خانهاخبار
اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می‌دهد

اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می‌دهد

دیگر برکسی پوشیده نیست که گوشی آیفون 12 مینی فروش کمتر از حد انتظار اپل داشته و اپل می‌خواهد تولید آن‌را کاهش دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

چند وقتی است که در خبرها مدام می‌شنویم که فروش آیفون 12 مینی کمتر از انتظار اپل بوده و حتی بسیاری آینده این سری از گوشی‌های اپل را با دیده تردید نگاه می‌کنند. اتفاقی که افتاده این است که اپل تصور می‌کرد آیفون 12 مینی فروش بیشتری خواهد داشت و در همین راستا، تعداد زیادی از این گوشی تولید شده. حالا که می‌بینیم استقبال از این گوشی به اندازه‌ای نبوده که اپل تصور می‌کرده، کوپرتینویی‌ها قرار است تولید این گوشی را کاهش دهند.

اوایل ماه فوریه بود که JP Morgan گزارش کرد اپل 11 میلیون آیفون 12 مینی کمتری تولید خواهد کرد. حالا وب‌سایت Nikkei Asia نیز در تایید این اخبار، اعلام کرده که اپل تولید این گوشی و دیگر مدل‌های خانواده آیفون را کاهش خواهد داد. طبق گزارش این وب‌سایت، اپل بیش از بیست درصد تولید آیفون‌هایش را نسبت به برنامه‌ای که برای دسامبر در نظر داشت، کاهش داده و بخش از زیادی از این بیست درصد کاهش، مربوط به آیفون 12 مینی است.

به طور کل از اپل انتظار می‌رود که 75 میلیون آیفون (شامل سری آیفون 12 و دیگر آیفون‌ها) در 6 ماهه ابتدایی سال 2021 بسازد. چیزی که اپل پیش‌تر برای این مدت زمان در نظر گرفته بود، 96 میلیون آیفون بود. اما خب در مجموع همین 76 میلیون دستگاهی که اپل تولید خواهد کرد نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال 2020 بیشتر است که این نشان از رشد فروش آیفون‌ها نسبت به سال گذشته دارد.

image

به طور کل باید بگوییم سری آیفون 12 توانسته یکی از موفق‌ترین آیفون‌های تاریخ باشد. طبق آمار، این سری فروش بیشتری نسبت به آیفون 11 در مدت زمان مشابه داشته و دلیل اصلی سود 111.4 میلیارد دلاری اپل در سه ماهه اول 2021 نیز همین گوشی‌ها هستند. مدل معمولی آیفون 12 رکوردار فروش در این خانواده است و دو مدل Pro نیز توانسته‌اند فروش بیشتری نسبت به دو مدل Pro از سری آیفون 11 داشته باشند. مشکل این خانواده گوشی آیفون 12 مینی است که به نظر کمتر از انتظار اپل از آن استقبال شده است.

با تمام این تفاسیر، انتظار داریم امسال هم نسل جدید این گوشی یعنی آیفون 13 مینی به بازار معرفی و عرضه شود. Nikkei همچنین در گزارش خود از تولید انبوه دو مدل جدید مک بوک در ماه May یا June امسال خبر داده. به نظر می‌رسد این دو مدل، مک بوک پرو 14 اینچ و مک بوک پرو 16 اینچ جدید اپل باشند که با پردازنده‌های اپل سیلیکون همراه خواهند بود. این سری از لپ‌تاپ‌ها قرار است با باز طراحی همراه باشند و ایرادات نسل‌های قبلی خود را رفع کنند. همچنین گفته شده که اپل در این دو لپ‌تاپ برای اولین بار از نمایشگرهای mini-LED استفاده خواهد کرد که عملکرد بهتری نسبت به نمایشگرهای کنونی مک‌بوک‌ها دارند. 

حذف تاچ‌بار و اضافه شدن پورت‌های جدید به اضافه بازگشت MagSafe برای شارژ این مک‌بوک‌ها، مهم‌ترین تغییراتی است که درباره لپ‌تا‌پ‌های آینده اپل شنیده‌ایم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)