خانهاخبار
مذاکره کیا و هیوندای با اپل به پایان راه خود رسید

مذاکره کیا و هیوندای با اپل به پایان راه خود رسید

دو شرکت خودروسازی کره‌ای، دیگر به عنوان شرکای اپل ایفای نقش نخواهند کرد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

خودروی الکتریکی اپل با نام Apple Car چندی است که به عنوان تیتر اول رسانه‌های خبری درآمده و شرکت‌های مختلف، مذاکرات با کوپرتینویی‌ها پیرامون ساخت این ماشین را پیگیری می‌کنند. چندی پیش شرکت هیوندای در ابتدا برای تولید این خودرو نام خود را در لیست به ثبت رساند و مذاکرات خود با اپل را آغاز کرد. اما پس از مدتی کوتاه، آن ها از مواضع خود کوتاه آمده و به این ترتیب، کمپانی کیا جای آن را گرفت و مذاکرات اپل با این شرکت خودروسازی آغاز شد.

اما امروز به گزارش بلومبرگ، هر دو شرکت هیوندای و کیا به صورت رسمی، به مذاکرات خود با اپل در خصوص تولید خودروی الکتریکی این کمپانی آمریکایی پایان دادند. آن‌ها در بیانات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که در حال مذاکره با برندهای بزرگ در خصوص خودروی الکتریکی هستند، اما کوپرتینویی‌ها نام‌شان در این لیست دیده نمی‌شود.

متن گزارش بلومبرگ در این حوزه به شرح زیر است:

شرکت‌های خودروسازی کره‌ای در حال مذاکره با برندهای معتبر در خصوص تولید خودروی الکتریکی هستند، اما تا به حال تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است. مدیران هیوندای اعلام نمودند که مذاکرات آن‌ها مراحل اولیه خود را می‌گذراند. بد نیست بدانید که سهام هیوندای در سئول حدودا 8.4 درصد و سهام کیا نیز 15.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

image

 

در ادامه این گزارش، به این موضوع اشاره شده است که به محض اعلام خبر همکاری هیوندای و کیا با شرکت اپل، سهام این دو شرکت به طرز چشمگیری با افزایش روبرو شد. حتی خبرهایی مبنی بر تجهیز خط تولید کمپانی کیا در ایالت جیورجیا آمریکا نیز به گوش رسید. همچنین کمپانی اپل اعلام کرده بود که قصد دارد تا سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری را برای راه اندازی این کار انجام دهد. گزارش بلومبرگ در این مورد را در این قسمت بخوانید:

سازنده آیفون‌ها، قصد داشت تا خط تولید خودروی الکتریکی خود با همکاری کمپانی کیا را در ایالت جیورجیا راه اندازی کند. به نظر می‌رسید که قرارداد میان اپل و کیا در تاریخ هفدهم فوریه مصادف با بیست و نهم بهمن ماه به امضا رسیده و محصول این همکاری، یعنی خودروی الکتریکی اپل در سال 2024 به صورت رسمی معرفی و روانه بازار شود. همچنین بنا بر این بود که تولید Apple Car به صورت سالانه به 100 هزار دستگاه برسد.

در هفته‌های اخیر، خبرهایی در مورد همکاری اپل با کمپانی‌های سازنده خودرو کره‌ای هیوندای و کیا به صورت مرتب در رسانه‌ها انعکاس داده می‌شد. لذا مشخص نیست خبر امروز بلومبرگ در این مورد صحت داشته باشد. ممکن است سازندگان خودرو، قصد این را داشته باشند تا پروژه طراحی و ساخت خودروی الکتریکی اپل را همچنان به صورت محرمانه نگه دارند. چیزی که به مذاق کوپرتینویی‌ها نیز خوش می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)