خانهاخبار
امتیاز ناامید کننده دوربین گلکسی اس 21 اولترا توسط دگزومارک مشخص شد

امتیاز ناامید کننده دوربین گلکسی اس 21 اولترا توسط دگزومارک مشخص شد

موسه DxOMark، امتیاز دوربین Galaxy S21 Ultra را اعلام کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

بسیاری از افراد معتقد هستند که گلکسی اس 21 اولترا در حال حاضر، بهترین گوشی هوشمند اندرویدی در دنیا به حساب می‌آید. مشخصات سخت‌افزاری این محصول نه تنها بهترین گزینه در دنیای امروزی به حساب می‌آید، بلکه دوربین آن نیز از نظر بسیاری از سایت‌‌های معتبر امتیاز بالایی دریافت کرده است. این گوشی هوشمند مطمئنا محصولی است که اگر به دنبال یک گزینه مناسب برای استفاده طولانی مدت هستید، می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

image

 

با تمام این تفاسیر، موسسه دگزومارک این گوشی هوشمند را به زیر تیغ بررسی خود برده و امتیازات ناامید کننده‌ای نیز به دست آمده است. عملکرد گلکسی اس 21 اولترا از نسل پیشین، یعنی گلکسی اس 20 اولترا نیز پایین‌تر اعلام شده است و مشکلات مختلف مانند ایرادات در سیستم فوکوس خودکار، بسیاری از افراد را نگران کرده است.

بررسی دگزومارک روی دوربین گلکسی اس 21 اولترا نشان داده است که این محصول، آنچنان که گفته می‌شود فوق العاده نیست. این گوشی هوشمند موفق شده است تا امتیاز کلی 121 را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که اسمارت فون سال گذشته سامسونگ، یعنی گلکسی اس 20 اولترا توانسته تا به امتیاز کلی 126 دست پیدا کند. اگر نتیجه به دست آمده توسط Galaxy S21 Ultra را بازگشایی کنیم، به امتیاز 128 در حوزه عکاسی، 98 در حوزه فیلمبرداری و 76 در شاخه زوم می‌رسیم.

محصول سال گذشته، یعنی گلکسی اس 20 اولترا در حوزه عکاسی امتیاز 128، در شاخه فیلمبرداری امتیاز 106 و در حوزه زوم نیز امتیاز 88 را دریافت کرد. به این ترتیب طبق نظر کارشناسان دگزومارک، گلکسی اس 21 اولترا توانایی شکست مدل نسل پیشین خود را نداشته است.

image

 

یکی از مسئولان وب سایت WCCFTech از زمان عرضه گلکسی اس 21 اولترا در حال استفاده از این محصول است و در این زمینه، به فوکوس قابل اعتمادتر و تصاویر و فیلم‌های بهتری در شرایط نوری کمتر اشاره کرده است. همچنین او معتقد است که دامنه بزرگنمایی و زوم نیز نسبت به گلکسی اس 20 اولترا افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب او اطمینان دارد که Galaxy S21 Ultra بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند امروزی دارا است. اما دلیل این اختلافات که توسط موسسه دگزومارک به آن‌ها اشاره  شده چیست؟ متخصصان DxOMark معتقد هستند که دو لنز مخصوص زوم در این محصول، آنچنان که باید و شاید فوق العاده نیستند. به این ترتیب نمی‌توان آن‌ها را با نسل پیشین مقایسه کرد.

در شاخه فیلمبرداری، پرچمدار جدید سامسونگ امتیازی معادل Pixel 4a گوگل را دریافت کرده و ظاهرا مشکل اساسی، به لرزشگیر تصویر برمی‌گردد. امتیاز به دست آمده در حوزه فیلمبرداری نسبت به پرچمداران سال گذشته نیز پایین‌تر است، اما هنگام بررسی این محصول ممکن است تصور کنید که Galaxy S21 Ultra حتی از زمان عرضه خود نیز بسیار جلوتر است.

البته موسسه دگزومارک بارها ثابت کرده است که نتایج و امتیازات صادر شده از سوی آن‌ها با نظر بسیاری از کارشناسان تفاوت داشته و برخی افراد بر این باور هستند که نظرات اعلام شده توسط آن‌ها، آنچنان که باید و شاید قابل اعتماد نیست. با تمام این تفاسیر، نظر شما در مورد دوربین گلکسی اس 21 اولترا و امتیازات اعلام شده از سوی دگزومارک پیرامون دوربین این محصول چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)