خانهاخبار
سامسونگ گلکسی اس 21 آخرین قربانی کمبود تراشه است!

سامسونگ گلکسی اس 21 آخرین قربانی کمبود تراشه است!

به دلیل درخواست‌های زیاد، خانواده گلکسی اس 21 سامسونگ برای عرضه به مشتریان با مشکل مواجه شده است.
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

یکی از دلایلی که کنسول جدید سونی با نام پلی استیشن با مشکلات در عرضه روبرو شد، کمبود پردازنده به صورت جهانی بود که کمپانی‌هایی مانند AMD را با مشکل مواجه کرد. البته این موضوع کمبود تراشه روی صنعت‌های دیگر از جمله اتومبیل سازی نیز تأثیر گذاشت و حالا نیز به نظر می‌رسد که به دنیای گوشی‌های هوشمند هم راه پیدا کرده است. بر اساس گزارش رویترز، کمپانی کوالکام به تازگی با چنین مشکلی روبرو شده است و تقاضا برای پردازنده اسنپدراگون 888 در حال حاضر بیش از موجودی آن‌ها است و محصولاتی مانند گلکسی اس 21 سامسونگ، تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

منابع نزدیک به شرکت سامسونگ اعلام کرده‌اند که کوالکام اخیرا برای عرضه پردازنده به شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی مواجه شده است. البته این افراد اشاره مستقیمی به خانواده اس 21 سامسونگ نکرده‌اند، اما اظهار داشته‌اند که کمبود پردازنده فعلا برای اسنپدراگون 888 پیش آمده است که این قطعه سخت‌افزاری، به عنوان قلب تپنده پرچمداران جدید این برند کره‌ای ایفای نقش می‌کند.

image

 

یکی از دلایل کمبود پردازنده و بالا بودن سطح درخواست برای این گزینه، تحریم‌هایی است که دولت آمریکا بر ضد برند هوآوی اعمال کرده است و به این ترتیب مشتریان به دنبال برندهای دیگر برای خرید سرازیر شده‌اند. از آن جایی که سازندگان گوشی‌های هوشمند دیگر نیز به سمت کوالکام نقل مکان کرده‌اند، این کمپانی به عنوان سازنده اصلی پردازنده در دنیا به حساب آمده و سایر وظایف بر دوش شرکت مدیاتک افتاده است.

بد نیست بدانید که مهندسان کوالکام دست از کار نکشیده و در حال کار روی پردازنده‌های جدید برای محصولات اخیر کمپانی‌های مختلف هستند. همچنین گوشی‌های هوشمند اوپو فایند ایکس 3 پرو و وان پلاس 9 نیز در آینده نزدیک معرفی خواهند شد. از طرف دیگر سامسونگ هم در تلاش است تا نسخه بازطراحی شده گلکسی A51 که از موفقیت و محبوبیت خاطی در میان کاربران برخوردار شده است را نیز طراحی و توسعه دهد.

با تمام این تفاسیر، از آن جا که سامسونگ نیز سری اس 21 خود را در کشورهای متعددی عرضه کرده است، مشخص نیست آیا آن‌ها نیز با کمبود تراشه اگزینوس 2100 مواجه خواهند شد یا خیر. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه سال جاری میلادی، چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)