خانهاخبار
تاریخچه شرکت ال جی؛ تمام آن چیزی که نیاز دارید درباره ال جی بدانید

تاریخچه شرکت ال جی؛ تمام آن چیزی که نیاز دارید درباره ال جی بدانید

در این مطلب می‌خواهیم با کمپانی ال جی و محصولاتش بیشتر آشنا شویم و اطلاعات جالبی در مورد آن به دست آوریم.
۱۴۰۰/۱/۷

مدت زمان زیادی است که شرکت ال جی در میان 5 شرکت برتر در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند در حال فعالیت است. همچنین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این برند کره‌ای، در دهه گذشته در میان 10 محصول برتر قرار گرفته‌اند و به این ترتیب، به همگان ثابت شده است که ال جی امکان قرارگیری در این عرصه را در چنته خود دارد.

در سال‌های اخیر، محصولاتی که توسط ال جی طراحی و تولید شده‌اند، از ریسک‌های بالایی در حوزه دیزاین برخوردار بودند و قابلیت‌هایی که تولید کنندگان دیگر از آن‌ها سر باز زده‌اند، در گجت‌های این شرکت دیده می‌شد. این شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند محصولاتی را روانه بازار کرده است که برخی از آن‌ها، از اسامی پیچیده‌ای نیز برخوردار هستند. به این ترتیب برخی خریداران در هنگام انجام تحقیقات، کاملا گیج شده و متوجه برخی محصولات ال جی نمی‌شوند.

در این مطلب، به تمام سوال‌های شما در مورد برند ال جی پاسخ داده خواهد شد. این مقاله را با بیان خلاصه‌ای از تاریخچه شرکت ال جی آغاز کرده و در ادامه، به معرفی محصولات این برند کره‌ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت ال جی

ال جی کار خود را با یک شرکت شیمیایی با نام Lak Hui Chemical آغاز کرد که واژه Lak Hui به صورت Lucky به معنای خوش شانس تلفظ می‌شد. ال جی اولین شرکت از کشور کره جنوبی بود که وارد صنعت پلاستیک شد که موفقیت‌های درخشانی را برای آن به ارمغان آورد. پس از گذشت مدتی، در سال 1983 شرکت شیمیایی یاد شده با شرکت مشترکی با نام GoldStar ترکیب شد و نامی جدید با عنوان Lucky-Goldstar برای آن در نظر گرفته شد که به اختصار، با نام LG از آن یاد می‌شود. در سال 1995 نیز آن‌ها به صورت رسمی، نام خود را با عنوان ال جی به ثبت رساندند.

از آن زمان تا به حال، شرکت ال جی به تولید محصولات الکترونیکی مشغول است. رادیو، تلویزیون، لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند به عنوان محصولاتی به حساب می‌آیند که شرکت ال جی به تولید آن‌ها مشغول است. موفقیت آن‌ها در این حوزه باعث شده است که در کشور بومی خود (کره جنوبی) به عنوان چهارمین شرکت بزرگ به حساب بیاید.

image

 

در سال 2009، آن‌ها اولین گوشی هوشمند خود با سیستم عامل اندروید را روانه بازار کردند. گوشی هوشمند LG GW620 که با نام LG Eve یا LG InTouch Max نیز از آن یاد می‌شود، از یک نمایشگر لمسی برخوردار بود که با حرکت به سمت بالا، کیبورد QWERTY از قسمت زیرین آن ظاهر می‌شد.

پس از آن، انواع و اقسام گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید توسط ال جی طراحی و تولید شد. همین موضوع باعث شد تا آن‌ها به عنوان پنجمین سازنده اسمارت فون در دنیا نام خود را به ثبت برسانند. البته در سال‌های اخیر، آن‌ها جایگاه خود در میان پنج شرکت برتر را از دست داده‌اند، اما همچنین در لیست ده عنوان برتر قرار دارند.

 

محصولات ارائه شده توسط کمپانی ال جی

پیش از آن که به معرفی گوشی‌های هوشمند ال جی بپردازیم، ابتدا سراغ لوازم دیگر تولید شده توسط این کمپانی می‌رویم. از آن جا که ال جی در حوزه تولید محصولات الکترونیکی سابقه‌ای طولانی دارد، لذا معرفی تک تک گجت‌ها در این منوال نمی‌گنجد.

پس بهتر است به صورت مختصر و خلاصه، به معرفی معروف ترین محصولات این برند بپردازیم. به یاد داشته باشید که ما در این مطلب، به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که در حال حاضر، در صف تولید قرار دارند. به عنوان مثال ساعت‌های هوشمند، گجت‌هایی مُرده برای کمپانی ال جی به حساب می‌آیند و به همین دلیل، اثری از آن‌ها در این مطلب دیده نمی‌شود.

تلویزیون‌ها

شرکت ال جی را می‌توانیم یکی از بهترین تولید کنندگان تلویزیون در دنیا به حساب بیاوریم. در حالی که تلویزیون‌های سامسونگ در ازای پول پرداخت شده خدمات خوبی به شما ارائه می‌دهند، اما تلویزیون‌های ال جی نیز در کلاس کاری خود، محصولاتی قابل توجه هستند. موفقیت این برند کره‌ای در عرصه یاد شده، منبع خوبی برای درآمدهای این شرکت به حساب می‌آید.

image

 

آخرین محصولات ال جی در این حوزه، تلویزیون‌های هوشمندی با پلتفرم WebOS هستند. این سیستم عامل زمانی که اندروید و iOS بازار را به کلی قبضه نکرده بودند، در گوشی‌های هوشمند Palm دیده می‌شد. در نگاه کلی، پلتفرم WebOS یک رابط کاربری تمام و کمال برای تلویزیون‌های هوشمند به حساب می‌آید. اما در مقایسه با تلویزیون‌های اندرویدی، از کمبود بسیاری از اپلیکیشن‌ها لطمه خورده است.

اخیرا نیز شرکت ال جی اقدام به معرفی تلویزیون‌های رول شونده کرده است که از نمایشگری انعطاف پذیر بهره برده و امکان رول شدن آن‌ها به سمت داخل محفظه مربوطه فراهم شده است.

لوازم خانگی

یکی از بزرگ ترین بازارهای شرکت ال جی، لوازم خانگی شامل یخچال و فریزر، فر، ماشین ظرفشویی، خشک کن و مواردی از این قبیل به حساب می‌آید. زمانی که صحبت از لوازم خانگی هوشمند و ابزار مجهز به اینترنت اشیاء به میان می‌آید، نام ال جی به عنوان یک لیدر بزرگ در این عرصه ثبت شده است.

image

 

لوازم خانگی تولید شده توسط ال جی در نوع خود فوق العاده بوده و بسیاری از افراد، برای خرید تجهیزات منزل آن‌ها را انتخاب می‌کنند. در همایش جهانی CES 2021 نیز ال جی حضور درخشانی در حوزه لوازم خانگی داشت.

تلبت و لپتاپ

در کنار سامسونگ، ال جی نیز جزو محدود کمپانی‌هایی به حساب می‌آید که اقدام به طراحی و توسعه تبلت‌های اندرویدی می‌کند. مشهور ترین و یکی از آخرین محصولات ال جی در این عرصه، تبلت LG G Pad 5 10.1 است که به عنوان رقیبی قدرتمند برای آیپد معمولی نام خود را به ثبت رسانده است. اما مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف این محصول، باعث شد تا به این نکته پی ببریم که کمپانی ال جی، آنچنان که باید و شاید در مورد تولید تبلت‌ها مصر نیست.

image

 

از آن جا که لپتاپ‌های مبتنی بر ویندوز این روزها در حال افزایش است، لذا شرکت ال جی نیز تصمیم به تولید محصولات پرچمدار در این عرصه گرفته است. این برند کره‌ای در هر سال، محصولی جدید از زیرمجموعه Gram را طراحی و تولید می‌کند که از مشخصات سخت‌افزاری بروز، همراه با بدنه‌ای سبک و نازک بهره‌مند است. به دلیل برخورداری از سخت‌افزار مدرن، قیمت این لپتاپ‌ها برای کاربران عادی بالا است.

مانیتورها

همان طور که اشاره شد، شرکت ال جی در حوزه تولید تلویزیون از اعتبار بالایی برخوردار است. همین موضوع باعث شده است که آن‌ها وارد حوزه تولید مانیتور نیز بشوند. اگر به دنیای تکنولوژی علاقمند باشید، مطمئنا می‌دانید که مانیتورهای ال جی از اعتبار و محبوبیت بالایی در این حوزه بهره‌مند هستند.

image

 

اما با تمام این تفاسیر، در زمینه تولید مانیتورهای فوق پیشرفته، عملکرد درخشانی از سوی کمپانی ال جی را شاهد بوده‌ایم. این محصولات به صورت تخصصی برای طراحان گرافیکی، توسعه دهندگان، سازندگان فیلم و افراد فعال در حوزه خلاقیت‌های نوین طراحی شده است. به این ترتیب با دقت رنگی و گرافیک بسیار بالایی روبرو خواهیم بود. البته در حالی که ال جی مانیتورهای معمولی برای استفاده‌های روزمره را نیز تولید می‌کند، اما این برند کره‌ای بیشتر در حوزه مانیتورهای پرچمدار شناخته شده است.

تولید نمایشگر

در نهایت بد نیست بدانید که ال جی تنها مسئولیت تولید نمایشگر برای محصولات خود را بر عهده ندارد. بلکه مانند سامسونگ، مشتریان مختلف و تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز سفارشات خود در این حوزه را به این برند کره‌ای واگذار می‌کنند.

image

 

به عنوان یکی از این شرکای تجاری، می‌توان به کمپانی اپل اشاره کرد. برخی آیفون‌های موجود در بازار، از نمایشگرهای ال جی و سایر مدل‌ها، از نمایشگرهای تولید شده توسط سامسونگ بهره می‌برند. در سال‌های اخیر، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتنه‌اند تا وابستگی خود به سامسونگ را تا حد ممکن پایین آورده و مسئولیت تولید نمایشگر آیفون‌ها را بر دوش ال جی بگذارند. اما مهندسان کره‌ای برای انجام تمامی تعهدات، باید دانش خود در حوزه نمایشگرهای OLED را تا حد ممکن بالا ببرند.

 

گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط ال جی

از آن جایی که از زمان ارائه سیستم عامل اندروید شاهد گوشی‌های هوشمند ال جی نیز بوده‌ایم، لذا تاریخچه این محصولات بسیار طولانی است. برخی از این گجت‌ها مانند اپتیموس یا سری Vu جزء خانواده‌ای بوده‌اند که درحال حاضر، اثری از آن‌ها دیگر دیده نمی‌شود.

در ادامه مطلب، شاهد گوشی‌های هوشمندی از ال جی خواهیم بود که هم اینک، این برند کره‌ای در حال تولید آن‌ها است.

سری G

از زمان تولید LG Optimus G در سال 2012، شرکت ال جی همواره بهترین کیفیت را در محصولات این سری ارائه کرده است. پس از مدت کوتاهی، مسئولان این برند کره‌ای تصمیم گرفتند تا واژه اپتیموس را از شیوه نام گذاری این محصولات حذف کرده و تنها عبارت LG G به قوت خود باقی ماند.

image

 

در این خانواده، شاهد محصولاتی هستیم که برخی از آن‌ها هنوز هم به زندگی ادامه می‌دهند. به طور معمول، این گوشی‌های هوشمند با پردازنده پرچمدار کمپانی کوالکام، یعنی سری 800 روانه بازار شده‌اند. همچنین این محصولات به دوربین‌هایی با کیفیت، زبان طراحی خلاقانه و سیستم‌های صوتی کم نظیر مجهز هستند.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که LG G8X که در سال 2019 معرفی شد، آخرین گوشی هوشمند سری G ال جی لقب خواهد گرفت.

ال جی ولوت

اسمارت فون LG Velvet در سال 2020 به صورت رسمی رونمایی شد و سری G محصولات ال جی را وارد نسلی جدید کرد. محصول یاد شده از لحاظ قدرت، شباهت زیادی به G8 دارد، اما از لحاظ خلاقیت در طلاحی آنچنان که باید و شاید کاربران را راضی نکرده است. همچنین پردازنده این گوشی هوشمند، آخرین مدل روز نبوده و مسئولان ال جی تصمیم گرفتند تا از اسنپدراگون 765G به عنوان قلب تپنده آن استفاده کنند. همین موضوع باعث شد تا قیمت ال جی ولوت تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

image

 

در نگاه کلی، سری G و سری V محصولات ال جی (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)، انتظارات کاربران از محصولات این برند کره‌ای را بالا بردند. اما برای ایجاد تفاوت میان این دو سری، گوشی هوشمند ولوت طراحی شد تا کاربران با استفاده معمول، بتوانند آن را خریداری کنند.

بد نیست بدانید که ال جی ولوت به نمایشگر دومی مجهز است که در برخی مناطق، به همراه محصول اصلی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به این ترتیب شما تقریبا با یک گگوشی هوشمند با صفح هنمایش منعطف روبرو خواهید بود

سری V

از آن جا که محصولات سری G روز به روز قدرتمند‌تر و محبوب‌تر می‌شدند، مدیران ال جی تصمیم گرفتند تا خط تولید سری V گوشی‌های هوشمند خود را نیز راه اندازی کنند. حالا با معرفی ال جی ولوت، محصولات سری V ال جی می‌توانند مجددا در این عرصه قدرت نمایی کنند.

image

 

به عنوان آخرین گوشی هوشمند سری V می‌توان به LG V60 اشاره کرد که از قدرت بالایی برخوردار بوده و تکنولوژی 5G را نیز با خود به همراه دارد. در حوزه مشخصات سخت‌افزاری، این محصول را می‌توان با گلکسی اس 20 سامسونگ مقایسه کرد. پردازنده اسنپدراگون 865، دوربین سه گانه، باتری فول پیکر، نمایشگری جذاب، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و گواهی IP68 از جمله مشخصه‌های LG V60 به حساب می‌آیند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که سری V محصولات ال جی، مخصوص اشخاصی است که توانایی پرداخت هزینه‌ای بیش از 1000 دلار برای خرید گوشی‌های هوشمند را دارا هستند.

سری K

از آن جا که ال جی ولوت برای مشتریان عادی و ال جی وی 60 برای علاقمندان به گوشی‌های پرچمدار طراحی و ساخته شده‌اند، لذا مدیران این برند کره‌ای تصمیم گرفتند تا سری K محصولات خود را برای کاربران گوشی‌های میان رده معرفی کنند. اسمارت فون‌های قرار گرفته در این سری از مشخصات قابل قبول و طراحی مدرنی برخوردار هستند، اما قیمت آن‌ها در حد معقولی در نظر گرفته شده است.

image

 

در هر سالی که می‌گذرد، مدل‌های مختلفی از سری K گوشی‌های ال جی معرفی می‌شود. در سال 2020، شاهد رونمایی از 8 اسمارت فون مختلف در این خانواده بودیم. البته برخی از این محصولات وابسته به کشور یا اپراتور خاصی بودند و خبری از عرضه جهانی آن‌ها نبود.

به عنوان مثال گوشی هوشمند LG K51 توسط اپراتورهای ورایزن و تی موبایل با قیمتی کمتر از 200 دلار در دسترس خریداران قرار گرفت. این محصول با مشخصاتی نسبتا قابل قبول، مخصوص افرادی خواهد بود که قصد مسافرت داشته و تنها یک اسمارت فون برای ارتباط با دیگران را نیاز خواهند داشت.

سری Q

مانند سری K، محصولات این خانواده نیز برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند میان رده طراحی و تولید شده است. البته ال جی تصمیم گرفت تا سری Q گوشی‌های هوشمند خود را اغلب در خارج از آمریکا عرضه کند و به این ترتیب، تعداد زیادی از آن‌‌ها در ایالات متحده دیده نمی‌شوند.

image

 

به عنوان‌ آخرین محصول سری Q می‌توان به Q92 اشاره کرد که اولین اسمارت فون مجهز به 5G در این سری به حساب می‌آید. در حال حاضر LG Q92 تنها در کشور کره جنوبی در دسترس است، اما مطمئنا در آینده نزدیک شاهد ارسال آن به کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

گوشی‌های هوشمند حاصل شده از پروژه Explorer

در سال‌های گذشته، ال جی به عنوان یک شرکت ریسک پذیر شناخته شده است. آن‌ها برای مدتی کوتاه، این عنوان را از دست داده، اما مجددا موفق به باز پس گیری آن شدند. چنین چیزی به کمک پروژه اکسپلورر امکان پذیر شده است.

image

 

در حالت کلی، گوشی‌های هوشمند پروژه اکسپلورر به شکلی خلاقانه و شگفت انگیز طراحی می‌شوند که امکان قرارگیری آن ها در خانواده‌ای دیگر میسر نیست. فناوری‌های مورد استفاده قرار گرفته در این محصولات به شرکت ال جی کمک می‌کند تا در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند با تکنولوژی‌های جدید و ابداع شده، نامی برای خود دست و پا کند.

در حال حاضر، تنها محصولی که در این سری قرار می‌گیرد، اسمارت فون LG Wing است که تصویر آن در بالا دیده می‌شود. نمایشگر این گوشی هوشمند به چپ چرخیده  و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش دوم آن را به این ترتیب مشاهده کرده و با آن کار کنید. زبان طراحی جدید باعث می‌شود تا برخی کارها و امور روزانه با سرعت و دقت بیشتری انجام پذیرد. به عنوان مثال می‌توانید از نمایشگر اول به عنوان دوربین و از صفحه نمایش دوم به عنوان کنترلرهای دوربین استفاده نمایید.

محصول بعدی که در پروژه اکسپلورر به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود، گوشی هوشمندی با نمایشگر رول شونده خواهد بود. به این ترتیب نمایشگر آن از حالت نرمال کشیده شده و به حالتی بزرگ‌تر تغییر شکل می‌دهد. در نمایشگاه جهانی CES 2021 پروتوتایپی از این گجت هوشمند توسط ال جی به نمایش گذاشته شد.

گوشی‌های هوشمند استایلو ال جی

کمپانی ال جی در لیست محصولات خود، اسمارت فون‌هایی با نام Stylo را به مرحله تولید رسانده است. در حالت کلی، می توان این محصولات را به عنوان سری Q به حساب آورد، اما در نهایت به خط تولید جدیدی نقل مکان پیدا کردند. گوشی‌های هوشمند استایلو در حالت پیش فرض، محصولاتی مقرون به صرفه بوده که با قلم همراه هستند.

image

 

به عنوان آخرین اسمارت فون سری استایلو، می‌توان به Stylo 6 اشاره کرد که در سال 2020 به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این گوشی هوشمند در حال حاضر با قیمت 250 دلار در کشور آمریکا تحت قرارداد با اپراتور T-Mobile در دسترس خریداران قرار گرفته است.

 

چه موضوعی موجب تفاوت گوشی‌های ال جی با دیگر برندها می‌شود؟

دلایل زیادی برای قرارگیری ال جی در میان ده تولید کننده برتر اسمارت فون‌ها در دهه گذشته وجود دارد. رقابت در این عرصه بسیار سخت و پیچیده است، اما این برند کره ای موفق شده است تا نام خود را در میان غول‌های این حوزه قرار دهد و قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که محصولات دیگر شرکت‌ها فاقد آن‌ها هستند.

image

 

در ادامه مطلب، سه ویژگی مثبت محصولات ال جی را با هم مرور خواهیم کرد که زوایای دیگر از گوشی‌های هوشمند را به شما نمایش می‌دهند.

جک هدفون و تمرکز روی ویژگی‌های صوتی

در طول پنج سال اخیر، بسیاری از تولید کنندگان اسمارت فون ها تصمیم گرفته‌اند تا جک 3.5 میلیمتری هدفون را از محصولات خود حذف کنند. اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشیسد، مطمئنا می‌دانید که پرچمداران شرکت‌های مطرحی مانند اپل و ال جی جک هدفون را از محصولات خود حذف کرده‌اند.

image

 

تمامی اسمارت فون‌های ال جی (غیر از LG Wing) نه تنها به جک 3.5 میلیمتری هدفون مجهز شده‌اند، بلکه بسیاری از آن‌ها با تکنولوژی های صوتی جذابی همراه هستند. این موضوع باعث شده است تا ال جی به عنوان یکی از کمپانی‌های مدعی در حوزه فناوری‌های صوتی ارائه شده توسط گوشی‌های هوشمند به حساب آید.

لوازم جانبی منحصر به فرد

بالاتر در این مطلب، به امکان نمایشگر دوم LG Velvet اشاره کردیم. این محصول، ‌تنها نوآوری و خلاقیتی که ال جی در اختیار کاربران خود قرار داده است، نیست.

در سال‌های اخیر، این برند کره‌ای سعی کرده است تا باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر را روی گوشی های هوشمند خود قرار دهد. موضوعی که هیچ یک از سازندگان دیگر، به آن توجهی نمی‌کنند.

آن‌ها همچنین وسیله ای به نام Rolly Keyboard را نیز تولید کرده‌اند، وسیله‌ای که احتمالا انتظار آن را داشته‌اید. کیبوردی که امکان رول شدن را داشته و در شرایط سفر یا مواردی از این قبیل، فوق العاده به کار شما می‌آید. این گجت از طریق بلوتوث به تبلت یا گوشی هوشمند شما متصل می‌شود.

نمونه کارهای جذاب

بخش پیشین این مطلب، حاکی از آن بود که ال جی در تولید محصولات مختلف خلاقیت به خرج داده و گجت‌هایی با مشخصات و قیمت‌های متفاوت را ارائه داده است. همین موضوع باعث شده است تا افراد با سلیقه‌های مختلف، امکان خرید گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این برند کره‌ای را داشته باشند. سامسونگ از یک استراتژی با همین شرایط استفاده می‌کند. به این ترتیب محصولات این کمپانی در حال حاضر در دسترس بسیاری از افراد قرار گرفته است.

البته این موضوع باعث می‌شود تا شخصی که به گوشی هوشمند نیاز دارد، برای خرید با مشکل مواجه شود. چرا که اولویت‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و آن‌ها مطمئنا از این موضوع سردرگم می‌شوند.

 

ابداعات همراه با ریسک کمپانی ال جی

اگر تصور می‌کنید که اسمارت فون‌های امروزی تا حد زیادی به یکدیگر شبیه شده‌اند، مطمئن باشید که شما تنها نیستید. در طی سال‌های اخیر، تولید کنندگان از ایجاد خلاقیت و نوآوری در عرصه گوشی‌های هوشمند سر باز زده و محصولاتی یکسان را تولید می‌کنند. همین موضوع باعث شد تا برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ، دست به تولید گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو بزنند.

اما زمانی که صحبت از کمپانی ال جی به میان می‌آید، باید بدانید که آن‌ها اغلب ترسی از ایجاد خلاقیت ندارند. ممکن است در نگاه اول تغییرات ایجاد شده توسط ال جی (مانند چینش بارانی شکل دوربین‌های ال جی ولوت) کوچک به نظر برسد. از طرف دیگر، لوازم جانبی جدید به عنوان نمایشگر دوم هم یکی دیگر از نوآوری‌های ال جی به حساب می‌آید.

image

 

ال جی وینگ که در سال 2020 به دنیای تکنولوژی معرفی شد هم یکی دیگر از ابداعات ال جی به حساب می‌آید. صفحه نمایش اصلی این گوشی هوشمند به سمت چپ چرخیده و باعث می‌شود تا نمایشگر دوم زیرین آن به این ترتیب نمایان شود. در سال جاری میلادی، مطمئنا شاهد گوشی هوشمندی با نمایشگر انعطاف پذیر خواهیم بود که احتمالا، اولین گزینه در این حوزه به حساب خواهد آمد.

 

لحظات فوق العاده در تاریخچه شرکت ال جی

از آن جا که ال جی سابقه‌ای طولانی و درخشان در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند دارد، لذا بعید نیست که برخی محصولات آن خاطراتی خوش از خود بر جای گذاشته باشند. در ادامه مطلب، این گوشی های هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

ال جی پرادا

اگر باور کنید یا نه، اولین اسمارت فون با نمایشگر لمسی گوشی هوشمند LG Prada است. ممکن است بسیاری از افراد، بر این باور باشند که آیفون، اولین محصول با نمایشگر لمسی به حساب می‌‌آید که احتیاجی به قلم برای کار کردن با آن نبوده است. اما ال جی پرادا چندین ماه پیش از آیفون به دنیای تکنولوژی راه پیدا کرد.

image

 

به این ترتیب هر یک از محصولات امروزی، از DNA ال جی پرادا برخودار هستند. این گوشی هوشمند، یکی از پر ریسک ترین گجت‌های تولید شده توسط ال جی به حساب می‌آید.

اما آیفون با قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای که با خود به همراه آورد، توانست تمامی اذهان را به سمت خود جذب کرده و ال جی پرادا را به خاطره‌ها پیوند دهد. اما بیان تاریخچه گوشی‌های هوشمند لمسی بدون اشاره به LG Prada موضوعی غیر قابل باور به نظر می‌رسد.

ال جی جی 3

در سال 2014، انبوهی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به طرز وحشتناکی روانه بازار شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به گلکسی اس 4 اشاره کرد که به عنوان پر فروش ترین محصول اندرویدی به حساب می‌ آید. در تاریخچه گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط ال جی، محصولی با این میزان فروش نمی‌توان پیدا کرد.

اما با عرضه LG G3 انگار همه چیز تغییر پیدا کرد. این گوشی هوشمند از دید منتقدان و تحلیل گران، محصولی جذاب به حساب می‌آمد و می‌توان به آن، لقب بهترین اسمارت فون اندرویدی تولید شده توسط ال جی را نسبت داد.

image

 

ال جی جی 3، عناوین مختلفی با نام اولین را به حوزه گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این برند کره‌ای وارد کرد. این گوشی هوشمند، اولین محصولی بود که به نمایشگری با رزولوشن 1440p و سیستم لیزری خودکار در حوزه فوکوس مجهز بود. مشخصات سخت افزاری فوق العاده به همراه ویژگی های خلاقانه و جذاب سبب شد تا سری G محصولات ال جی، توانایی رقابت با دیگر گجت‌های موجود در این حوزه را پیدا کند.

ال جی وی 20

حال که صحبت از اولین ها به میان آمد، باید بگوییم که LG V20 را نیز می توان به عنوان اولین دستگاه در برخی موارد به حساب آورد. به عنوان مثال ال جی وی 20 اولین گوشی هوشمند ی بود که با اندروید 7 نوقا عرضه شد. اما به عنوان مهم ترین گزینه، باید به این موضوع اشاره کنیم که ال جی وی 20 اولین گوشی هوشمندی بود که به تکنولوژی Quad DAC برای سیستم صوتی مجهز بود.

image

 

فناوری Quad DAC به کاربر این امکان را می دهد تا با هدفون، به صدایی با کیفیت گوش دهند. همچنین امکان اتصال هدفون‌های 600 اهمی نیز میسر می‌شود و به این ترتیب، صدایی واضح، شفاف و فوق العاده در اختیار شما خواهد بود.

ال جی وی 20 همچنین به باتری قابل تعویض و فناوری اینفرارد مجهز است. دو تکنولوژی خاصی که این روزها در گوشی های هوشمند دیده نمی‌شود. در دنیای امروزی، LG V20 تنها اسمارت فونی است که به باتری قابل تعویض، فناوری Quad DAC، جک 3.5 میلیمتری هدفون و مادون قرمز مجهز است. مطمئنا بسیاری از افرادی که در حال حاضر از وی 20 استفاده می‌کنند، به همین دلایل حاضر به تعویض آن با محصولی دیگر نیستند.

 

جنبه‌های نه چندان دلچسب گوشی‌های هوشمند ال جی

با وجود این که ال جی از تاریخچه درخشانی بهره‌مند است، اما این بدان نیست که محصولات ناموفق در تاریخچه آن وجود نداشته باشد. زمانی که صحبت از پشتیبانی محصولات پس از فروش به میان می آید، عملکرد خوبی را از ال جی شاهد نیستیم. در ادامه مطلب، با سه ویژگی منفی برند ال جی آشنا خواهیم شد.

ال جی جی 5 و قابلیت Friends

در بخش‌های قبل، به ستایش ال جی جی 3 و عملکرد فوق العاده آن پرداختیم. اما متأسفانه دو سال بعد شاهد معرفی جی 5 بودیم که اشتباهی بزرگ از سوی ال جی به حساب آمده و هنوز هم امکان جبران این اشتباه فراهم نشده است.

ال جی جی 5 نماینده یک محصولی از ال جی است که با اشتباهات بسیار زیاد همراه است. یکی از بزرگ ترین ریسک‌ها در مورد این محصول، سیستم ماژولار قسمت زیرین آن بود که به کاربران اجازه می‌داد تا باتری قابل تعویض آن را خارج کنند. ال جی نام این ویژگی را Friends گذاشته است.

image

 

متأسفانه این سیستم ماژولار به معنای واقعی فاجعه بود. چرا که برای جابجایی قطعات، نیاز بود تا دستگاه را به صورت کامل خاموش کرده، قطعات را جابجا و سپس آن را مجددا را روشن کنید. همچنین ساز و کار باز کردن قسمت پایینی این گوشی هوشمند، برخی کاربران را به این فکر می‌برد که آن ها در حال شکاندن این گوشی هستند.

خوشبختانه ال جی به صورتی کاملا سریع متوجه این اشتباه خود شد و در سال 2017، جی 6 را به همان شکل قبل تولید و عرضه کرد.

برند ThinQ

در اوایل این مطلب، به این موضوع اشاره کردیم که ال جی در حوزه اتصال محصولات و اینترنت اشیاء از جمله کمپانی های پیشرو به حساب می‌آید. در سال 2017، ال جی از محصولات جدید که از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار بودند، تحت برند ThinQ رونمایی کرد. ممکن است تصور کنید این کلمه به صورت Think به معنای فکر کردن است، اما در واقع بنا به دلیلی جالب، به صورت Thin-Cue خوانده می‌شود.

image

 

در سال 2018، کمپانی ال جی از B30S ThinQ پرده برداری کرد که اولین محصول با برند تینکیو بود. از همان زمان تصور بر این بود که ال جی قصد دارد تا کلیه محصولات بعد از آن را با نام ThinQ همراه کند. در ادامه راه، این برند کره‌ای از G7 ThinQ، V40 ThinQ و V50 ThinQ 5G نیز رونمایی کرد.

خوشبختانه ال جی تصمیم گرفت تا این پسوند را از گوشی‌های هوشمند خود حذف کرده و آن را تنها برای محصولات خانگی خود نگه دارد.

 

تاریخچه ارائه آپدیت های نرم افزاری

در حالی که ال جی ثابت کرده است که در حوزه سخت افزار عملکرد بسیار خوبی می‌تواند از خود نشان دهد، اما زمانی که صحبت از پشتیبانی نرم افزاری به میان می آید، مشکلات زیادی بر سر راه آن‌ها وجود دارد. بسیاری از گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط ال جی امکان دریافت نسخه‌های جدید اندروید را نداشته و به این ترتیب از رقبای خود عقب می مانند. ارائه آپدیت‌های امنیتی نیز با سرعت بسیار پایینی انجام می‌شود.

بارها مسئولان ال جی از این موضوع ابراز آگاهی کرده و قول داده‌اند که این روند با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین آن‌ها قصد دارند تا با راه اندازی یک بخش مجزا، روند ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر از پیش کند. البته تا به این لحظه، شاهد روند خاصی در این زمینه نبوده‌ایم.

این موضع البته باعث خجالت نیز است. چرا که برخی افراد به دلیل تکنولوژی‌ها، ترجیح می‌دهند تا محصولات جدید ال جی را تهیه کنند و عدم برخورداری از آخرین نسخه‌های اندروید، آن ها را ناامید خواهد کرد.

 

جزئیات دیگر در مورد برند ال جی

تقریبا به پایان مطلب رسیده و حالا شما یکی از متخصصان تاریخچه ال جی به حساب می‌آیید. اما با این حال، باز هم جزئیاتی در مورد این برند کره‌ای وجود دارد که هنوز آن‌ها را نمی‌دانید. در ادامه با ما همراه باشید.

اولین‌ها

ال جی در حوزه تولید برخی موارد، به عنوان اولین شرکت به حساب می‌آید. به عنوان مثل اگر تمایل به استفاده از قابلیت‌های جدید گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مربوط به آن داشته باشید، بعضی محصولات ال جی در این حوزه بهترین هستند.

در این قسمت به اولین تجربه‌های ال جی اشاره خواهیم کرد:

  • اولین برند برای تولید گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از سه سیم کارت (Optimus L4 II Tri E470)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با پردازنده دو هسته‌ای (Optimus 2X)
  • اولین تولید کننده اسمارت فون با پردازنده چهار هسته‌ای (Optimus 4X)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با رم DDR4 (G Flex 2)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با دو گیگابایت رم (Optimus LTE2)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با نمایشگر سه بعدی (Optimus 3D)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با تکنولوژی دالبی ویژن HDR (G6)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با ابعاد تصویر 18:9 (G6)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با دوربین عقب دوگانه (Optimus 3D)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با دوربین 5 گانه (V40 ThinQ)
  • اولین تولید کننده گوشی هوشمند با امکان ضبط فیلم با رزولوشن 1080p (Optimus 2X)

تأخیر در عرضه محصولات

ال جی در تاریخ گوشی‌های هوشمند خود، محصولاتی را دارد که در عرضه آن‌ها، تأخیر بسیار زیادی را اعمال کرده است. متأسفانه بسیاری از مواقع، مشتریان برای خرید اسمارت فون‌ها به برندهای دیگر مراجعه کردند.

به عنوان یکی از جدید ترین محصولات، می‌توان به ال جی ولوت اشاره کرد که در تاریخ هفتم می 2020 معرفی شد. این گوشی هوشمند تا اواخر ماه جولای، وارد ایالات متحده نشد. به این ترتیب با وجود در دسترس بودن عناوین کمی در این زمینه، اما آن‌ها ترجیح دادند تا با وجود علاقه به LG Velvet، به سراغ محصولات دیگری بروند.

زمانی که صحبت از محصولات جدید ال جی به میان می آید، این موضوع را حتما در ذهن خود داشته باشید.

در دسترس بودن لوازم جانبی

از آن جا که ال جی گوشی‌های هوشمند زیادی را به مرحله تولید رسانده است، اما متأسفانه تعداد زیادی از محصولات آن با فروش خوبی به صورت جهانی روبرو نشدند.  به عنوان مثال جی 3 که به عنوان یکی از بهترین اسمارت فون‌های این برند به حساب می‌آید، تنها با فروش 10 میلیونی روبرو شد. به همین دلیل پیدا کردن قاب محافظ، اسکرین پروتکور یا سایر لوازم جانبی برای محصولات این برند کره‌ای کار آنچنان آسانی نیست.

اگر یک محصول را تحت قرارداد با اپراتور خریداری کنید، لوازم جانبی زیادی در دسترس شما نخواهد بود. اگر مدل آنلاک شده محصولات را خریداری کنید، شانس پیدا کردن لوازم جانبی به مراتب پایین‌تر خواهد آمد. به این ترتیب زمانی که صحبت از خرید اسمارت فون های ال جی به میان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم که لوازم جانبی مربوطه را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

aseyyedreza

۱۴۰۰/۱/۲۲
خیلی گوشیاشو دوست داشتم . کاش ادامه میداد
صد درصد کیفیتش ازین چینیا بهتر بود....

SZ

۱۴۰۰/۱/۱۸
خییییییلللللییییی از این الجی ولوت تو ایران تبلیغ کردن خیییلییی ولی آنچنان جواب نداد