خانهاخبار
در صورت استفاده از ضربان‌ساز قلب آیفون 12 را داخل جیبتان نگذارید

در صورت استفاده از ضربان‌ساز قلب آیفون 12 را داخل جیبتان نگذارید

تحقیقات جدید موسسه قلب و عروق هنری فورد حاکی از آن است که امواجی مغناطیسی حاصل از مگ‌سیف آیفون 12 باعث از کار افتادن ضربان‌ساز یا الکتروشوک‌های کاشته‌شده در بدن بیماران می‌شود.
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

به نظر می‌رسد که اپل در طراحی سیستم شارژ مگ‌سیف آیفون ۱۲ توجه خاصی به دستگاه‌های پزشکی نکرده، چون نه تنها سیم‌پیچ قاب عقب سری آیفون ۱۲ دارای مغناطیس است، بلکه لوازم جانبی مگ‌سیف هم شرایط مشابهی دارند. تازه این صرف‌نظر از خود شارژر مگ‌سیف و شارژر دوگانه مگ‌سیف است که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند.

تمامی این قطعات می‌توانند روی لوازم پزشکی از جمله ضربان‌ساز و الکتروشوک قلبی اثر بگذارند. متخصص قلب موسسه قلب و عروق هنری فورد برچسب‌های هشدار اپل را تحت آزمایش قرار داده است. دکتر سینگ سعی کرد ببیند لوازم مگ‌سیف چطور روی الکتروشوک‌های کاشته‌شده در بدن اثر می‌گذارند. نتیجه این بود که سوئیچ ایمنی الکتروشوک مغناطیس حاصل از آیفون ۱۲ را شناسایی و عملکرد خود را متوقف می‌کند. او می‌گوید:

وقتی آیفون ۱۲ را به سینه بیمار نزدیک کردیم، الکتروشوک غیرفعال شد. از روی برنامه‌ریز خارجی الکتروشوک متوجه شدیم که عملکردهای دستگاه متوقف شده است. اما به محض این که گوشی را از سینه بیمار جدا کردیم، الکتروشوک به‌سرعت به شرایط عملکرد عادی برگشت.

همه ما غافل‌گیر شده بودیم. گمان می‌کردیم که مغناطیس موجود در گوشی‌ها ضعیف‌تر از آن است که بتواند سوئیچ مغناطیسی الکتروشوک را به واکنش وابدارد. معتقدیم که یافته‌های ما در مقیاس گسترده پیچیدگی‌های بسیاری را برای افرادی ایجاد می‌کند که با این دستگاه‌ها زنده‌اند و ناخودآگاه گوشی خود را درون جیبشان می‌گذارند، بدون این‌که بدانند موبایلشان می‌تواند به نحوی روی عملکرد الکتروشوک یا ضربان‌ساز آن‌ها اثر بگذارد که شاید کشنده باشد.

این دومی تحقیقی است که رابطه سببی میان مگ‌سیف آیفون ۱۲ و ضربان‌سازها یا دستگاه‌های مشابه را نشان می‌دهد. به همین خاطر است که اپل هشدار رفع مسئولیت مهمی را درباره استفاده ایمن از مگ‌سیف منتشر کرده است:

دستگاه‌های پزشکی مثل ضربان‌سازها یا الکتروشوک‌های کاشته‌شده در بدن ممکن است دارای سنسورهایی باشند که در صورت نزدیکی به امواج مغناطیسی یا رادیویی واکنش نشان دهند. برای جلوگیری از هر گونه تداخل احتمالی با این دستگاه‌ها، آیفون و لوازم جانبی مگ‌سیف را در فاصله ایمنی نسبت به دستگاه خود (بیش از ۱۵ سانتی‌متر یا در صورت شارژ بی‌سیم بیش از ۳۰ سانتی‌متر) نگه دارید. با این وجود، برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر با پزشک یا سازنده دستگاه مورد استفاده خود مشورت کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)