خانهاخبار
از پاوربانک مگ سیف آیفون 12 چه می‌دانیم؟

از پاوربانک مگ سیف آیفون 12 چه می‌دانیم؟

آنطور که در شایعات شنیده بودیم، اپل می‌خواهد یک پاوربانک مگ سیفی برای سری آیفون 12 عرضه کند. در این پست تمام حواشی آن را بررسی خواهیم کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

کوپرتینویی‌ها در حال کار روی یک پاوربانک مبتنی بر تکنولوژی مگ سیف برای خانواده آیفون 12 هستند که از تمامی جهات، با باتری کیس‌های حال حاضر کاملا متفاوت است و از طریق نیروی مغناطیسی، به بدنه آیفون شما چسبیده و آن را شارژ می‌کند.

image

 

باتری پک جدید از لحاظ اتصال یا قطع اتصال بسیار آسان عمل خواهد کرد. تنها کافی است آن را به بدنه آیفون بچسبانید یا در صورت عدم نیاز، آن را از بدنه جدا کنید. البته باتری پک مبتنی بر مگ سیف هنوز به صورت رسمی معرفی و روانه بازار نشده است و تنها در این مطلب می‌‌خواهیم کلیه اطلاعات پیرامون آن را با هم مرور کنیم.

شایعات کنونی

نشانه‌های باتری پک مگ سیف ابتدا در کدهای نسخه آزمایشی iOS 14.5 دیده شد و واژه Battery Pack به وضوح در آن دیده می‌شد. ترکیب این دو کلمه به مذاق بسیاری از کاربران خوش آمد. چرا که این محصول هنوز به مرحله طراحی و تولید نرسیده است و شنیدن چنین خبری، توجه بسیاری از کاربران سری آیفون 12 را به سمت خود جلب کرد.

تا پیش از این، هربار اسم باتری برای محصولات اپل به کار برده می‌شد، کاربران ذهنشان به سمت باتری کیس‌هایی می‌رفت که آخرین بار اپل آن‌ها را برای سری آیفون 11 عرضه کرد و همین حالا هم در بازار قابل خرید هستند. 

پس از کشف شدن این دو کلمه در کدهای نسخه آزمایشی iOS 14.5، خبرگزاری بلومبرگ تأیید کرد که اپل در حال کار روی باتری پک مبتنی بر مگ سیف است و ظاهرا چیزی حدود یک سال از پروژه توسعه آن می‌گذرد.

زبان طراحی

باتری پک مگ سیف به پشت بدنه آیفون 12 و به کمک آهن‌ربا‌های مگ سیف می‌چسبد و بر اساس پروتوتایپ‌هایی که تا به حال ساخته شده، از رنگی سفید برخوردار است.

باتری کیس‌های موجود در بازار در سه رنگ سفید، مشکی و رزگلد در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود که باتری پک اپل نیز در چنین رنگ‌هایی طراحی و تولید شود. برخی شایعات حاکی از آن است که قسمت بیرونی باتری پک جدید اپل مانند باتری کیس‌های موجود از جنس سیلیکون برخوردار خواهد بود.

البته در حال حاضر هنوز هیچ حرف و حدیثی در مورد ابعاد و ضخامت باتری پک به میان نیامده است، اما اسمارت باتری کیس‌هایی که تا به حال توسط اپل تولید شده است، می‌تواند یک راهنمای خوب در این زمینه به حساب آید.

image

 

تمامی باتری کیس‌های هوشمند اپل در قسمت پایینی از یک برآمدگی خاص بهره‌مند هستند که محل قرارگیری باتری است و به نظر می‌رسد که باتری پک جدید نیز با همین ابعاد همراه بوده و از نظر سایز، احتمالا به جاکارتیهای چرمی که برای خانواده آیفون 12 طراحی شده‌اند، شباهت داشته باشد.

قدرت مغناطیسی

طبق گزارش بلومبرگ، مهندسان کوپرتینویی در حال تست قدرت مغناطیسی باتری پک مبتنی بر مگ سیف هستند تا از اتصال قوی آن با بدنه آیفون و شارژ مناسب دستگاه اطمینان حاصل کنند.

در حال حاضر به جز شارژر مگ سیف، باقی گجت‌های مگ سیفی که برای آیفون 12 ساخته شده‌اند، عموما اتصال آهن‌ربایی ضعیفی با دستگاه داشتند. برای همین اپل به دنبال این است که این باتری پک جدید، بتواند اتصال مستحکمی با آیفون 12 داشته باشد و به سادگی از گوشی جدا نشود.

سرعت شارژ

احتمالا باتری پک مگ سیف، آیفون شما را مانند سایر گجت‌های مبتنی بر MagSafe شارژ خواهد کرد. البته هیچ گونه تضمینی در این زمینه وجود ندارد و شارژ دستگاه از طریق مگ سیف نیز به دلیل کند بودن و پایین بودن سرعت، مدت زمان بسیار زیادتری نسبت به شارژ با کابل زمان از شما خواهد گرفت. شارژر مگ سیف در حال حاضر آيفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را با توان 15 وات و آیفون 12 مینی را با توان 12 وات شارژ می‌کند. اما این توان احتمالا برای یک باتری پک که به بدنه آيفون شما متصل می‌شود، متغیر خواهد بود.

مشکلات طراحی و ساخت باتری پک

بد نیست بدانید که اپل پیش از معرفی آیفون 12، کار بر روی باتری پک را آغاز کرده بود، اما متأسفانه به دلیل مشکلات نرم‌افزاری، امکان معرفی و استفاده از آن فراهم نشد.

مهندسان کوپرتینویی در تلاش هستند تا پیغام خطای آیفون در مورد گرم شدن باتری پک را برطرف نمایند. البته گویا شنیده شده که در اتصال یا جدا کردن باتری پک به بدنه آیفون نیز ایراداتی وجود دارد.

البته این مشکل پیش‌تر برای کاربرانی که از اسمارت باتری کیس استفاده می‌کنند رخ نداده بود، اگرچه برخی افراد به تعداد کم، با پیغام خطای یاد شده روبرو شده بودند. اپل در سال 2020 طرح تعویض اسمارت باتری کیس را برای آيفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 آر را ارائه کرد.

قابلیت‌های لو رفته

Jon Prosser که سابقه درخشانی در حوزه افشای اسرار کمپانی اپل را دارا است، یاد آور شده است که اپل قصد دارد تا باتری پک مبتنی بر مگ سیف را در دو مدل مختلف ارائه کند که یکی از آن‌ها، از تکنولوژی شارژ معکوس نیز بهره‌مند است.

البته فناوری شارژ معکوس در این زمینه آنچنان که باید و شاید مشخص نیست. احتمالا بدین معناست که باتری پک جدید اپل، امکان شارژ چند دستگاه (به عنوان مثال شارژ کردن آيفون و ایرپاد به صورت همزمان) یا از سوی دیگر، امکان شارژ شدن از طریق قرارگیری روی بدنه آیفون و ذخیره از باتری این گوشی هوشمند را خواهد داشت.

رقبای احتمالی

بد نیست بدانید که کمپانی‌های دیگر در حال حاضر اقدام به طراحی و تولید پاور بانک مگ سیف برای آیفون 12 کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند Anker اشاره کرد که اخیرا، باتری پک مغناطیسی PowerCore Magnetic 5K Wireless Power Bank را معرفی کرده است.

image

 

البته بد نیست بدانید که این محصول از فناوری مگ سیف اپل استفاده نکرده و به این ترتیب، آیفون شما را با حداکثر توان 5 وات شارژ می‌کند که در مقابل توان 15 واتی باتری کیس‌های اپل بسیار کم به نظر می‌رسد.

تاریخ عرضه

به دلیل مشکلاتی که کوپرتینویی‌ها در هنگام توسعه با آن مواجه شده‌اند، نمی‌توان تاریخ دقیقی برای عرضه باتری پک مبتنی بر مگ سیف اپل عنوان کرد. همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که احتمال تأخیر یا کنسل شدن این پروژه نیز وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)