خانهاخبار
زمان عرضه‌ی آیپد پرو مکس برای کاربران حرفه‌ای فرا رسیده است

زمان عرضه‌ی آیپد پرو مکس برای کاربران حرفه‌ای فرا رسیده است

اپل طی این سال‌ها بارها اندازه‌ی آیپد را افزایش داده است و اکنون زمان آن فرار رسیده که شاهد عرضه‌ی آیپد ۱۵ اینچی از سوی اپل برای کاربران حرفه‌ای باشیم
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

در حالی که آیپد پرو برای بسیاری از افراد به عنوان یک رایانه‌ی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی هنوز برای بسیاری کوچک محسوب می‌شود. اپل باید یک آیپد پرو مکس ۱۵ اینچی بسازد تا این تبلت برای کاربران حرفه‌ای مناسب باشد. یک صفحه نمایش بزرگتر فقط شروع کار است و باید به قابلیت‌هایی مجهز شود که آیپدهای کوچک‌تر از آن بی‌بهره‌اند.  

آیپد پرو مکس می‌تواند قابلیت جدا شدن داشته باشد
image

 این روز‌ها دیگر تئوری قدیمی که عنوان می‌کند مردم نمی‌توانند برای کارهای واقعی از آیپد بهره ببرند کاملا خنده‌ دار تلقی می‌شود. در سال‌های اخیر اپل ویژگی‌هایی مانند چند وظیفگی پیشرفته و پشتیبانی مناسب از ماوس را به وجود آورده است که باعث می‌شود تبلت‌های اپل از نظر تولید محتوا کاملا قدرتمند باشند. این روزها بسیاری از کاربران آیپد را انتخاب می‌کنند تا مک‌بوک چراکه این تبلت بسیار انعطاف‌پذیر است. می‌توان آن را با صفحه کلید یا بدون آن استفاده کرد، قابلیتی که لپ‌تاپ از آن بی بهره است و به کاربر اجازه می‌دهد هرجا که می‌خواهد آن را با خود حمل کند.

افرادی که روزهای کاری خود را با تایپ کردن روی آیپد با استفاده از یک صفحه کلید خارجی یا مجیک کیبورد می‌گذرانند برای بهره وری نیازی به مک او اس ندارند. در ساعات غیر کاری نیز از آن برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی، بازی و تماشای فیلم و سریال می‌توان استفاده کرد. تمام کارهایی که با وجود کیبورد مک به سختی می‌توان انجام داد. اما چه برای کار و چه برای بازی، آنچه واقعا به آن نیاز است نمایشگر بزرگتر است. افرادی که برای تولید محتوا از محصولی استفاده می‌کنند احتیاج به استفاده از چند نرم‌افزار همزمان دارند و این یعنی صفحه نمایش بزرگ بسیار مورد نیاز است. در حال حاضر، آیپد او اس حداکثر دو برنامه را همزمان نشان می‌دهد. یک نمایشگر ۱۵ اینچی به راحتی می‌تواند سه پنجره و اپلیکیشن را پشتیبانی کند. این اتفاق باعث بهبود قابلیت چند وظیفگی در آیپد و افزایش قابلیت‌های آن می‌شود.

روبرو شدن با مشکلات گذشته

قطعا آیپد پرو ۱۵ اینچی بسیار بزرگ خواهد بود. اما در نظر بگیرید اخیرا اپل از مک‌بوک ۱۵ اینچی رهایی یافته چراکه مردم خواهان لپ‌تاپ‌های بزرگتر هستند. اکنون آن‌ها تمام مدت مک‌بوک‌های ۱۶ اینچی را با خود حمل می‌کنند و برخلاف آیپد وقتی نیازی به صفحه کلید ندارند نمی‌توانند آن را جدا کرده و از وزن آن بکاهند. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی محصول گران قیمتی است و اکنون این دستگاه از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود و مطمئنا قیمت آیپد ۱۵ اینچی بیشتر هم خواهد بود. اما خریداران آیپد پرو مکس، معمولی نبوده و دنبال یک دستگاه حرفه‌ای و پرقدرت هستند و به عنوان دستگاه اصلی از آن استفاده خواهند کرد و قطعا وزن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کاربران همچنین باید پول زیادی برای لوازم جانبی مانند صفحه کلید مجیک کیبورد یا داک‌ بپردازند. 

امروزه اکثر کاربران آیپد را به عنوان جایگزینی برای مک‌بوک پرو استفاده می‌کنند و از آن به عنوان دستگاهی در کنار مک‌بوک خود بهره نمی‌برند. ارزان‌ترین رایانه‌ی اپل از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود و نسخه‌ی ۱۶ اینچی با قیمت ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شود. قیمت آیپد پرو مکس ممکن است در همسایگی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی باشد اما هزینه‌ی آن بسیار کمتر از لپ‌تاپ ۱۶ اینچی خواهد بود. علاوه بر آن هنوز هم چند گزینه‌ی ارزان‌تر و در دسترس‌تر از آیپد وجود دارد.

ویژگی‌های بیشتر از جمله پورت‌های اضافی، پردازنده‌ی سری ام و موارد دیگر

همانطور که آیفون ۱۲ پرو مکس از ویژگی‌هایی برخوردار است که آیفون‌های کوچکتر از آن بی‌بهره‌اند، آیپد پرو مکس نیز می‌تواند قابلیت‌های پیشرفته را به کاربران ارائه دهد. کاربران هزینه‌ی زیادی برای این محصول پرداخت خواهند کرد و قطعا به دنبال ارزش آن در برابر پول پرداختی هستند.  

image

دو پورت USB-C

آیپد پرو مکس می‌تواند اولین آیپد با دو پورت USB-C باشد. از طریق این پورت می‌توان به راحتی به بسیاری از لوازم جانبی دسترسی پیدا کرد همچون هارد دیسک‌ها و نمایشگرها و پورت دیگر نیز می‌تواند برای شارژ یا سایر موارد مورد استفاده قرار گیرد. در واقع با این اتفاق به راحتی می‌توان از یک پورت برای نمایش یک فیلم استفاده کرد و از پورت دیگر برای نمایش فیلم روی یک نمایشگر خارجی استفاده کرد. همین طور استفاده از شارژ در حین استفاده از لوازم جانبی نیز یک مشکل به حساب می‌آید که دیگر نگرانی بابت آن وجود ندارد. درست است که استفاده از مجیک کیبورد در آیپد یک پورت اضافی برای شارژ به همراه دارد اما بازهم استفاده از دو پورت راحتی بیشتری را رقم خواهد زد.

فضای ذخیره سازی بیشتر 
image

آیپد با نمایشگر بزرگتر به فضای ذخیره سازی بیشتری هم احتیاج خواهد داشت و این گزینه قطعا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. آیپد پرو ۲۰۲۰ با نهایتا یک ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود در حالی که برای مدل مکس حداقل باید ۲ ترابایت فضا دردسترس باشد. شاید اپل باید ۴ یا حتی ۸ ترابایت فضا در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار دهد. همانطور که گفته شد این دستگاه می‌تواند به عنوان تنها رایانه‌ی شخصی کاربران باشد پس باید فضای کافی دراختیار قرار دهد تا نیازهای اکثر آن‌ها را برطرف کند. همین مورد برای برخی از سرگرمی‌ها مانند عکاسی و موسیقی میتواند غافلگیر کننده باشد.

پردازنده‌ی سری ام

اپل با بیرون آوردن پردازنده‌ی آیفون و قرار دادن آن در دل مک‌بوک راه را برای عرضه‌ی آیپد پرو مکس باز کرده است. ساکنان کوپرتینو تراشه را نیز خودشان طراحی کرده و به اندازه‌ی کافی شبیه به هم هستند که برای اپل مشکلات خاصی را ایجاد نکند. در واقع شایعاتی وجود دارد که به حقیقت پیوستن این اتفاق اشاره دارند. این تغییر باعث می‌شود آیپد به اندازه‌ی مک‌بوک پرو قدرتمند باشد.

پشتیبانی کامل از نمایشگرهای خارجی 

آیپدها در حال حاضر از تمام صفحه نمایش‌های خارجی پشتیبانی نمی‌کنند. بیشتر آن‌ها فقط نمایشگر داخلی را میرور می‌کنند، اگرچه موارد استثنایی هم برای تماشای فیلم وجود دارد. آیپد پرو مکس باید درست مانند مکینتاش از نمایشگر‌های دوم به طور کامل پشتیبانی کند. برای صفحه نمایش دوم نیز پشتیبانی از ماوس و کیبورد باید وجود داشته باشد اما قطعا آیپد بالا رده فکری برای آن خواهد کرد. به همین دلیل است که یک ترک پد برای مجیک کیبورد در نظر گرفته شده است. 

image

 

ویژگی‌های اضافی دیگر

تا زمانی که اپل ویژگی‌های جدیدی اضافه می‌کند، این شرکت باید این کار را تمام و کمال انجام دهد. یک سنسور تاچ آیدی که با دکمه‌ی پاور ادغام شده که تازگی برای آیپد ایر عرضه شده بود می‌تواند فیس آیدی را تکمیل کند. در واقع اپل می‌بایست از تمام ویژگی‌هایی که در آستین دارد برای تکمیل کردن آیپد پرو مکس بهره ببرد.

تغییر در سری محصولات آیپد

افزودن آیپد پرو مکس ۱۵ اینچی به معنای پایان نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی نخواهد بود. اپل باید این مورد را به عنوان گزینه‌ی کوچکتر حفظ کند همانطور که آیپد ۱۱ اینچی در کنار مدل ۱۲.۹ اینچی ارائه می‌شود. اپل واقعا به دو مدل آیپد ۱۱ اینچی احتیاج نداشت اما دیدیم که مدل ایر جدید را در کنار پرو عرضه کرده است. نتیجه‌ی نهایی یک سری آیپد از ۱۰.۹ اینچی گرفته تا ۱۵ اینچی خواهد بود که ممکن است آیپد مینی نیز در کنار آن‌ها خدمت رسانی کند. البته شایعاتی به گوش می‌رسد که این مدل نیز با نمایشگر ۹ اینچی جایگزین خواهد شد.

البته ممکن است تقاضا هم برای مک‌بوک ۱۶ اینچی و هم یک آیپد ۱۶ اینچی وجود داشته باشد که تقاضای رایانه‌های قابل حمل روبه افزایش است. کاربران تبلت باید از نمایشگرهای بزرگتر بهره ببرند همانطور که کاربران مک قبلا از آن استفاده کرده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)