خانهاخبار
راهنمای سفری هوشمند به شمال ایران

راهنمای سفری هوشمند به شمال ایران

شمال کشور، همیشه محبوب دل ما ایرانی ها و یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی بوده است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه به شمال برویم؟ کدام وسیله نقلیه برای رفتن به شمال بهتر است؟ بهترین روش اجاره ویلا شمال چیست؟ و یا بهترین شهرهای شمالی برای سفر کجاست؟
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

image

 

داشتن یک راهنمای کامل سفر به شمال، می تواند ما را در برنامه ریزی درست و بی نقض یاری کند تا یک سفر دلچسب داشته باشیم و در عین حال ما را از هزینه های اضافی می رهاند. برای دانستن راهنمای هوشمند سفر به شمال ایران، خواندن این مقاله جذاب را از دست ندهید.

با چه وسیله نقلیه ای به شمال سفر کنیم؟

وسایل نقلیه متعددی از جمله خودرو شخصی، قطار، هواپیما و اتوبوس برای سفر به شمال وجود دارد که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند. از آنجایی که مسیر رسیدن به مقصد، به اندازه خود مقصد اهمیت دارد سفر به شمال با خودرو شخصی می تواند بهترین انتخاب باشد. چراکه هر جا که طبیعت زیبا و حیرت انگیزی شما را به وجد آورد، می توانید توقف کنید و نفسی تازه کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند سریع، لوکس و راحت سفر کنند و یا سریعتر به مقصد برسند و در آنجا استراحت کنند، در این مواقع هواپیما بهترین گزینه است.

 در مواردی که توانایی رانندگی طولانی مدت ندارید و در عین حال نمی خواهید هزینه زیادی بابت حمل و نقل بپردازید قطار و اتوبوس را انتخاب کنید. قطارها فوق العاده هیجان انگیز هستند و در آن حسابی می توانید استراحت کنید. اتوبوس ها نیز وسیله نقلیه امن و نسبتا ارزانی هستند. با اینحال هر کدام از شما با توجه به هدفتان از سفر و میزان بودجه ای که دارید می توانید انتخاب کنید که با چه وسیله نقلیه ای سفر کنید.

ویلا شمال را پیش از سفر رزرو کنید

image

هنگام سفر به شهرهای شمالی نیاز به اقامتگاهی دنج و راحت خواهید داشت تا شب را در آنجا سپری کنید. مثلا اجاره ویلا در رامسر، اجاره کلبه در ماسال و یا اجاره ویلا شمال و....  از دغدغه های مهم هر مسافری است که به شهرهای مختلف و شلوغ شمالی سفر می کند. از طرفی در شمال هرلحظه امکان بارش باران وجود دارد که در کنار هوای شرجی آن، هر مسافری را نیازمند به داشتن یک سقف امن با امکانات خوب می کند.

یکی از بهترین روش ها برای رزرو اقامتگاه، استفاده از وبسایت های رزرواسیون آنلاین است تا در زمانی کوتاه و بدون دردسرهای روش حضوری، واحدی مناسب پیدا کنید. یکی از وبسایت های معتبر در این زمینه لیدوماتریپ است که در بیش از 500 شهر ایران از فعال است و بیش از 7 هزار اقامتگاه را پوشش می دهد. کاری که لیدوما انجام می دهد این است:

لیدوماتریپ مالکان اقامتگاه های مختلف در سراسر ایران که قصد دارند اقامتگاه های بلا استفاده خود را به صورت کوتاه مدت به مسافرین اجاره دهند را به گردشگرانی که به دنبالی سقفی امن هستند، وصل می کند.

برای رزرو اقامتگاه در این وبسایت کافی است شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید تا وارد صفحه اقامتگاه های آن شهر شوید. شما تصاویر، مشخصات کامل، قیمت در ایام مختلف، موقعیت جغرافیایی و... هر واحد را مشاهده خواهید کرد و نهایتا با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید واحدی مناسب را پیدا و رزرو نمایید.

از اپلیکیشن های مخصوص سفری غافل نشوید!

تلفن های همراه زندگی مارا دگرگون کرده اند. اپلیکیشن های زیادی در زمینه گردشگری وجود دارد که هنگام سفر به شمال می توانید از این برنامه های کاربردی استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن ها به شما در مسیریابی کمک می کنند، برخی وضعیت راه ها را به شما نشان می دهند و برخی جاذبه های گردشگری هر شهر را به شما معرفی می کند.

یکی از کاربردی ترین برنامه ها،اپلیکیشن 141 است. این آپ به شما کمک می کند تا از وضعیت آب و هوا طی ساعات و روزهای آینده یا از ترافیک جاده ها باخبر شوید و حتی از جزئیات مربوط به تصادف ها مطلع شوید.

از آنجایی که برخی مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی به خصوص جاده چالوس و هراز ترافیک سنگینی دارند، این برنامه به شما کمک می کند تا در ترافیک سنگین و طولانی گرفتار نشوید. به طور کلی این ابزار اطلاعات کاملی در مورد جاده ها به شما می دهد.

جاذبه های گردشگری شمال را بهتر بشناسید

image

قبل از سفر به شهرهای شمالی و اجاره ویلا در بندرانزلی و یا هر شهر شمالی دیگر ، از جاذبه های گردشگری شهر مقصد، اطلاعات جمع آوری کنید. با اینکار زمان خود را مدیریت می کنید تا در طول سفر بتوانید از بهترین جاذبه ها بازدید نمایید. به طور مثال اگر از تهران عازم چالوس هستید می توانید در پارک جنگلی چالوس قدری استراحت کنید که در جاده تهران به چالوس قرار دارد. پس از رسیدن به چالوس نیز بازدید از جاذبه های بی نظیر مانند دریاچه ولشت، مرداب کندو چال، ساحل رادیو دریا و... را جزو برنامه های قرار دهید. اگر عاشق دریا هستید با اجاره ویلا در چالوس در نزدیکی خط ساحل، می توانید نزدیک به دریا باشید و از شنیدن صدای آرامشبخش امواج لذت ببرید.

پیشنهاد ما این است که با یک سرچ ساده در گوگل، اطلاعات لازم از سامانه های گردشگری را بدست آورید. در وبسایت لیدوماتریپ، اطلاعات جامعی در مورد جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی وجود دارد که توسط افراد با تجربه در زمینه سفر و گردشگری نوشته شده است. شما در عین رزرو اقامتگاه از این وبسایت، با شهرهای مختلف شمالی آشنا می شوید و از جاذبه های آن اطلاعات کسب می کنید.

یکی از مزیت های رزرو آنلاین اقامتگاه در لیدوماتریپ این است که می توانید در هر نقطه ای از چالوس و نزدیک به جاذبه ی طبیعی و گردشگری مورد علاقه خود، واحد رزرو کنید.

 

 

رزرو ویلا و سوئیت در شمال، جایگزینی برای هتل های گرانقیمت

image

رزرو اقامتگاه های مردمی، در سفرهای دسته جمعی بسیار به صرفه هستند. این دست از اقامتگاه ها برخلاف هتل ها از تعداد نفرات بالا پشتیبانی می کنند و نیازی نیست که به طور مثال برای 10 نفر چند اتاق جدا در هتل رزرو نمایید و هزینه زیادی بپردازید. در اقامتگاه های مردمی انعطاف پذیری و محدودیت های کمتری وجود دارد، شما فضای بیشتری را در اختیار دارید و به معنای واقعی این احساس را خواهید داشت که در خانه خود هستید.

به دلایل گفته شده، اگر خانوادگی و یا به همراه دوستان سفر می کنید، اجاره ویلا شمال و یا کلبه، سوئیت و خانه روزانه بسیار به صرفه تر است. ضمن اینکه این نوع از اقامتگاه ها، آشپزخانه هایی با امکانات پخت و پز دارند و رستوران گردی های پرهزینه ها را به شما تحمیل نخواهد کرد.

وبسایت معتبر لیدوماتریپ، با ارائه خدمات اقامتی گردشگری، نقشی مهم و به سزایی در توسعه فرهنگ

 گردشگری دیجیتال در ایران داشته و یکی از پیشگامان این صنعت در سطح کشور است. شما می توانید انواع اقامتگاه از جمله ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی، منزل و آپارتمان مبله و حتی کلبه جنگلی، در شمال و تمام شهرهای ایران پیدا و به صورت رزرو نمایید و با خیال راحت سفری متفاوت و هیجان انگیز را آغاز کنید.

پس از خواندن این مقاله، به احتمال زیاد می خواهید که با این وبسایت مفید و خدمات آن بیشتر آشنا شوید، بنابرین وارد آدرس اینترنتی www.lidomatrip.com  شوید و گشتی میان اقامتگاه های زیبا موجود در اقصی نقاط ایران بزنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)