خانهاخبار
تراشه جدید کوالکام با تکنولوژی Leica همراه خواهد بود

تراشه جدید کوالکام با تکنولوژی Leica همراه خواهد بود

شرکت کوالکام همکاری جدیدی با شرکت دوربین‌سازی لایکا آغاز کرده تا بتواند چیپست‌های پردزاش تصویر خود را بیش از پیش بهبود ببخشد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

بر هیچ کس پوشیده نیست که مهندسان شرکت کوالکام در حال کار روی نسخه بعدی پردازنده این شرکت هستند و این قطعه سخت‌افزاری، مطمئنا در ادامه مسیر موفقیت آمیز اسنپدراگون 888 توسعه می‌یابد. این محصول مانند سایر پردازنده‌های نسل قبل، در ماه دسامبر سال جاری میلادی (2021) معرفی خواهد شد و حالا به لطف آقای Roland Quandt از وب سایت خبری Win Future، اطلاعات جدیدی در مورد آن به دست آمده است.

پس از ارائه اطلاعات جدید در مورد نسخه تضعیف شده اسنپدراگون 888، حالا وی معتقد است که مهندسان کوالکام در حال کار روی تراشه پرچمدار بعدی هستند. این پردازنده در حال حاضر، با کد نام Waipio در دست توسعه قرار گرفته است. بد نیست بدانید که مسئولان کوالکام، پیش از معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود، آن ها را با کد نام اختصاصی و درون شرکتی شناسایی می‌کنند.

Quandt در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که پردازنده جدید کوالکام، با شماره ساخت SM8450 همراه خواهد بود که می‌توان آن را نسل بعدی پردازنده اسنپدراگون 888 با شماره ساخت SM8350 در نظر گرفت. مهندسان کوالکام در حال حاضر در حال آزمایش این تراشه با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS هستند. به لطف استفاده از ماژول دوربین داخلی جدید با نام Leica 1، مطمئنا شاهد بهبودهایی در حوزه دوربین روی محصولات در برگیرنده پردازنده جدید کوالکام خواهیم بود.

image

 

همان طور که می‌دانید، لایکا نام یک شرکت آلمانی فعال در حوزه دوربین است که پیش‌تر، شاهد همکاری آن با کمپانی‌هایی مانند نوکیا و هواوی بودیم. همکاری با کوالکام، می‌تواند به معنای پیشرفت گوشی‌های اندرویدی در آینده نزدیک باشد.

البته تنها یک اسم کد، نمی‌تواند سند موثق و محکمی برای همکاری کوالکام و لایکا به حساب آید. Quandt هنوز به طور قطع، در مورد ارتباط اسم کد یاد شده با چنین موضوعی مطمئن نیست و باید منتظر بمانیم تا گذشت زمان، همه چیز را به ما ثابت کند و همچنین باید ببینیم که آیا مدرکی رسمی در این مورد توسط رسانه‌های خبری رو می‌شود یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)