خانهاخبار
نمایشگر گلکسی S21 الترا از نظر بهینگی مصرف انرژی پیشرفت زیادی داشته است

نمایشگر گلکسی S21 الترا از نظر بهینگی مصرف انرژی پیشرفت زیادی داشته است

بررسی‌های وب‌سایت AnandTech نشان می‌دهد که نمایشگر سوپر امولد از نظر روشنایی و بهینگی توان گلکسی اس 21 الترا نسبت به گلکسی اس 20 الترا پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

تمامی مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ از نمایشگرهای سوپر امولد با نرخ نوسازی متغیر حداکثر ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. با این حال، فقط گلکسی اس ۲۱ الترا از جدیدترین فناوری OLED سامسونگ بهره می‌برد که می‌تواند نرخ نوسازی را تا ۱۰ هرتز پایین بیاورد و روشنایی را تا ۱۵۰۰ نیت بالا ببرد. حالا آزمایش‌ها نشان می‌دهد این پنل OLED از نظر بهینگی توان بهبودهای قابل توجهی را به همراه دارد.

وب‌سایت AnandTech، در گزارشی تفصیلی روشنایی و مصرف انرژی پنل‌های OLED گوشی‌های مختلف سامسونگ از زمان گلکسی اس ۱۰ به بعد را مقایسه کرده است. پنل جدید ۶.۸ اینچی OLED سامسونگ همچنان از وضوح +QHD و رابط ۴ مسیره بهره می‌برد. ولی سامسونگ دیسپلی نشردهنده OLED جدیدی را در آن به کار بسته و سرعت کلاک MIPI رابط این پنل را به نحوی افزایش داده که اجازه می‌دهد نمایشگر با ارائه روشنایی بالاتر و نرخ نوسازی متغیر همچنان مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

image

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینید، گلکسی اس ۲۱ الترا در حالت‌های ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی انرژی کمتری نسبت به گلکسی اس ۲۰ الترا مصرف می‌کند. البته AnandTech متوجه شده که نرخ نوسازی متغیر در صورت کاهش روشنایی به زیر ۴۰ لوکس غیرفعال می‌شود، در نتیجه مصرف انرژی بسیار بالا می‌رود. در حالت ایده‌آل، سامسونگ باید این محدودیت را بردارد تا نرخ نوسازی متغیر در شرایط نوری مختلف عمل کند.

image

در نمودار دوم، نمایشگر گلکسی اس ۲۱ الترا می‌تواند به سطوح روشنایی بالاتری نسبت به گلکسی اس ۲۰ الترا برسد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند. به‌علاوه، بهبودهای اعمالی در بحث بهینگی توان در نمایش صفحه تماما سفید عملکرد نمایشگر را حدود ۲۲ درصد بهتر از قبل کرده است. وضوح نمایشگر در روشنایی ۳۰۰ نیت روی +FHD تنظیم می‌شود و زمانی که نور محیطی زیاد باشد، مصرف انرژی گلکسی اس ۲۱ نسبت به اس ۲۰ الترا تا ۲۷ درصد کاهش می‌یابد.

image

اگرچه سامسونگ اطلاعات زیادی را درباره پنل سوپر امولد گلکسی اس ۲۱ الترا منتشر نکرده، ولی واضح است که بهینگی توان آن نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته. همین مسئله باعث شده پرچمدار سامسونگ در تست‌های عمر باتری عملکرد خوبی از خود نشان دهد. البته ناگفته نماند که بخشی از عملکرد خوب گلکسی اس ۲۱ الترا در زمینه عمر باتری به خاطر استفاده از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)