خانهاخبار
ال جی در سال 2020 از نظر سودآوری رکورد زد

ال جی در سال 2020 از نظر سودآوری رکورد زد

علی‌رغم آن‌که بخش موبایل ال‌جی هنوز افت و خیزهای زیادی را تجربه می‌کند، ولی ال‌جی الکترونیکس در تمام طول سال گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

ال‌جی الکترونیکس بالاخره دیروز دست به انتشار گزارش‌های سال ۲۰۲۰ خود زد. این شرکت با رشد ۱.۵۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ رقم درآمدهای خود را به ۵۶.۴۵ میلیارد دلار رساند. گزارش حاضر همچنین نشان می‌دهد که ال‌جی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ معادل ۱۶.۷۶ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به بازه زمانی مشابه ۲۰۱۹ از افزایشی ۱۶.۹ درصدی خبر می‌دهد.

رشد درآمدهای سال ۲۰۲۰ ال‌جی میزان سود این شرکت را با افزایشی ۳۱.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به رقم ۲.۸۵ میلیارد دلار می‌رساند. این رقم رکورد تازه‌ای برای این غول فناوری کره‌ای محسوب می‌شود. بخش عمده این عملکرد خوب متوجه فروش بالای گجت‌های خانگی، تلویزیون‌های OLED و راهکارهای حوزه اتومبیل‌های خودران بوده است.

مقدار سود عملیاتی ال‌جی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده که از رشدی ۵۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ حکایت می‌کند. این شرکت حالا انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱ با عادی‌تر شدن شرایط اقتصاد جهانی اوضاع بهتری داشته باشد.

image

بخش ارتباطات موبایلی ال‌جی در تمام طول سال ۲۰۲۰ از درآمدی ۴.۶۶ میلیارد دلاری خبر داده، در حالی که میزان فروش این بخش در سه‌ماهه چهارم با رشد ۴.۹ درصدی نسبت به بازه مشابه ۲۰۱۹ به ۱.۲۴ میلیارد دلار رسیده، اما ۹.۲ درصد از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ کمتر شده است. این اتفاق احتمالا متاثر از کمبود چیپست‌های 4G و فروش پرافت و خیز پرچمداران ال‌جی در بازار بوده است.

زیان اجرایی ال‌جی در تمام سال ۲۰۲۰ در حدود ۷۵۰ میلیون دلار بوده که شامل سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه بازاریابی برای پرچمداران این شرکت است و بخشی از آن به خاطر کارآمدی‌های حوزه تولید جبران شده است.

با توجه به سرعت بالای حرکت 5G، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱ میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند افزایش یابد، اما رقابت نیز در میان بازیگران بازار شدیدتر خواهد شد. ال‌جی چندی پیش اعلام کرده بود که هر احتمالی را برای آینده کسب و کار تلفن‌های هوشمند خود مطرح می‌کند و در شایعات از احتمال فروش این بخش شنیده بودیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)