خانهاخبار
تولید آیمک پرو به خط پایان رسید!

تولید آیمک پرو به خط پایان رسید!

در حالی که شایعاتی پیرامون iMacهای جدید با طراحی به‌روزتر شنیده می‌شود، همزمان نشانه‌ها از نزدیک شدن iMac Pro به پایان عمر خود خبر می‌دهند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

کوپرتینویی‌ها طی یک تصمیم جنجالی، تولید آیمک پرو را متوقف کردند. آن‌ها در حال حاضر مدل ابتدایی آیمک پرو را با عنوان عبارت While supplies last. در وب سایت خود به فروش می‌رسانند. به این ترتیب دیگر امکان کانفیگ کردن مشخصات سخت‌افزاری آن وجود ندارد و تنها مدل پایه آن به فروش می‌رسد.

image

 

این تغییر ابتدا توسط وب سایت 9to5Mac کشف شد و پس از آن، کوپرتینویی‌ها نیز آن را تأیید کرده و اعلام نمودند که پس از اتمام موجودی، دیگر خبری از این محصول نخواهد بود.

آیمک پرو را می‌توان مدل تقویت شده آیمک استاندارد به حساب آورد. این محصول به تراشه پرقدرت زئون اینتل، حافظه رم ECC و پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro مجهز است. آیمک پرو همچنین از سیستم خنک کنندگی منحصر به فردی در مقایسه با نسخه استاندارد آیمک بهره می‌برد و با رنگ خاص خاکستری فضایی نیز عرضه می‌شد تا علاقمندان بتوانند آن را با سایر محصولات نیز هماهنگ کنند.

آنطور که در شایعات داشتیم، اپل در حال بازطراحی آیمک‌های معمولی است و قرار است این کامپیوترها در رنگ‌های متنوع هم عرضه شوند. همچنین پردازنده اختصاصی اپل سیلیکون هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. به این ترتیب وجود آیمک پرو با پردازنده اینتلی، کمی غیر منطقی است؛ آنهم اگر آیمک‌های جدید بتوانند عملکردی مشابه آیمک پرو داشته باشند. 

آیمک پرو در سال 2017 به دنیای تکنولوژی وارد شد و قصد داشت تا خلأ ایجاد شده در حوزه عدم آپگرید شدن مک پرو را تا حد زیادی برطرف کند. اما حالا که قرار است هر دو دستگاه آیمک استاندارد و مک پرو به تراشه سیلیکونی اختصاصی اپل مجهز شوند، دیگر جایی برای عرض اندام آیمک پرو وجود ندارد و به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها بهترین تصمیم را برای خارج کردن آیمک پرو از خط تولید اتخاذ کرده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موافق چنین تصمیم هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)