خانهاخبار
مایکروسافت به دنبال اجرای بازی‌ها روی مرورگر و آیفون است

مایکروسافت به دنبال اجرای بازی‌ها روی مرورگر و آیفون است

مایکروسافت در حال آزمایش اجرای بازی‌های ایکس باکس توسط مرورگر روی آیفون است
۱۳۹۹/۱۲/۴

گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد ردموندی‌ها در حال آزمایش قابلیتی جدید هستند که به دارندگان آیفون اجازه می‌دهد تا بازی‌های ایکس باکس را روی گوشی خود اجرا کنند. در واقع مایکروسافت به دنبال استریم بازی‌های ایکس باکس روی آیفون است که البته این ویژگی از طریق مرورگر گوشی قابل دسترسی است. بنا به همین گزارش‌ها این ویژگی آماده‌ی انتشار است و ردموندی‌ها خود را برای عرضه‌ی آن آماده می‌کنند و همان طور که گفته شد از طریق مرورگر قابل دسترسی است.

مایکروسافت سرویس استریم بازی خود با نام ایکس کلود را در ماه سپتامبر راه‌اندازی کرد و به کاربران گوشی‌های اندرویدی و تبلت‌ها اجازه داد روی دستگاه‌های خود از بازی‌های ایکس باکس لذت ببرند. برخی منابع به رسانه‌ی ورج گفته‌اند که مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی تحت وب ایکس کلود هستند تا قبل از عرضه برای پیش نمایش عمومی آماده باشد.  

image

امکان بازی در مرورگر به گیمرها اجازه می‌دهد تا از ایکس کلود در رایانه‌های شخصی و همین‌طور دستگاه‌های اپلی استفاده کنند. البته در حال حاضر هنوز برای دستگاه‌های اپلی عرضه نشده است اما به زودی برای این دسته از کاربران نیز در دسترس قرار می‌گیرد. سخنگوی اپل گفت در ماه آگوست این سرویس در اپ استور مجاز نیست چراکه اپل باید بررسی کند که آیا هربازی موجود در ایکس کلود با قوانین اپ استور مطابقت دارد یا خیر.

در ماه‌های گذشته نیز قوانین دست و پا گیر اپ استور خبرساز شده بود و کار به دعواهای حقوقی نیز رسیده بود. حال باید دید که اپل در مقابل این ویژگی چه برخوردی دارد و آیا به سادگی اجازه‌ی استفاده از این سرویس را برای دستگاه‌های اپلی صادر می‌کند یا برای آن محدودیت‌هایی در نظر می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)