶۲ سانتی متر است. وزن این خودروی برقی نیز ۶۶۵ کیلوگرم است.

به عبارت دیگه، این ماشین خیلی لاغر و قد بلند به نظر میاد. اما با این حال، سازنده‌ها ادعا می‌کنند که چهار نفر در این ماشین جای خواهند گرفت و در صورت نیاز به فضای بار بیشتر با خواباندن صندلی‌های عقب به این فضا دسترسی خواهید داشت. احتمالا فضای بار عقب خیلی کم است.

از طرف دیگر مدل پایه تسلا مدل ۳، با هر بار شارژ می‌تواند بیش از ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید و قیمت این خودرو از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود. فاصله دو محور آن ۲۸۷ سانتی‌متر، با طول ۴۷۰ سانتی‌متر، عرض آن ۱۸۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن حدود ۱۴۵ سانتی‌متر است. وزن مدل پایه  تسلا مدل ۳ حدود ۱۵۸۷ کیلوگرم است. 

خودروی برقی Hong Guang Mini EV تابستان گذشته عرضه شده است و این یک موفقیت شگفت آور بود. اما باید در نظر گرفت که این فروش فقط مربوط به چین بوده است. اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که ممکن است این خودرو در نهایت به بازارهای دیگر نیز راه پیدا کند، اما احتمال راه یافتن به آمریکا پایین است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)