خانهاخبار
کوالکام یک چیپست صدا برای هدفون‌ها و بلندگوهای بی‌سیم معرفی کرد

کوالکام یک چیپست صدا برای هدفون‌ها و بلندگوهای بی‌سیم معرفی کرد

کوالکام از تراشه صدا خود برای وسایل بی‌سیم همچون هدفون‌ها رونمایی کرد که نوید کیفیت صدای بهتر و تاخیر کمتر را می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۶

راه‌های بسیاری برای ارور و تاخیر در استریم صدا وجود دارد؛ مخصوصا اگر پای یک هدست بی‌سیم در میان باشد. کوالکام قصد دارد چیپست اسنپدراگون Sound را برای حل چنین مشکلاتی راهی بازار کند و خیال کاربران و شرکت‌ها را از بابت کیفیت و تاخیر راحت کند.

image

شرکت کوالکام همین حالا هم چیپست‌های اسنپدراگون سری 800 خود را با سیستم FastConnect 6900 یکپارچه کرده است. همچین سه چیپست SoC شامل QCC515x، QCC514x و QCC3056 هم به صورت اختصاصی برای هدفون‌ها و هدست‌های بی‌سیم ساخته شده است.

هر سه چیپست SoC که نام بردیم، از فناوری aptX Adaptive پشتیبانی می‌کنند که قادر است صدایی با کیفیت بالا و 24 بیتی با 96 کیلوهرتز ارائه کند. از نظر تاخیر نیز کوالکام ادعا می‌کند با این فناوری و چیپست‌ها، حداکثر 89 میلی‌ثانیه تاخیر وجود خواهد داشت که همین هم 45 درصد از رقبای پیشرو در این حوزه، پایین‌تر است. برای تماس‌های صوتی و کنفرانس‌های تلفنی هم کدک اختصاصی aptX در نظر گرفته شده است. در کنار این موارد، این چیپست‌ها از فناوری نویز کنسلینگ هم پشتیبانی می‌کنند. 

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر تداخل سیگنال‌های دیگر بلوتوث یا وای فای نیز مقاوم باشد؛ به طوری که حتی در محیط‌های شلوغ نیز می‌توان صدا را بدون تاخیر و اشکال شنید. کوالکام همچنین مواردی را طراحی کرده است تا پس از اینکه هدست جدید خود را از جعبه خارج کردید، جفت شدن با دستگاه مورد نظر کاربر به راحتی صورت گیرد.

image

شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی است که قرار است از کوالکام ساند استفاده کند. همچنین شرکت Audio-Technica که در زمینه ساخت هدفون مشهور است نیز در صف همکاری با کوالکام است. کوالکام با سرویس‌های محتوایی آمازون هم همکاری خواهد کرد تا محتوایی با کیفیت بالا برای گوش دادن با اسنپدراگون ساند در سرویس Music HD وجود داشته باشد.

لی ژانگ نایب رییس بخش گوشی‌های Mi و مدیر کل سخت‌افزار و تحقیق و توسعه‌ی شیائومی گفت:

شیائومی خوشحال است که اولین تولید کننده تلفن همراه است که اسنپدراگون ساند را به دستگاه‌های خود می‌آورد. اسنپدراگون ساند تجربه‌های صوتی با کیفیت بالا، با ثبات و با تاخیر کم را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد و هنگام برقراری تماس صوتی، کنفرانس ویدیویی، بازی یا گوش دادن به موسیقی صدای بهتری ارائه می‌دهد.

در ادامه مدیر بازاریابی شرکت Audio-Technica اعلام کرد:  

image

ما معتقدیم که با اسنپدراگون ساند به دید متقابل خود در زمینه‌ی تولید صدای بی‌سیم با کیفیت باسیم نزدیک می‌شویم و خوشحالیم که یکی از اولین تولید کنندگانی هستیم که محصولات خود را به دست مصرف کنندگان می‌رسانیم.

در پایان گفتنی است تراشه‌ی مذکور کارکردی شبیه چیپ موجود در هدفون‌های اپل دارد که به راحتی با دستگاه‌های این شرکت جفت می‌شوند. البته باید دید که این چیپست‌ها در تجربه‌ کاربری و کیفیت صدای تولیدی چگونه عمل خواهند کرد. با این حال به نظر می‌رسد با وجود سازنده‌های فراوان شخص ثالث برای دنیای سیستم عامل‌های متن باز، باید به زودی شاهد افزایش چشمگیر کیفیت محصولات تولیدی در این زمینه باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)