خانهاخبار
نوجوانی که توییتر اپل را هک کرده بود به سه سال زندان محکوم شد

نوجوانی که توییتر اپل را هک کرده بود به سه سال زندان محکوم شد

ماه جولای سال 2020 بود که به یک باره تعدادی از حساب‌های کاربری تایید شده در توییتر هک شدند و همگی درخواست بیت‌کوین کردند!
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

سال گذشته میلادی بود که در یک شب تعدادی از حساب‌های کاربری تایید شده در توییتر، از جمله حساب‌اهای بیل گیتس، جو بایدن و حتی اپل، هک شدند و همه آن‌هایی یک توییت با مضمون مشابه منتشر کردند. ماجرا این بود که یک نوجوان 18 ساله اهل فلوریدا، پشت این هک بزرگ بوده که توانسته به پنل حساب‌های کاربری وریفای شده توییتر دسترسی پیدا کند. 

او حالا در دادگاه اتهامات خود را پذیرفته و قرار است سه سال بابت این اتهامات زندانی شود!

اوراق اداری که روز دوشنبه در دادگاه Hillsborough تشکیل شد، تایید می‌کند که Graham Ivan Clark موافقت خود را برای تحمل سه سال زندان و به دنبال آن سه سال آزادی مشروط، اعلام کرده است.

این توافق نامه به کلارک، 18 ساله، اجازه می‌دهد تا به عنوان «مجرم جوان» محکوم شود. وی ممکن است واجد شرایط گذراندن برخی از زمان محکومیت خود را در اردگاه‌های شبیه نظامی باشد.

این هکر جوان سال گذشته با حساب‌های کاربری توییتری که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده بود، یک متن مشابه را توییت کرد که حاوی چنین مضمونی بود:

ما از جامعه هواداران خود حمایت می‌کنیم. ما از بیت‌کوین حمایت می‌کنیم و عقیده داریم شما هم باید همین کار را بکنید!

تا سی دقیقه آینده، هرچقدر بیت‌کوین به حساب ما واریز کنید، دو برابر آن را به شما باز خواهیم گرداند!

همین توییت به ظاهر ساده او باعث شاد تا در آن روز حدودا 100 هزار دلار بیت کوین دریافت کند. آن زمان توییتر تمامی حساب‌های کاربری که هک شده بودند را از دسترس خارج کرد تا بتواند مشکل به وجود آمده را رفع کند. 

در ماه جولای سال 2020، یعنی زمانی که این هک اتفاق افتاد، کلارک تنها 17 سال سن داشت و تنها چند روز بعد در خانه خود در Hillsborough دستگیر شد.

image

 

به نقل از روزنامه Tampa Bay Times، «دپارتمان اجرای قانون در فلوریدا دریافته که کلارک توانسته با متقاعد کردن یکی از کارکنان توییتر در آن زمان، به پنل امور مشتریان توییتر دسترسی پیدا کند». 

کلارک در دادگاه ایالتی محاکمه شد زیرا قوانین ایالتی که در آن زندگی می‌کرد، اجازه می‌دهد که کودکان مجرم در کلاه‌بردرای‌های مالی، وقتی به سن قانونی رسیدند به عنوان یک بزرگسال محاکمه شوند. دو فرد دیگری که در این ماجرا دست داشتند نیز در بریتانیا زندگی می‌کردند و در همان جا به جرایم فدرال متهم شدند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)