خانهاخبار
سامسونگ گلکسی نوت 21: تاریخ عرضه، قیمت، ویژگی‌ها و اخبار

سامسونگ گلکسی نوت 21: تاریخ عرضه، قیمت، ویژگی‌ها و اخبار

سری سامسونگ گلکسی نوت بدون شک جزو خواستنی‌ترین پرچمداران اندرویدی جهان به گفته خود سامسونگ به آخر خط رسیده اما شایعه‌ها چیز دیگری می‌گویند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۶

image
سامسونگ درصدد است برای گوشی‌های تاشو در سال 2021 قمار سنگینی کند اما بدین معنی نخواهد بود که لاین‌آپ اصلی محصولات خود را تعطیل خواهد کرد؛ البته تا الان. درواقع در شایعات داشتیم که دیگر خبری از عرضه گلکسی نوت 21 در سال جاری میلادی نخواهد بود اما به نظر می‌رسد امسال هم همچنن گلکسی نوت جدید خواهیم داشت. تازه‌ترین شایعات از عرضه گلکسی نوت 21 در شهریور ماه سال جاری خبر می‌دهند.

اما چی شد که لاین‌آپ Note از یکی از کامل‌ترین و مورد انتظارترین پرچم‌داران هرسال درخطر بازنشستگی قرارگرفته است؟ در این پست سعی داریم به این سؤال پاسخ دهیم و آنچه تاکنون راجع به Note 21 شنیده‌ایم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

Samsung Galaxy Note 21: آیا واقعاً معرفی خواهد شد؟

با توجه به ادعاهای مطرح شده برخی منابع، سامسونگ به‌صورت جدی خواهان پایان دادن به لاین‌آپ Note در سال 2021 بوده است. در ابتدا برخی منابع ادعا کردند که Note 21 در چشم‌انداز سامسونگ جایی ندارد و آن‌هم یک دلیل منطقی دارد: نبود تفاوت اساسی با S21 Ultra و Z Fold 3 که اتفاقا هردو هم از S Pen پشتیبانی خواهند کرد. بله درست خواندید همان S Pen که از سال 2011 خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین مزیت گلکسی نوت بوده است. یکی از دو مدل ذکرشده (S21 Ultra) همین حالا قابل خریداری است و سامسونگ حتی قلم اس پن اختصاصی هم برای آن عرضه کرده است. تنها مانده گلکسی زد فولد 3 که اگر آن هم از اس پن پشتیبانی کند، دیگر سری نوت هیچ مزیت رقابتی نخواهد داشت.

image

 

البته هنوز شایعه‌هایی که می‌گویند سامسونگ سری Note را بازنشسته خواهد کرد شنیده می‌شوند اما حداقل مطمئنیم که این اتفاق در سال 2021 رخ نخواهد داد.

شایعه دیگری پخش‌شده است که Galaxy Note 20 FE جایگزین سری نوت 21 خواهد بود. این خیلی ناامیدکننده است که آخرین نمونه از یک لاین‌آپ بسیار موفق با یک مدل معمولی به پایان راه خود برسد.

این‌که کدام شایعه را باور کنم دشوار است اما دوست داریم آن شایعه‌ای را باور کنیم که خبر از نوت 21 می‌دهد.

Samsung Galaxy Note 21: قیمت و تاریخ عرضه

چنانچه برنامه‌های سامسونگ همچون روال پیش برقرار باشد این پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت 21 حدود آگوست 2021 پا به میدان رقابت خواهد گذاشت. دیوایسی که در مراسم رونمایی‌اش تنها نخواهد بود و Galaxy Fold 3 یا  Z Flip 3 / Z Flip Lite آن را همراهی خواهند کرد.

برچسب قیمتی که اهمیت بسیار بالایی دارد و حتماً شما هم حدس می‌زنید که بیش از 999 دلار قیمت خواهد داشت البته فروش آن شاید با مشکلاتی روبرو باشد چراکه گوشی‌های تاشو با گذشت زمان قیمت‌های معقول‌تری به خود خواهند گرفت.

Samsung Galaxy Note 21: نمایشگر و طراحی

تاکنون راجع به مشخصات نوت 21 چیزی به بیرون درز پیدا نکرده است. بعید نیست که نمایشگر نوت 21 بزرگ‌تر از 6.8 اینچ باشد. نوت 21 می‌تواند امیدها را با داشتن دوربین سلفی زیر نمایشگر برگرداند و این یعنی دیگر خبری از بریدگی یا ناچ نخواهد بود.

image

 

در رابطه با بردن دوربین به زیر نمایشگر هم اتفاقا سامسونگ اخیرا برند UPC را برای همین فناوری به ثبت رسانده است. به طور کل برند UPC برای بردن دوربین به زیر نمایشگرهای موبایلی و حتی تلویزیون‌ها و تبلت‌ها خواهد بود. 

بنابر گزارش‌های متفاوت، مدت زیادی است که سامسونگ در تلاش است تا دوربین‌ها را به زیر نمایشگر ببرد اما نگرانی‌ها بابت افت کیفیت تصاویر این نوآوری را با وقفه همراه کرده است. در ذهن داشته باشید که وجود دوربین زیر نمایشگر یعنی نور کمتری به‌طور مستقیم با سنسور سلفی برخورد می‌کند و این ثبت تصاویری که جذابیتی نخواهند داشت.

image

 

اگر بخواهیم راجع به طراحی هم ‌صحبت کنیم سورپرایزی وجود نخواهد داشت. مدت‌زمان زیادی است که زبان طراحی سری نوت به اوج خود رسیده است و عموماً سامسونگ به این اصل وفادار است. این امکان وجود دارد که در طراحی شاهد استفاده زیادی از شیشه باشیم و همان‌طور که در گلکسی نوت 20 الترا دیدیم، شیشه پوشش مات خواهد داشت و البته از فلز هم در این طراحی استفاده خواهد شد.

 Samsung Galaxy Note 21: مشخصات و ویژگی‌ها

از آنجا که نوت 21 یک پرچمدار است با قطعیت می‌توان گفت که مجهز به پردازنده پرچم‌دار نیز خواهد بود: اسنپ‌دراگون 888 برای ایالات‌متحده و اگزینوس 2100 برای سایر مناطق جهان. بدون شک مقدار قابل‌توجهی رَم و حافظه هم برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد.

image

 

S Pen هم طبیعتا بخشی از این گوشی خواهد بود چراکه درون‌مایه سری گلکسی نوت است. حتی اگر دیگر محصولات سامسونگ از S Pen پشتیبانی کنند، قلم همچنان مشخصه ذاتی سری نوت است. ضمن قابلیت‌های سخت‌افزاری که سری نوت از آن بهره‌مند هستند تا S Pen را پشتیبانی کنند، سری نوت یکسری ویژگی‌های نرم‌افزاری هم دارد که کارآمدی این دیوایس را بیش‌ازپیش لذت‌بخش می‌کند.

Samsung Galaxy Note 21: دوربین

چنانچه دیگر پرچمداران گلکسی در سال‌های اخیر را در نظر بگیریم نوت 21 نیز با چینش سه تاایی دوربین عرضه خواهد شد که شامل یک سنسور فوق عریض، دوربین اصلی عریض و یک دوربین تله‌فتو می‌شود.

می‌توان گفت همان ویژگی‌هایی را که دوربین 3گانه گلکسی S21 Ultra دارا است را در نوت 21 نیز خواهیم دید.

image

 

آنچه می‌تواند در بخش دوربین جدید باشد، آمدن دو دوربین تله‌فوتو از اس21 الترا به نوت 21 الترا است که یکی از آن‌ها زوم سه برابری دارد و دیگری زوم ده برابری اپتیکال.

بعید نیست که یک دوربین بسیار عریض نیز بکار گرفته شود تا مجموع دوربین‌ها در پنل پشتی به عدد 4 برسد. دوربین اصلی با رزولوشن بالا، تله فوتو 3 برابری، زوم 10 برابری و یک سنسور فوق عریض.

image

 

Samsung Galaxy Note 21 5G

آیا امکان دارد یک گوشی پرچمدار در سال 2021 وارد میدان رقابت شود و از جدیدترین استاندارد ارتباطی پشتیبانی نکند. از آنجایی که این استاندارد ارتباطی در حال تبدیل‌شدن به یک شیوه متداول در ارتباطات است بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که پشتیبانی از آن به تعویق افتد. مانند گلکسی S21 این انتظار وجود دارد تا نوت 21 نیز آماده دریافت استانداردهای امواج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتزی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)