خانهاخبار
فیلیپس از دو تلویزیون OLED و دو تلویزیون Mini LED جدید رونمایی کرد

فیلیپس از دو تلویزیون OLED و دو تلویزیون Mini LED جدید رونمایی کرد

شرکت فیلیپس امروز از چهار محصول در اندازه‌های مختلف پرده برداشت که هر چهار مدل دارای قابلیت Ambilight برای پخش نور پیرامونی هستند.
۱۳۹۹/۱۱/۹

فیلیپس امروز با رونمایی از محصولات Mini LED جدید خود به جمع ال‌جی و سامسونگ پیوست. این شرکت از دو تلویزیون Mini LED جدید به نام‌های 9636 و 9506 رونمایی کرد که قرار است در اندازه‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی در دنباله سال به بازار بیایند.

در فناوری Mini LED برای کنترل دقیق‌تر روشنایی از هزاران LED کوچک استفاده می‌شود و این کار کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی فراهم می‌کند. این فناوری اگرچه مثل پنل‌های OLED یا Micro LED پیکسل‌های خود-روشن‌شونده ندارد ولی به پنل‌های LCD کمک می‌کند تا همچنان بتوانند به حیات خود در بازار ادامه دهند و پاسخ‌گوی کاربرانی باشند که قصد صرف هزینه‌های سنگین برای خرید فناوری‌های جدید را ندارند.

تلویزیون‌های 9636 و 9506 از نسل پنجم پردازنده تصویری P5 فیلیپس استفاده می‌کنند که در تلویزیون‌های OLED این شرکت هم دیده می‌شود. نسخه جدید این پردازنده به فناوری جدید ضدسوختن و قابلیت «تشخیص فیلم» جدیدی مجهز شده که به بهینه‌سازی تنظیمات تصویر بر اساس ژانر محتوایی که در حال پخش است کمک می‌کند. این پردازنده همچنین امکان پشتیبانی از قابلیت HDR10+ Adaptive را فراهم می‌سازد که پیش‌تر توسط سامسونگ معرفی شده بود.

image

مدل‌های Mini LED تلویزیون‌های جدید فیلیپس در اواسط سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند و تفاوت اصلی آن‌ها در این است که 9636 از سیستم صوتی 3.1.2 ساخته Bowers & Wilkins بهره می‌برد.

فیلیپس همچنین از دو تلویزیون OLED جدید به نام 806 و 856 نیز رونمایی کرد که به دنبال موفقیت مدل‌های 805 و 855 پارسال ساخته شده‌اند. 806 در چهار اندازه ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی و 856 در دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینچی به بازار می‌آید.

این دو دستگاه از +HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند ولی دالبی ویژن ندارند. طراحی آن‌ها بسیار ظریف و بی‌حاشیه است تا شبیه اکثر تلویزیون‌های پریمیوم امروزی باشد. این محصولات سیستم صوتی 50W 2.1 دارند و با DTS Play-Fi سازگارند. این دو تلویزیون به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ در نیمه نخست ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند. 806 و 856 از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند تا به قابلیت‌های eARC و VRR دسترسی داشته باشند.

هر چهار دستگاه فوق دارای قابلیت Ambilight فیلیپس هستند که امکان انتشار نور پیرامونی را فراهم می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)