خانهاخبار
یک ایرانی خواهان خرید اولین توییت تاریخ با قیمت 2.5 میلیون دلار است!

یک ایرانی خواهان خرید اولین توییت تاریخ با قیمت 2.5 میلیون دلار است!

شما چقدر حاضر هستید برای خرید اولین توییت تاریخ هزینه کنید؟
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

آیا تصاحب بخشی از تاریخچه دنیای تکنولوژی یکی از رویاهای شماست؟ اگر چنین است، جک دورسی مدیر عامل و بنیانگذار توییتر، اولین توییت منتشر شده در این شبکه اجتماعی که در یک فروردین سال 1385 ارسال شده را به مزایده گذاشته است. این توییت با متن just setting up my twttr همراه بود و در حال حاضر، در سایت v.cent.co توسط خود جک دورسی به مزایده گذاشته شده است.

این مزایده‌ها از طریق سیستم توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) انجام می‌شود. توکن‌های دیجیتالی، هویت افراد و اعتبار توییت‌ها را با خود به همراه دارند. ساز و کار این روش به کمک سیستم بلاکچین توسعه یافته و حاوی امضای دیجیتالی صاحب توییت به صورت رمزنگاری شده خواهد بود. به کمک NFT شما می‌توانید امتیاز هر عنوان دیجیتالی مثل انیمیشن‌ها، GIFها، موزیک‌ها یا مواردی از این قبیل را به راحتی خریداری کنید.

به این ترتیب تنها یک نمونه امضا شده توسط شخص از توییت‌ها وجود خواهد داشت و در صورت خرید امتیاز آن، توییت یاد شده برای همیشه به تملک شما در خواهد آمد. البته توییت ارسال شده برای همیشه در این شبکه اجتماعی باقی خواهد ماند، اما شخص برنده مزایده یک مدرک دیجیتالی را دریافت خواهد کرد که متادیتای توییت اصلی را با خود به همراه دارد.

image

 

به خاطر داشته باشید که این توییت ارسال شده توسط جک دورسی، پیش از راه اندازی اپلیکیشن توییتر توییت شده است. از آن جایی که هیچ اپلیکیشنی در این زمینه وجود نداشت، کمپانی توییتر در نهم آوریل 2010 اقدام به خرید اپلیکیشن Tweetie کرد. آقای Loren Brithcer، بنیان گذار اپلیکیشن توییتی، به عنوان یکی از اعضای تیم اپلیکیشن توییتر به استخدام درآمد و به این ترتیب کمک کرد تا اپلیکیشن آیپد توییتر نیز طراحی و توسعه یابد. در تاریخ 29 اردیبهشت 1389، اپلیکیشن رسمی توییتر برای آیفون عرضه شد.

در حال حاضر، بالاترین رقم مزایده برای خرید اولین توییت، توسط یک فرد ایرانی با ارزش 2.5 میلیون دلار اعلام شده است. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که دارایی آقای جک دورسی در حال حاضر به 12.5 میلیارد دلار رسیده و به این ترتیب، به نظر نمی‌رسد که کم یا زیاد بودن این مبلغ، آسیبی به او وارد نماید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

SZ

۱۳۹۹/۱۲/۱۸
واقعا یه پیام مجازی به چه دردی میخوره?
تهش چی؟