خانهاخبار
تماس صوتی و تصویری به نسخه‌ی دسکتاپ واتساپ اضافه شد

تماس صوتی و تصویری به نسخه‌ی دسکتاپ واتساپ اضافه شد

واتساپ اکنون از تماس صوتی و تصویری رمزنگاری شده در نسخه‌ی دسکتاپ پشتیبانی می‌کند
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

تماس صوتی و تصویری چند سالی است که به واتساپ اضافه شده است، اما فقط از طریق گوشی هوشمند دردسترس قرار دارد. از امروز، کاربران می‌توانند از طریق دسکتاپ در مک یا ویندوز نیز از این امکان استفاده کنند و تماس‌های خود را پاسخ دهند.

امسال به دلیل همه‌گیری و خانه‌نشینی و همین‌طور دورکاری اغلب کارکنان، تماس‌های تصویری بسیار رایج شده‌اند و اکثر شرکت‌های فناوری راهی برای کاربران در نظر گرفته‌اند. واتساپ می‌گوید این ویژگی در ابتدا برای تماس‌های یک به یک در نسخه‌ی دسکتاپ در دسترس است و در آینده به تماس‌های گروهی نیز گسترش می‌یابد. از آنجا که این روزها کنفراس‌های صوتی و تصویری به دلیل همه‌گیری بیشتر شده است، این شرکت که متعلق به فیس‌بوک است می‌گوید پاسخگویی به تماس آن هم در صفحه نمایش بزرگتر برای کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است.  

image

دقیقا مانند تلفن، دسکتاپ واتساپ به کاربران امکان می‌دهد جهت گیری صفحه را در حالت افقی یا عمودی تنظیم کنند، به علاوه گزینه‌ای برای بالا نگه داشتن پنجره برای همیشه در نظر گرفته شده است. در هنگام مکالمه، کاربران همچنین می‌توانند ویدیو را روشن یا خاموش کنند و همچنین میکروفون را بی‌صدا کنند.

پاسخگویی در صفحه‌ی بزرگتر کار با همکاران را آسان‌تر می‌کند. خانواده‌ی خود را با وضوح بیشتری روی نمایشگرهای بزرگتر می‌بینید یا دوستان خود را هنگام صحبت کردن در اتاق بی آنکه دستانتان مشغول باشد و زمانی که راه می‌روید مشاهده کنید. برای اطمینان از کارایی نسخه‌ی دسکتاپ، مطمین شدیم که هم در جهت عمودی و هم افقی کار می‌کند. این اتفاق روی یک پنجره‌ی قابل تغییر و مستقل روی صفحه‌ی رایانه‌ی کاربر ظاهر می‌شود و طوری قابل تنظیم است که همیشه روی دیگر پنجره‌ها باشد تا هرگز گپ‌های ویدیویی خود را در برگه‌ی مرورگر یا پشت پنجره‌های باز از دست ندهید.

طبق گفته‌ی واتساپ، تمام تماس‌های صوتی و تصویری رمزنگاری end-to-end را دارا می‌باشند و فرقی نمی‌کند از طریق گوشی هوشمند تماس برقرار کنید یا نسخه‌ی دسکتاپ. این شرکت اخیرا نسخه‌ی دسکتاپ واتساپ را با یک وصله‌ی امنیتی به‌روز کرده است که اکنون قبل از اجازه‌ی اتصال به رایانه، احراز هویت بیومتریک در تلفن همراه کاربر انجام می‌دهد.

شما می‌توانید اخرین نسخه‌ی دسکتاپ را با پشتیبانی از تماس ویدیویی و صوتی در وبسایت رسمی واتساپ دریافت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)