خانهاخبار
به گزارش دیجی‌تایمز باید منتظر آیپد پرو با صفحه نمایش OLED باشیم

به گزارش دیجی‌تایمز باید منتظر آیپد پرو با صفحه نمایش OLED باشیم

این روزها شایعات حول آیپد پرو جدید بسیار قوت گرفته است و هرروز اخبار جدیدی از نسل جدید آیپد پرو به گوش می‌رسد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۶

در سال‌های اخیر همواره شایعات و اخبار در مورد پیشرفت نمایشگرها و مخصوصا نمایشگرهای OLED، جذاب و داغ دنبال شده است. به نظر می‌رسد نمایشگرهای OLED به بلوغ کافی رسیده‌اند تا شاید حتی شاهد بازنشستگی نمایشگرهای LCD باشیم. در همین رابطه گفته می‌شود اپل در حال جست‌وجو در میان فناوری‌های مینی LED، ماکرو LED و اولد است تا تمام محصولات خود را به این نمایشگرها مجهز کند. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی نیز با صفحه نمایش مینی LED راهی بازار شود.

اولین بار اپل از نمایشگرهای OLED در اپل واچ استفاده کرد و سپس با آیفون X، اولین بار از OLED در آیفون‌ها هم استفاده کرد. حالا گزارشی از دیجی تایمز منتشر شده که نشان از علاقه‌ اپل به تولید محصولات بزرگتر خود همچون آیپد و مک‌بوک، با نمایشگرهای OLED دارد. 

البته این نکته را هم باید یادآور شویم که دیجی تایمز سابقه درخشانی در لو دادن خبرهای اپلی ندارد اما خب از آنجایی که زنجیره تامین نمایشگرهای موبایلی و گجت‌ها گسترده است، بعید نیست که خبرهایی از تولید نمایشگرهای OLED در اندازه‌های بزرگ برای اپل پخش شده باشد. 

  

image

به طور کل این گزارش اینطور بیان می‌کند که اپل قرار است از یک پنل OLED با اندازه 10.9 اینچی برای یک آیپد بهره بگیرد. آیپد جدید در اواخر سال جاری برای عرضه در اوایل سال 2022 به تولید انبوه می‌رسد و احتمالا این مدل جزو سری آیپد پرو باشد. البته نکته عجیب اینجاست که آیپد پرو در حال حاضر اندازه 11 اینچی دارد و در عوض آیپد ایر جدید با نمایشگر 10.9 اینچی همراه است. 

دیجی‌تایمز می‌گوید کوپرتینویی‌ها در حال بررسی استفاده از صفحه نمایش اولد برای آیپد پرو 12.9 اینچی هم هستند و سپس به سراغ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی خواهند رفت. گزارش‌های متناقضی در مورد علاقه‌ اپل به نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی، ماکرو ال‌ای‌دی و OLED وجود دارد، اما این رسانه می‌گوید که غول فناوری به تمام تکنولوژی‌های صفحه نمایش علاقه‌مند است و می‌خواهد از همه‌ آن‌ها در محصولات مختلف خود بهره ببرد. ماکرو الایدی ممکن است در نهایت پیروز میدان شود، اما این نمایشگر تا شرایط تولید انبوه برای محصولاتی با تعداد بالا، آماده نیست و هنوز فاصله‌ی زیادی تا آن نقطه دارد.

به طور خلاصه می‌توان گفت اپل خود را برای تولید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در اواخر امسال حاضر می‌کند و این محصولات قرار است از نمایشگر مینی ال ای دی بهره ببرند. انتظار می‌رود که این لپ‌تاپ‌ها پیشرفت بزرگی در مقایسه با نسل فعلی داشته باشند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به طراحی شاسی جدید، مگ سیف، بازگشت پورت‌های HDMI و اس دی کارت و همچنین پردازنده‌ی قدرتمند سری ام اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود که آیپد پرو‌های جدید از نمایشگرهای مینی ال ای دی استفاده می‌کنند که سطح کنتراست بالاتر و صفحه‌ نمایش روشن‌تری را به ارمغان می‌آورند.  

image

در پایان گفتنی است گزارش دیجی‌تایمز با شایعات قبلی مبنی بر استفاده‌ی اپل از مینی الایدی به عنوان نمایشگر آیپدهای جدید در تناقض است و باید با دیده‌ تردید به آن نگریست. بعید به نظر می‌رسد که اپل بعد از گذشت یک سال و استفاده از مینی الایدی در آیپد بخواهد سریعا آن را عوض کند. باید منتظر ماند و دید در جنگ نمایشگرها کدام پیروز میدان می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)