خانهاخبار
زبانه‌های گروهی به نسخه اندروید کروم آمد؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟

زبانه‌های گروهی به نسخه اندروید کروم آمد؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟

در جدیدترین به‌روزرسانی کروم در پلتفرم اندروید شاهد اضافه شدن قابلیتی هستیم که پیش‌تر آن را در نسخه دسکتاپ این مرورگر دیده بودیم. البته این ویژگی تغییراتی داشته است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

هفته گذشته گوگل بی‌سروصدا آپدیتی را روی رابط کاربری مرورگر کروم در اندروید اعمال کرد که نمایش زبانه‌ها را به جای پشته‌ای از کارت‌ها به شکل شبکه‌ای در می‌آورد. ولی علاوه بر این تغییر ظاهری، امکانی فراهم شد تا کاربر بتواند زبانه‌ها را به‌صورت گروهی داشته باشد. این ویژگی قبلا در نسخه دسکتاپ کروم وجود داشت و حالا در این مطلب می‌خواهیم نحوه استفاده و چگونگی فعال یا غیرفعال‌سازی آن را به شما آموزش دهیم.

قابلیت زبانه‌های گروهی به‌شکل پیش‌فرض روی بسیاری از تلفن‌های هوشمند از جمله گوشی‌های پیکسل فعال شده است. اگر از جدیدترین نسخه کروم استفاده می‌کنید ولی همچنان زبانه‌ها را به‌صورت پشته‌ای از کارت‌ها می‌بینید، می‌توانید به آدرس chrome://flags/#enable-tab-grid-layout بروید و این قابلیت را به‌صورت دستی فعال کنید. سپس با (دو بار) باز و بسته کردن کروم می‌توانید این قابلیت را مقابل خود ببینید. از همین طریق می‌توانید زبانه‌های شبکه‌ای را غیرفعال کرده و به همان چینش قبلی دسترسی پیدا کنید.

image

این ویژگی به لحاظ فنی از اواسط ۲۰۲۰ عرضه شد ولی حالا از فاز بتا بیرون آمده و بالاخره در نسخه نهایی در دسترس همگان قرار گرفته است. زمانی که این قابلیت را فعال کردید، با کشیدن و رها کردن زبانه‌ها روی یکدیگر می‌توانید آن‌ها را گروه‌بندی کنید. هر گروه نشان می‌دهد که چه تعداد زبانه در آن‌ها وجود دارد و با تپ کردن روی هر گروه زبانه‌های داخل آن قابل مشاهده است.

افزون بر امکان گروه‌بندی دستی زبانه‌ها، خود کروم به‌صورت خودکار زمانی که انگشت‌تان را روی لینک‌ها نگه می‌دارید و آن‌ها را در زبانه جدید باز می‌کنید، این زبانه‌ها را با زبانه‌ای که مشغول مرور آن هستید درون یک گروه قرار می‌دهد. این قابلیت به‌خصوص برای زمانی که مشغول خرید آنلاین و مقایسه محصولات هستید به کار می‌آید. هر گاه مشغول مرور یکی از زبانه‌های گروه باشید، کروم در پایین صفحه نواری را به نمایش درآورده و زبانه‌های مختلف آن گروه را با آیکنی که قابلیت بستن دارد به شما نشان می‌دهد تا به راحتی بتوانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

image

این ویژگی شباهت‌های زیادی به قابلیت مشابه گروه‌بندی زبانه‌ها در نسخه دسکتاپ کروم دارد، ولی گوگل تغییراتی را در آن اعمال کرده است. نسخه دسکتاپ به شما اجازه می‌دهد تا نام گروه‌ها را تغییر داده و یک رنگ را به آن‌ها اختصاص دهید تا گروه‌ها آسان‌تر قابل تشخیص باشند. نسخه موبایل این ویژگی را ندارد، ولی به‌سرعت به شما نشان می‌دهد که چه تعداد زبانه در هر گروه وجود دارد.

آیا از این قابلیت جدید استفاده خواهید کرد یا همان چینش قبلی زبانه‌ها را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)