خانهاخبار
هوآوی، شیائومی و 88 شرکت دیگر برای توسعه صنعت نیمه‌رساناهای چین با هم همکاری می‌کنند

هوآوی، شیائومی و 88 شرکت دیگر برای توسعه صنعت نیمه‌رساناهای چین با هم همکاری می‌کنند

90 شرکت چینی در اقدامی مشترک قرار است به توسعه فناوری‌هایی بپردازند که در نهایت صنعت نیمه‌رساناهای چین را تقویت کرده و مقاومت آن‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا را افزایش می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشره از سوی وزارت صنعت و اطلاعات چین (MIIT)، ۹۰ شرکت طی اقدامی مشترک خواستار تشکیل «کمیته فنی استانداردسازی مدارهای مجتمع» شدند. هدف تشکیل این کمیته هماهنگ‌سازی صنایع ضعیف و ترویج امر استانداردسازی مدارهای مجتمع است. از جمله شرکت‌هایی که در این کنسرسیوم حضور پیدا کرده‌اند می‌توانیم به هوآوی، های‌سیلیکون، شیائومی، ZTE، تنسنت و SMIC اشاره کنیم.

صنعت نیمه رساناهای چین همیشه یکی از نقاط ضعف زنجیره تامین محصولات الکترونیکی این کشور بوده است. تحریم‌های اخیر هوآوی و ZTE نشان داد که بازار تراشه‌های داخلی چین تا چه اندازه آسیب‌پذیر است. شرکت‌ها همواره راهی برای دور زدن محدودیت‌های نرم‌افزاری و سایر تحریم‌ها پیدا می‌کردند. اما چینی‌ها نتوانستند راه جایگزینی برای تامین تراشه‌های موردنیاز خود پیدا کنند. حتی شرکت‌های نیمه‌رسانایی مثل SMIC هم که سعی داشتند در شرایط تحریم نیاز بازار را برطرف سازند، با تحریم‌های ایالات متحده روبرو شدند. به‌علاوه، این شرکت‌ها ظرفیت تولید کوچکی دارند و قادر به تامین کل نیاز بازار نیستند.

حالا این کمیته می‌خواهد روی حوزه‌های مختلفی کار کند. یکی از اهداف آن‌ها بهینه‌سازی استانداردهای مربوطه در زمینه ارزیابی مدارهای مجتمع است. آن‌ها باید فرآیند توسعه فناوری‌های طراحی بسته‌های مداری را پیگیری کنند و بخش‌های مختلف آن را اصلاح نمایند. افزون بر این، برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در زمینه عملکرد، اعتمادپذیری و امنیت اطلاعات باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد و استانداردهای بهتری تدوین شود.

از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا، هوآوی با مشکلات زیادی در بازار موبایل روبرو شده است. این شرکت هنوز سلطه خوبی بر بازار تلفن‌های هوشمند چین دارد و عملکرد مناسبی را در بازار روسیه از خود نشان داده است. با این حال، توقف همکاری‌های TSMC با های‌سیلیکون می‌تواند چالش‌های جدی‌تری را برای ادامه فعالیت‌های این شرکت به وجود بیاورد. حالا شرکت‌های چینی امیدوارند که همکاری مشترک آن‌ها بتواند فناوری‌های بهتری را در صعنت نیمه‌رساناها به ارمغان بیاورد و نیاز شرکت‌های داخلی این کشور را تامین کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)