خانهاخبار
فضاپیمای چینی از فاصله یک میلیون کیلومتری از مریخ عکس گرفت

فضاپیمای چینی از فاصله یک میلیون کیلومتری از مریخ عکس گرفت

فضاپیمای چینی Tianwen-1 که در آستانه رسیدن به مریخ است به‌تازگی تصویری را تهیه کرده که این سیاره را به‌صورت سیاه و سفید از فاصله 1.1 میلیون کیلومتری نشان می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

تابستان امسال زمین و مریخ در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به یکدیگر قرار گرفتند و همین مسئله باعث شد که سه فضاپیما به سمت سیاره سرخ فرستاده شوند. «استقامت» از ناسا، تیان‌ون-۱ (Tianwen-1) از چین و «امید» از امارات متحده عربی حالا در نزدیکی مریخ هستند و فضاپیمای چینی تصویر جذابی را از این سیاره به ثبت رسانده است.

تیان‌ون-۱ درست قبل از رسیدن به مریخ چهارمین اصلاح مداری خود را انجام داد تا مطمئن شود که در مسیر درستی برای نزدیک شدن به سیاره سرخ قرار دارد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) در بیانیه‌ای گفت: «کاوشگر رباتیک ما یکی از موتورهای خود را در ساعت ۸ شب روشن کرد تا مسیر مداری خود را تصحیح کرده و اطمینان یابد که در مسیر درستی به سمت میدان گرانشی مریخ قرار دارد. تیان‌ون-۱ از ۱۹۷ روز پیش در حال حرکت است و بیش از ۴۶۵ میلیون کیلومتر را طی کرده تا به این سیاره برسد. این فضاپیما حالا حدود ۱۸۴ میلیون کیلومتر با زمین و ۱.۱ میلیون کیلومتر با مریخ فاصله دارد.»

تصویری که از تیان‌ون-۱ به زمین رسیده علی‌رغم فاصله ۱.۱ میلیون کیلومتری مریخ را به زیبایی نشان می‌دهد. در این تصویر نقاط کلیدی سیاره سرخ از جمله فلاته‌ی نیم‌روز و دهانه‌ی شیاپارلی در سمت راست (در پایین تکه‌ی بزرگ سفیدی که دیده می‌شود) و دره مارینر (تکه مشکی رنگ چپ-وسط تصویر) پیداست.

بخش بعدی ماموریت مربوط به کاهش سرعت است تا تیان‌ون-۱ بتواند توسط گرانش مریخ جذب و وارد مدار پیرامون سیاره شود. وقتی فضاپیما وارد مدار شد، از ناحیه فرود تصویربرداری می‌کند و در نهایت در ماه مه روی سیاره سرخ می‌نشیند.

سازمان فضایی چین می‌گوید: «هدف نهایی ماموریت فرود آرام بر ناحیه جنوبی «دشت آرمان‌شهر» - دشتی بزرگ در منطقه آرمان‌شهر، بزرگ‌ترین دهانه برخوردی شناخته‌شده در منظومه شمسی - در ماه مه است تا تحقیقات علمی آغاز شود.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امروز شیائومی با کنفراس ویدئویی معرفی می 11 دنیارو ترکونده اونوقت شماها عین خیالتون هم نیست و این اخبار بی ربط رو میزارین؟ سریع برین این لینک ویدئوی امروزشو تماشا و ترجمه کنید خبر یعنی این
https://event.mi.com/uk/mi-11-launch-event
https://youtube.com/watch?v=6hBZ46fI1Ag&feature=share