خانهاخبار
مشخصات اسنپدراگون 775 لو رفت

مشخصات اسنپدراگون 775 لو رفت

به نظر می‌رسد کوالکام در حال کار روی یک پردازنده میان‌رده جدید به نام اسنپدراگن 775 است که حالا مشخصات کلیدی آن لو رفته.
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

اگرچه کوالکام به تازگی پردازنده پرچمدار خود با نام اسنپدراگون 888 را طراحی و تولید کرده، اما مهندسان این شرکت دست از کار نکشیده و در حال کار روی تراشه میان‌رده‌ جدیدی از سری 7 هستند و به نظر می‌رسد که تاریخ مصرف پردازنده اسنپدراگون 765 به پایان رسیده است.

البته برای رونمایی از محصول جدید کوالکام نیازی به صبر زیادی نیست، چرا که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. در حالی که تمامی اصحاب رسانه و اهالی دنیای تکنولوژی منتظر رونمایی از پردازنده Snapdragon 775 هستند، اما ممکن است مهندسان کوالکام طریقه نامگذاری خود را کمی تغییر داده و محصول جدید را با نام Snapdragon 788 معرفی نمایند.

با تمام این تفاسیر در حوزه نامگذاری، امروز در رسانه‌های خبری شاهد درج مشخصات پردازنده اسنپدراگون 775 بودیم و تصویر زیر، از یکی از نشست‌های داخلی کمپانی کوالکام برداشته شده است. برخی منابع معتقد هستند که این اطلاعات دقیق بوده، اما قدیمی هستند و به این ترتیب ممکن است برخی از مشخصات با محصول نهایی متفاوت باشد.

image

 

پیش بینی شده است که این تراشه به هسته‌های Kyro 6xx مجهز می‌شود، اما اینکه کدام سری از هسته‌های Kyro خواهد بود، مشخص نیست. در کل آن چه از این تصویر برمی‌آید، بدان معناست که پردازنده یاد شده بر پایه معماری 5 نانومتری (مانند اسنپدراگون 888) طراحی شده و از رم LPDDR5  و LPDDR4X پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین برای پردازش تصاویر، کوالکام از تراشه Spectra ISP استفاده کرده است که از رزولوشن 4K با نرخ فریم 60fps، سه سنسور 28 مگاپیکسلی به صورت همزمان و دو سنسور 60 + 20 مگاپیکسلی با نرخ فریم 30fps پشتیبانی به عمل می‌آورد. در خصوص تکنولوژی‌های ارتباطی، با موارد زیر روبرو خواهیم بود:

  • وای فای 6E به همراه MIMO 2x2
  • بلوتوث نسخه 5.2 (با کد نام میلان)
  • LTE Cat.18
  • Dual 5G
  • mmWave 5G
  • پشتیبانی از SA و NSA
  • VoNR و NR CA
  • پشتیبانی از 4x4 MIMO و 2x2 MIMO برای Sub-6 5G

بر اساس اطلاعاتی که پیش‌تر در اپلیکیشن AnTuTu از این چیپست دیده بودیم، انتظار عملکرد بهتری از اسنپدراگون 775 در مقایسه با نسل پیشین آن داریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mehdi

۱۳۹۹/۱۲/۱۷
سامسونگ هیچ وقت از پرچمدار سری 700 در گوشی هایش استفاده نکرده .
الان میشد سری A80 و A90 هر دو از پردازنده پرچمدار سری 700 استفاده کنند .