خانهاخبار
دو گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 معرفی شدند

دو گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 معرفی شدند

شب گذشته سامسونگ دو گوشی میان‌رده جدید خود با نام‌های سامسونگ گلکسی A52 و سامسونگ گلکسی A72 را معرفی کرد که ویژگی‌ها و طراحی جذابی دارند.
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ در سالی که گذشت، گوشی سامسونگ گلکسی A51 بود. حالا شب گذشته، سامسونگ این مدل و یک گوشی دیگر از خانواده A را شامل یک بروزرسانی سخت‌افزاری کرده است. سامسونگ گلکسی A52 و سامسونگ گلکسی A72 جدیدترین اعضای خانواده A سامسونگ هستند که هردو روی سرگرمی تمرکز دارند اما در مجموع دستگاه‌های جذاب و تا حدود قدرتمند هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی A52 در دو مدل 4G و 5G به بازار عرضه می‌شود و این در حالی است که گلکسی A72 تنها با مدل 4G عرضه خواهد شد. بدون هیچ مقدمه دیگری بگذارید ابتدا سراغ مشخصات و ویژگی‌های A52 برویم.

سامسونگ گلکسی A52 و A52 5G

از بین دو گوشی معرفی شده، سامسونگ گلکسی A52 اندازه کوچکتری دارد. این محصول با نمایشگر 6.5 اینچی همراه است و وزن آن هم 189 گرم است. باتری این گوشی نیز به گفته سامسونگ می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا دو روز دوام بیاورد.

image

 

نمایشگر این گوشی مثل نسل قبلی پنل Super AMOLED دارد و رزولوشن آن هم فول‌اچ‌دی پلاس است. ویژگی جدیدی که امسال به این گوشی اضافه شده، نرخ تجدید 90 هرتزی برای مدل 4G و نرخ تجدید 120 هرتزی برای مدل 5G از این گوشی است. پنل نمایشگر هم در روشن‌ترین حالت می‌تواند تا 800 نیتس روشنایی داشته باشد.

این صفحه نمایش با ورقی از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. همچنین باقی بدنه این گوشی نیز در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت دارد و این محصول با گواهی IP67 همراه است.

image

قلب این گوشی در دوربین‌هایش است؛ جایی که سامسونگ از یک سنسور 64 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده و یک لنز با دیافراگم f/1.8 هم در جلوی آن قرار داده است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال یا OIS بهره می‌برد و با ترکیب کردن هر چهار پیکسل در یک پیکسل، به صورت پیش‌فرض عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل تحویل می‌ٔهد. البته اگر بخواهید می‌توانید عکس‌هایی 64 مگاپیکسلی هم بگیرید. 

در ویژگی نایت مود، سامسونگ گلکسی A52 دوازده فریم را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا بتواند عکسی روشن و بدون نویز بگیرد. OIS هم در این حالت کمک می‌کند تا همه چیز برای دوربین ثابت بماند و عکاسی نایت مود تجربه‌ای دلپذیر شود. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلم‌برداری 4K تا 30 فریم در ثانیه را نیز دارد.

دوربین بعدی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی و یک لنز الترا واید دارد که سامسونگ می‌گوید زاویه دید این لنز چیزی در حدود 123 درجه است. این لنز نیز دیافراگم f/2.2 دارد و فاقد فوکوس خودکار است. در نهایت دو دوربین 5 مگاپیکسلی هم حاضر هستند که یکی برای عکاسی ماکرو و دیگری برای سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره کاربرد دارد.

image

 

سامسونگ گلکسی A52 با یک باتری 4500 میلی‌آمپری همراه است و درون بسته‌بندی گوشی هم یک شارژر 15 واتی قرار خواهد گرفت. این گوشی شارژر سریع‌تر و تا 25 وت را پشتیبانی می‌کند و اگر چنین شارژری داشته باشید، گلکسی A52 را می‌توانید از صفر تا %50 تنها در سی دقیقه شارژ کنید.

مدل 4G از این گوشی با پردازنده اسنپدراگن 720G همراه است اما مدل 5G، با پردازنده اسنپدراگن 750G عرضه می‌شود. تفاوت این دو پردازنده را می‌توانیم در این ببینیم که هسته‌های CPU در 750G یک نسل جدیدتر هستند و پردازشگر گرافیکی Adreno GPU هم کمی قوی‌تر است. همچنین پردازنده اسنپدراگنگ 750G به درایور نمایشگر بروز‌تری مجهز است و برای همین این مدل نمایشگر 120 هرتزی دارد. هر دو چیپست هم لیتوگرافی 8 نانومتری دارند.

اگر مدل 4G از گلکسی A52 را انتخاب کنید، در حالت پایه 4 گیگابایت رم دریافت می‌کنید. این گوشی در دو مدل دیگر با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی هم عرضه می‌شود. مدل 5G از این گوشی رم 4 گیگابایتی را ندارد و تنها با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. هر دو مدل نیز با دو حافظه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند. پشتیبانی از کارت حافظه microSD نیز در این گوشی‌ها وجود دارد.

 

سامسونگ گلکسی A52 با رابط کاربری One UI 3.1 روی اندروید 11 همراه است. این گوشی از ویژگی‌های امنیتی سامسونگ Knox هم بهره می‌برد. دوربین سلفی محصول نیز 32 مگاپیکسلی است و می‌توان از آن برای ویژگی Face Unlock استفاده کرد اما طبیعتا امنیت بالایی ندارد. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

در آخر باید بگوییم این محصول با جک 3.5 میلی‌متری هدفون همراه است و بلندگوهای استریو دوتایی هم دارد. بلندگوهای این گوشی از استاندارد Dolby Atmos و Dolby Atmos for Gaming هم پشتیبانی می‌کنند.

image

 

سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A52 5G به زودی و در رنگ‌های مشکی، بنفش، سفید و آبی عرضه خواهد شد. نسخه 4G این گوشی با قیمت پایه 350 یورو همراه است و مدل 5G، با قیمت پایه‌ای 430 یورو به بازار عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A72 با نمایشگر 6.7 اینچی خود کمی بزرگ‌تر است و باتری 5000 میلی‌آمپری هم دارد. اما خب این اندازه و باتری بزرگ‌تر، این گوشی را آنقدرها هم سنگین نکرده و تنها 203 گرم وزن دارد.

نسخه 5G از این گوشی عرضه نمی‌شود که این یعنی در این محصول شاهد پردازنده اسنپدراگن 720G خواهیم بود که با مدل 4G از گلکسی A52 تفاوتی ندارد.

 

نمایشگر این محصول هم Super AMOLED است و رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس دارد. نرخ تجدید نمایشگر این گوشی نیز 90 هرتزی است. بیشینه روشنایی پنل گلکسی A72 هم 800 نیتس است تا این پنل از نظر مشخصات با مدل 4G از گلکسی A52 یکی باشد. سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر گلکسی A72 قرار گرفته و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در یک حفره در بالای نمایشگر.

تفاوت دیگر این گوشی با گلکسی A52 به جز اندازه در دوربین‌های گوشی نیز هست. گلکسی A72 یکی از دوربین‌های پنج مگاپیکسلی را کنار گذاشته و به جای آن یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 3 برابری دارد. دوربین تله‌فوتو این گوشی که لنزی با دیافراگم f/2.4 در جلوی آن قرار گرفته، به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است. باقی دوربین‌های این گوشی نیز مثل گلکسی A52 هستند؛ دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو.

image

سامسونگ گلکسی A72 نیز با گواهی IP67 همراه است. هر دو گوشی به بلوتوث پیشرفته مجهز هستند که اجازه می‌دهد کاربر بتواند دو هدفون بلوتوث را به گوشی وصل کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در هر دو گوشی معرفی شده نیز وجود دارد. و اینکه بلندگوهای استریو که استاندارد Dolby Atmos را هم پشتیبانی می‌کنند را فراموش نکنید.

با اینکه باتری در این گوشی حجیم‌تر از گلکسی A52 است اما با نمایشگر بزرگ‌تری روبرو هستیم و همین باعث شده سامسونگ وعده شارژدهی دو روزه برای این محصول نیز بدهد. پشتیبانی از شارژر 25 وات در این مدل هم حاضر است.

هر دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی A72 با رابط کاربری One UI 3.1 همراه هستند و مثل باقی گوشی‌های سامسونگ، بروزرسانی‌های امنیتی را برای چهار سال آینده و بروزرسانی‌های بزرگ اندروید را برای سه سال آینده دریافت می‌کنند.

image

سامسونگ گلکسی A72 به زودی و با قیمت پایه 450 یورو عرضه می‌شود. مدل پایه این گوشی، رم و حافظه داخلی 6/128 گیگابایتی خواهد داشت. همچنین می‌توانید در مدل بالاتر، این گوشی را با رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی خریداری کنید. بار دیگر هم اشاره می‌کنیم که این محصول نیز مثل برادرش از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند. شما درباره دو مدل معرفی شده جدید چه فکر می‌کنید؟

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۱/۱
این سامسونگ و شرکتهای دیگ اندرویدی هم خودشونو مسخره کردن روز در میون یه گوشی معرفی میکنن واقعا هیچ شرکتی ب وقار و با کلاسی اپل ایفون نیست