خانهاخبار
تشخیص ضربان قلب و نرخ تنفس با دوربین گوشی‌های پیکسل ممکن می‌شود

تشخیص ضربان قلب و نرخ تنفس با دوربین گوشی‌های پیکسل ممکن می‌شود

گوگل در حال کار روی قابلیت‌های برای تلفن‌های پیکسل است که اجازه می‌دهد تا با دوربین جلو و عقب موبایل بتوانید ضربان قلب و نرخ تنفس خود را به دست آورید.
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

گوگل به‌زودی چند قابلیت جذاب را به اپلیکیشن Fit گوشی‌های پیکسل اضافه می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها اجازه می‌دهد تا با قرار دادن انگشت خود در مقابل دوربین عقب بتوانید ضربان قلب‌تان را پیدا کنید. این قابلیت با ردیابی تغییرات رنگ در انگشت شما می‌تواند ضربان قلب را به دست آورد.

ویژگی بعدی تشخیص شدت تنفس است که با دوربین سلفی انجام می‌شود. برای استفاده از این ویژگی کافی است که در مقابل دوربین قرار بگیرید و نفس بکشید. سپس نرم‌افزار حرکات سینه شما را شناسایی کرده و نرخ تنفس را به دست می‌آورد. یکی از مدیران محصول Google Health می‌گوید پزشکان هم به روش مشابهی نرخ تنفس بیمار را محاسبه می‌کنند. گوگل در این‌جا سعی کرده تا روش پزشکان را با تکنیک‌های یادگیری ماشینی تقلید کند.

image

مدیر گوگل می‌گوید: «بسیاری از مردم، به‌خصوص در طبقات اقتصادی محروم، در حال حاضر از وسایلی مثل دستبندهای هوشمند بهره‌مند نیستند، اما این ویژگی‌ها به منظور ردیابی ضربان قلب، نرخ تنفس و غیره می‌تواند فواید زیادی برای آن‌ها داشته باشد.»

طبق مطالعات داخلی گوگل، قابلیت تشخیص نرخ تنفس با خطای یک تنفس در دقیقه برای هر دو گروه کاربران سالم و بیمار درست عمل می‌کند. این ویژگی روی افرادی با رنگ پوست متفاوت عملکردی مشابهی داشته است.

قابلیت‌های یادشده شاید در آینده به گوشی‌های غیرپیکسلی هم بیایند، اما گوگل ابتدا می‌خواهد مطمئن شود که عملکرد آن‌ها روی گوشی‌های خودش صحیح باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)