خانهاخبار
تسلا ۴۵۰ مورد ابتلا به کرونا در نیمه دوم سال گذشته داشت

تسلا ۴۵۰ مورد ابتلا به کرونا در نیمه دوم سال گذشته داشت

در تازه‌ترین گزارش واشنگتن پست مشخص شده که یکی از کارخانه‌های تسلا در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۵۰ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ داشته است.
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

به نقل از تازه‌ترین گزارشی که وب‌سایت حقوقی PlainSite منتشر کرده (و واشنگتن پست آن را بازنشر داده)، پس از اینکه تسلا کارخانه خود در کالیفرنیا را در اردیبهشت ماه گذشته باز کرد، ۴۵۰ مورد مبتلا به ویروس کرونا داشته است. 

ماه مارس گذشته و با بیشتر شدن شیوع کرونا، اداره بهداشت عمومی شهر Alameda، جایی که کارخانه Fermont تسلا در آن واقع شده، فعالیت همه کسب‌وکارها به جز آن‌هایی که «ضروری» هستند را ممنوع کرد. تسلا در ابتدا مقابل این تعطیلی در ماه مارس که از طرف اداره بهداشت ابلاغ شده بود مقاومت کرد ولی در نهایت در ۲۳م از ماه مارس، کارخانه خود را تعطیل کرد. اما چند روز بعد، تسلا دوباره فعالیت کارخانه Fermont را با وجود اینکه خلاف قوانین Fermont بود، از سر گرفت. همان زمان ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در توییتر خود گفته بود که همراه با کارگران این کارخانه به کارخانه Fermont می‌رود و حتی در ادامه طعنه‌ای به مقامات محلی زده بود تا اگر می‌توانند، او را دستگیر کنند.

image

 

با وجود اینکه تسلا همچنان برخلاف قانون فعالیت کارخانه Fermont را ادامه می‌داد اما در نهایت از سرگیری فعالیت‌های کارخانه تسلا در نهایت پس از همه این ماجراها تایید شد. ایلان ماسک، منتقد جدی قوانین محدود کننده‌ای که پارسال و در شروع کرونا شاهد آن‌ها بودیم، حتی تهدید کرده بود که کارخانه Fermont را به خارج از کالیفرنیا منتقل خواهد کرد. تسلا تا آنجایی پیش رفت که در ۲۰ اردیبهشت امسال، علیه شهر Alameda دادخواست شکایت کرد اما خب شکایت خود را پس از کمتر از دو هفته پس گرفت.

گزارش واشنگتن پست می‌گوید با توجه به مدارکی که به PlainSite رسیده، تسلا چندین و چند گزارش ابتلا به کووید 19 را در ماه می سال ۲۰۲۰ داشته و حتی تعداد مبتلایان از ماه می تا دسامبر، بیشتر هم شده بود. یک ماه در این بین با ۱۲۵ مبتلا رکورد‌دار هم بود. برای اینکه بیشتر متوجه بزرگی این ماجرا شوید، باید بگوییم که تقریبا ۱۰ هزار نفر در کارخانه Fermont تسلا مشغول به کار هستند و این یعنی این آمار ۴۵۰ مبتلا می‌توانست بسیار بیشتر باشد و یک رسوایی به بار آورد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)