خانهاخبار
دادگاه عالی به فیس بوک و واتساپ: حریم خصوصی مهم‌تر از ارزش شماست

دادگاه عالی به فیس بوک و واتساپ: حریم خصوصی مهم‌تر از ارزش شماست

دادگاهی در هند به فیس‌بوک و واتساپ اعلام کره که حریم خصوصی از ارزش شما بیشتر است و کاربران در درجه‌ی اول اهمیت هستند
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

رئیس دادگستری هند، SA Bobde با انتقاد شدید از فیس‌بوک و واتساپ در مورد به‌روزرسانی جدید و سیاست حفظ حریم خصوصی، اطلاعیه‌هایی را به فیس‌بوک و واتساپ از طرف دادگاه عالی هند داده است. CJI اعلام کرده مردم نگرانی‌های بی‌شماری در مورد حریم خصوصی خود دارند، حتی اگر فیس‌بوک یک تریلیون دلار باشد باز هم حریم خصوصی افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است و کاربران در درجه‌ی اول اهیمت هستند.

این دادگاه قصد دارد واتساپ که متعلق به فیس‌بوک است را از اجرای سیاست جدید منع کند، برنامه‌ای که توسط موسسه‌ی اینترنت آزاد نیز دنبال می‌شود و همچنین خواسته که این شرکت از همان سیاست حریم خصوصی که در اروپا تحت حمایت عمومی است، استفاده کند. دادگاه این شرکت را به ارائه‌ی توضیحات در مورد موضع خود با تشکیل یک کارگروه در طی چهار هفته دعوت کرده و افزوده است که با توجه به اشتراک گذاشتن داده‌ها با سایر شرکت‌ها طبق به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی، باید از آن محافظت شود. علاوه بر این، SC با توجه به اینکه دادگاه قبلا این نامه را مورد بررسی قرار داده است، تصمیم خواهد گرفت که آیا سایر پرونده‌های مربوط به موضوع حریم خصوصی واتساپ نیز باید حفظ شود یا خیر.  

image

مردم نگرانی‌های زیادی در مورد حریم خصوصی خود دارند. شما ممکن است شرکتی ۲ یا ۳ تریلیون دلاری باشید اما حریم خصوصی افراد از ارزش و پول شما مهم‌تر است.

براساس گزارش Live Law، درخواست فوری فعلی به عنوان ضمیمه‌ی پرونده سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد اینترنت آزاد پیرامون مسائل مربوط به حریم خصوصی به دنبال ادغام فیس بوک و واتساپ در سال ۲۰۱۶ ثبت شده است.

واتساپ در تلاش است تا بگوید ضمیمه این پرونده به سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار ثبت شد مجاز نیست. با این حال، گفته می‌شود Shyam Divan که از طرفداران بنیاد اینترنت آزاد است به دیوان عالی کشور گفته سیاست واتساپ بین کاربران هندی و افرادی که ساکن اروپا هستند تبعیض را نشان می‌دهد و این یعنی واتساپ در بازارهای مختلف بین کاربران تبعیض قائل می‌شود. وی افزود:

یک مجموعه از استانداردهای حریم خصوصی در مورد اروپا و مجموعه‌ی دیگری از استانداردها در مورد سرخپوستان اعمال می‌شود. این اتفاق زمانی که لایحه‌ی محافظت از حریم شخصی حال بررسی است رخ می‌دهد.... تفاوت زیادی بین اروپایی‌ها و هندیها وجود دارد.

با توجه به اینکه هند هنوز رسما لایحه‌ی محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی را ارائه نمی‌کند، این مورد در زمینه‌ی حریم خصوصی داده‌ها و قوانین هند قابل توجه است. اگر واقعا واتساپ مجبور به تغییر سیاست جدید حریم خصوصی خود شود و با هند همانند اروپا رفتار کند، می‌تواند برای سایر شرکت‌ها و محصولات و خدمات آن‌ها در هند نیز تاثیرات شگرفی داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)