خانهاخبار
سامسونگ اولین حافظه HBM مجهز به هوش مصنوعی دنیا را معرفی کرد

سامسونگ اولین حافظه HBM مجهز به هوش مصنوعی دنیا را معرفی کرد

سامسونگ امروز رسما از حافظه‌ای با پهنای باند بالا رونمایی کرد که با کمک قابلیت‌های یکپارچه هوش مصنوعی توانمندی‌های بالایی را ارائه می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه دنیا اعلام کرد که اولین تراشه HBM یا «حافظه‌ی با پهنای باند بالا» را به‌صورت مجتمع با قابلیت‌های هوش مصنوعی ساخته است. این تراشه جدید نه تنها توان پردازش‌های هوش مصنوعی را ارتقا می‌دهد بلکه مصرف انرژی را پایین می‌آورد. این غول کره‌ای اسم تراشه جدید خود را HBM-PIM گذاشته که PIM مخفف «پردازش در حافظه» است.

سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ تراشه حافظه HBM2 Aquabolt را معرفی کرد که حالا از آن برای توسعه HBM-PIM استفاده کرده است. بخش PIM واحدهای پردازش منطقی پیشرفته‌ای دارد، و توان پردازش هوش مصنوعی را دو برابر می‌کند و مصرف انرژی را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. تراشه حافظه جدید این شرکت بیشتر به درد سرورهای رایانشی پرقدرت و مصارف مربوط به هوش مصنوعی می‌خورد.

در معماری استاندارد کامپیوترها، پردازنده و حافظه از هم جدا هستند و همین مسئله باعث ایجاد تاخیر در فرآیند جابه‌جایی اطلاعات می‌شود. سامسونگ برای مقابله با این مشکل HBM-PIM را ساخته که با نسل قبلی رابط HBM سازگار است، یعنی شرکت‌ها می‌توانند شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی خود را بدون تغییر سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای موجود پیکربندی کنند.

سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تراشه‌های HBM-PIM را در نیمه نخست ۲۰۲۱ برای آزمایش و تایید به دست مشتریان خود می‌رساند، سپس با کمک بقیه شرکت‌ها کار استانداردسازی پلتفرم PIM را در سراسر اکوسیستم آغاز می‌کند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)