خانهاخبار
در صورت عدم موافقت با قوانین واتس اپ چه اتفاقی روی خواهد داد؟

در صورت عدم موافقت با قوانین واتس اپ چه اتفاقی روی خواهد داد؟

قوانین جدید واتس اپ در حوزه حریم شخصی، این روزها شدیدا خبرساز شده است.
۱۳۹۹/۱۲/۳

اگر به خاطر داشته باشید، در ماه ژانویه سال جاری میلادی (2021) مسئولان واتس اپ قوانین جدیدی در حوزه حریم شخصی وضع نمودند و پس از آن، اعلام شد که کاربران در صورت مخالفت با این قوانین دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن واتس اپ را نخواهند داشت. به این ترتیب رسانه‌های خبری زیادی به این موضوع پرداخته و اعلام کردند که فیس بوک قصد دارد تا به کلیه اطلاعات و چت‌های کاربران دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را در اختیار دیگران بگذارد. اما ظاهرا چنین چیزی در مورد واتس اپ صحت نداشته و هیچ گاه چنین اتفاقی روی نخواهد داد.

چنین خبری مانند یک بمب در سطح دنیا منفجر شد و کاربران زیادی تصمیم گرفتند تا کوچ کرده و به تلگرام نقل مکان کنند. این اتفاق قرار بود تا در تاریخ هشتم فوریه روی دهد. اما مسئولان واتس اپ با دیدن چنین اتفاقی و از دست دادن خیل عظیمی از کاربران، از تصمیم خود تا حدودی کوتاه آمده و روند اجرایی شدن قوانین جدید در حوزه حریم شخصی را تا پانزدهم می به تأخیر انداختند.

مطمئنا همه کاربران می‌خواهند بدانند اگر به ماه می برسیم و با قوانین وضع شده از سوی مسئولان واتس اپ موافقت نکنند، چه اتفاقی روی خواهد داد. خوشبختانه مدیران این پیام رسان امروز به این پرسش پاسخ داده‌اند. اگر پس از پانزدهم می مصادف با بیست و پنجم اردیبهشت ماه 1400 با قوانین جدید واتس اپ موافقت نکنید، تا چند هفته قادر به دریافت نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها از طریق این اپلیکیشن خواهید بود. اما امکان خواندن یا پاسخ به پیام‌ها دیگر میسر نخواهد بود.

image

 

مشخص نیست پس از این قضیه چه اتفاقی خواهد افتاد. اما یکی از قوانین اپلیکیشن واتس اپ حاکی از آن است که در صورت فعال نبودن یک اکانت به مدت 120 روز، به صورت خودکار حذف خواهد شد. بد نیست بدانید که سیستم تبادل اطلاعات میان واتس اپ و فیس بوک از ابتدا وجود داشته است، اما در نسخه جدید قوانین که به تازگی توسط فیس بوک وضع شده، امکان دسترسی به اطلاعات پرداختی، جابجایی مالی و مواردی از این قبیل نیز در دسترس مقامات فیس بوک قرار خواهد گرفت. لذا کاربران زیادی مسلما با این موضوع موافقت نکرده و به این ترتیب، واتس اپ در آینده نزدیک تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

من

۱۳۹۹/۱۲/۳
معلومه که اطلاعات رو در اختیار دیگران میزاشته و میزارند، هر کس فکر کنه این کار رو نمی کنند بهتره یکم بیشتر در مورد خودش فکر کنه :-)