خانهاخبار
مشخصات لنز اولترا واید وان پلاس 9 مشخص شد

مشخصات لنز اولترا واید وان پلاس 9 مشخص شد

پرچمدار جدید وان پلاس به دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی با لنز Free-form مجهز خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که گوشی هوشمند وان پلاس 9 در تاریخ 23 مارچ مصادف با سوم فرودین ماه به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. طبق اخباری که تا به امروز منتشر شده، بر کسی پوشیده نیست که امسال وان پلاس توجه خاصی به دوربین وان پلاس 9 پرو داشته است.

دوربین گوشی‌های وان پلاس تا به حال عملکرد نسبتا خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند، اما هیچ گاه واژه فوق العاده برازنده آن‌ها نبوده است. مخصوصا زمانی که آن‌ها را با پرچمداران دیگر کمپانی‌ها مقایسه می‌کنید. حالا آخرین خبری که در مورد وان پلاس 9 منتشر شده، در مورد یکی از دوربین‌های پرچمدار جدید وان پلاس است.

image

 

Pete Lau، مدیر عامل و بنیان گذار کمپانی وان پلاس، به تازگی در شبکه اجتماعی توییتر، با انتشار پوستر بالا تأیید کرد که سری وان پلاس 9 به سنسور IMX766 سونی برای دوربین الترا واید مجهز خواهد بود. او در ادامه این توییت، به این موضوع اشاره کرد که محصولات جدید وان پلاس از تکنولوژی لنز Free-form بهره‌مند خواهد بود و به این ترتیب، اعوجاج‌های ایجاد شده در تصاویر گرفته شده با لنز اولترا واید به صورت کامل از بین خواهد رفت.

اما نکته جذاب ماجرا اینجاست که آقای Lau دو تصویر گرفته شده با لنز اولترا واید وان پلاس 9 را نیز منتشر کرده است که یکی از آن‌ها با لنز استاندارد و دیگری با تکنولوژی لنز Free-form گرفته شده است.

image

 

تصویر بالا، به کمک یک لنز فوق عریض و یک دوربین حرفه‌ای گرفته شده است و اگر به گوشه‌ها دقت کنید، اعوجاج تصویر را به صورت محسوس مشاهده خواهید کرد و ظاهر ساختمان نیز به صورت تغییر شکل یافته دیده می‌شود. اما در تصویر زیر که با تکنولوژی لنز Free-form گرفته شده، هیچ گونه اعوجاجی دیده نشده و ظاهر ساختمان نیز به طور طبیعی ثبت شده است. به این ترتیب تفاوت آن‌ها مانند روز روشن است.

image

 

برخی افراد از این تکنولوژی جدید انتظار زیادی نداشتند. اما تصاویر به اشتراک گذاشته شده حاکی از آن است که وان پلاس تمام تمرکز خود را برای بهبود و بالا بردن کیفیت دوربین گوشی‌های خود به کار گرفته است.

بد نیست بدانید این اولین باری نیست که سنسور دوربین IMX766 سونی در یک گوشی هوشمند دیده می‌شود. گوشی هوشمند اوپو رنو 5 پرو پلاس نیز به این لنز به عنوان دوربین اصلی مجهز شده بود. البته در مقام مقایسه، سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ در مقابل آن از برتری‌های نسبتا محسوسی برخوردار است. اما در مقایسه با دوربین وان پلاس 8 پرو، شاهد یک بروزرسانی چشمگیر و فوق العاده کاربردی هستیم.

همان طور که اشاره کردیم، سری وان پلاس 9 در تاریخ 23 مارچ مصادف با سوم فروردین ماه به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)