خانهاخبار
برای اولین بار آپدیت‌های امنیتی iOS به صورت جداگانه عرضه خواهند شد

برای اولین بار آپدیت‌های امنیتی iOS به صورت جداگانه عرضه خواهند شد

اپل تصمیم گرفته تا آپدیت‌های امنیتی سیستم عامل iOS را به صورت جداگانه در اختیار کاربرانش قرار دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

اگر از جمله دارندگان آیفون هستید، مطمئنا می‌دانید که اپل تا به حال آپدیت‌های امنیتی سیستم عامل iOS را به همراه بروزرسانی اصلی سیستم عامل عرضه کرده است. اما ظاهرا برای نخستین بار، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا پکیج‌های امنیتی را به صورت جداگانه در اختیار کاربران خود قرار دهند.

به گزارش 9to5Mac، چهارمین نسخه آزمایشی از سیستم عامل iOS 14.5 که اوایل امروز عرضه شد، به این موضوع اشاره داشته و سوییچ مربوط به دریافت آپدیت‌های امنیتی iOS به صورت جداگانه در قسمت Software Update مشاهده می‌شود. متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

بخش جدیدی که به قسمت Software Update این پلتفرم اضافه شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا آپدیت‌های امنیتی iOS را به صورت جداگانه روی آیفون یا آیپد خود نصب کنند. به این ترتیب دارندگان این دو محصول می‌توانند انتخاب کنند که تنها آپدیت‌های امنیتی روی دستگاه نصب شود، یا آپدیت‌های کامل سیستم عامل به صورت خودکار دانلود و نصب شوند.

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در این مورد در دسترس نیست، اما کاربران مک چندی است که از این ویژگی بهره می‌برند. اگر از نسخه‌های قدیمی مک او اس مانند macOS Mojave استفاده می‌کنید، مطمئنا می‌دانید که آپدیت‌های امنیتی یا Security Update به صورت مستقل از آپدیت‌های سیستم عامل عرضه می‌شوند.

image

 

تحلیل گران بر این باور هستند که اپل با این حرکت، قصد دارد تا کاربرانی که تمایل دارند تا به عنوان مثال روی آی او اس 14 باقی بمانند، این قدرت را داشته باشند تا آپدیت‌های امنیتی ارائه شده برای نسخه‌های آینده را نیز روی آيفون یا آیپد خود نصب کنند.

کدهای کشف شده در iOS 14.5 همچنین حاکی از آن است که پس از دانلود آپدیت‌های نرم‌افزاری یا آپدیت‌های امنیتی، کاربران قادر خواهند بود تا آن را از روی دستگاه خود حذف نمایند. هنوز برای اظهار نظر در این مورد کمی زود است، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها از این طریق می‌خواهند برای ارائه آپدیت‌های امنیتی مخصوص سیستم عامل iOS 14، پس از ارائه سیستم عامل iOS 15 راه را باز نگه دارند. به این ترتیب کاربران قادر خواهند تا بدون آپگرید به آخرین نسخه، آپدیت‌های امنیتی این سیستم عامل را دریافت کنند.

در حالی که اپل چنین روشی را مدت هاست روی پلتفرم مک امتحان کرده است، اما تا به حال این اتفاق روی iOS یا iPadOS روی نداده بود. به این ترتیب آپدیت‌های امنیتی به همراه نسخه جدید با ویژگی‌ها جذاب از راه می‌رسید و افرادی که تمایل به آپدیت به نسخه جدید را نداشتند، از آپدیت‌های امنیتی تازه ارائه شده باز می‌ماندند. شما درباره این اقدام اپل چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)