خانهاخبار
آیا اپل در ماه مارچ رویدادی را برگزار خواهد کرد؟

آیا اپل در ماه مارچ رویدادی را برگزار خواهد کرد؟

بر اساس شواهد و قراین، اپل در ماه مارچ رویدادی را برگزار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۴

رسانه‌های خبری تا به حال، چندین و چند بار روی این موضوع تأکید کرده‌اند که اپل در ماه مارچ سال جاری میلادی، رویدادی را برگزار کرده و در خلال آن از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد. البته این رویداد با توجه به پاندمی کرونا، به طور قطع مانند سایر رویدادهای سال گذشته به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا رویدادی در ماه مارچ برگزار خواهد شد و انتظار رونمایی از چه محصولاتی در این رویداد را باید داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رویداد 16 مارچ؟

در طول هفته گذشته، چند خبر مختلف در رسانه‌ها منتشر شد که تمامی آن‌ها، حکایت از برگزاری رویدادی در تاریخ 16 مارچ داشت. اما آقای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ با ارسال توییتی، اعلام نمود که در تاریخ یاد شده هیچ رویدادی توسط اپل برگزار نخواهد شد.

البته شایان ذکر است که در ادامه توییت وی، هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ دیگری برای برگزاری رویداد در ماه مارچ نشد و تنها رویداد شانزدهم مارچ توسط او منتفی اعلام شد.

تاریخچه رویدادهای اپل در فصل بهار

برخی اتفاقات در تاریخ کمپانی اپل به صورت سالانه برگزار می‌شود که از جمله آن ها می‌تواند به کنفرانس WWDC در ماه ژوئن یا رویداد معرفی آیفون‌ها در فصل پاییز اشاره کرد. در بعضی سال‌ها، کوپرتینویی‌ها رویداد دیگری را نیز در فصل پاییز برگزار کرده و مک‌های جدید را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کنند. به عنوان مثال در سال گذشته (2020) ما شاهد سه رویداد متوالی در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر بودیم که به ترتیب هر یک از آن‌ها به معرفی آیپد و اپل واچ، خانواده آیفون 12 و مک‌های جدید با پردازنده سیلیکونی اپل اختصاص یافت.

اظهار حدس و گمان در مورد رویدادهای اپل در فصل بهار تا حدی سخت‌تر به نظر می‌رسد. در سال گذشته به دلیل پاندمی ویروس کرونا، کوپرتینویی‌ها هیچ رویدادی را در فصل بهار برگزار نکردند. اما در ماه مارچ شاهد رونمایی از آیپد پرو جدید، مجیک کیبورد و مک بوک ایر بودیم و در ادامه، آیفون SE 2020 نیز درماه آوریل در رویدادی به دنیای تکنولوژی معرفی شد.

image

 

اپل در سال 2019، رویدادی را در فصل بهار برگزار کرد و در خلال آن، از سرویس‌های جدید خود شامل اپل نیوز پلاس، اپل کارت، اپل تی وی پلاس و اپل آرکید رونمایی کرد. در سال 2018، اپل تمامی افراد را به کنفرانس فصل بهار خود دعوت کرد و در آن، آیپدی که کلیه تمرکز آن روی بحث آموزش معطوف شده بود را معرفی کرد.

اگر اپل قصد داشته باشد تا رویدادی را در ماه مارچ برگزار نماید، به طور حتم این اتفاق به دلیل پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در ادامه، به محصولاتی که احتمال معرفی در رویداد ماه مارچ را دارند، اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آیپد پرو و آيپد مینی جدید

یکی از شایعاتی که قطعیت نسبتا زیادی در آن دیده می‌شود، احتمال معرفی آیپد پرو با نمایشگر مینی ال ای دی است. طبق حرف و حدیث‌هایی که این روزها شنیده می‌شود، صفحه نمایش mini-LED به آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی اضافه خواهد شد.

از لحاظ زبان طراحی، آیپد پرو جدید به نسل پیشین خود شباهت بسیار زیادی خواهد داشت. پس به این ترتیب، بزرگ ترین تغییرات نسخه جدید را می‌توان نمایشگر مینی ال ای دی و پردازنده پرقدرت آن دانست.

image

 

اما گزارش‌های زیاد دیگری حاکی از آن است که اپل در حال کار روی نسخه جدید آیپد مینی است که آن را در ماه مارچ معرفی خواهد کرد. آیپد مینی جدید از نمایشگر 8.4 اینچی با حاشیه‌های کمتر نسبت به نسل قبل بهره خواهد برد. متأسفانه زبان طراحی آن، به آیپد پرو شباهت نخواهد داشت و به احتمال خیلی زیاد، شاهد حاشیه‌هایی در اطراف نمایشگر برای قرارگیری دکمه دایره‌ای شکل هوم به همراه سنسور تاچ آیدی خواهیم بود.

آیپد مینی آخرین بار در سال 2019 با قرارگیری پردازنده پرقدرت A12 Bionic درون آن آپگرید شد.

آیفون SE 3

وب سایت ژاپنی Macotakara مدعی شده است که اپل در رویداد ماه مارچ، از نسل سوم آیفون اس ای نیز رونمایی خواهد کرد. اطلاعات در مورد مشخصات سخت‌افزاری این محصول هنوز به قدر کافی موجود نیست، اما آپگرید آیفون SE یک سال پس از ارائه آخرین نسخه، اتفاقی است که احتمال آن کم بوده، اما ممکن است روی دهد.

برخی شایعات حاکی از آن است که اپل در حال کار روی نسخه بزرگ‌تر آيفون SE است که نمایشگر 5.5 اینچی را با خود به همراه داشته و زبان طراحی آن نیز به آیفون 8 پلاس شباهت خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آيا چنین محصولی در ماه مارچ معرفی خواهد شد یا خیر.

ایرپادز 3 و ایرپادز پرو 2

در راستای معرفی ایرپادز مکس در ماه دسامبر، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا خط تولید ایرپادز را نیز با تغییراتی روبرو کنند.

نسل دوم ایرپادز پرو طبق اعلام برخی منابع خبری در دست توسعه بوده و پیش بینی می‌شود که در ماه مارچ یا آوریل، به دنیای تکنولوژی معرفی شود. ایرپادز پرو 2 احتمال می‌رود که از طراحی کامپکت تری برخوردار بوده و محفظه در برگیرنده میکروفون که از بدنه اصلی به سمت بیرون آمده، حذف خواهد شد.

image

 

وب سایت خبری بلومبرگ گزارش داده است که زبان طراحی یاد شده، احتمالا در نسل دوم ایرپادز پرو اعمال نخواهد شد. به نظر می‌رسد که مهندسان و طراحان اپل برای حذف قسمت یاد شده، با مشکلاتی روبرو شده‌اند. چرا که آن‌ها قصد دارند تا چیپ H1 و قابلیت‌های Transparency Mode و حذف نویز را روی این محصول ارائه دهند.

در کنار آن، به نظر می‌رسد که نسل سوم ایرپادز نیز در دست توسعه بوده و با تغییرات کمی در حوزه طراحی، در ماه مارچ به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. ظاهرا نسل سوم ایرپادز با تغییراتی در حوزه قیمت گذاری روبرو خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها، قیمت آن حدودا 20 درصد از ایرپادز پرو 199 دلاری کمتر خواهد بود.

ایرتگ‌ها و اپل تی وی

گزارش‌های مختلف در مورد اپل تی وی جدید مدت هاست که در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد که تاریخ مصرف آخرین نسخه موجود در بازار، در مقایسه با رقبای خود گذشته است. شایعات اخیر حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها در حال کار روی نسخه جدید اپل تی وی هستند که پیش‌بینی می‌شود در رویداد پیش رو، به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

image

 

ایرتگ‌، محصول جدید اپل نیز مدت هاست در تیتر یک خبرها ظاهر شده است و حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آن این روزها مطرح می‌شود. این محصول که برای ردیابی اشیاء از آن استفاده می‌شود، پیش بینی می‌شود که در ماه مارچ رونمایی شود. آقای جان پراسر پیش‌تر در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده بود که AirTags در ماه مارچ به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)