خانهاخبار
دسترسی بیشتر به ECG و فشار خون در آپدیت جدید گلکسی واچ 3

دسترسی بیشتر به ECG و فشار خون در آپدیت جدید گلکسی واچ 3

ساعت‌های هوشمند سامسونگ به یک ویژگی مهم مجهز می‌شوند.
۱۳۹۹/۱۱/۹

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل در ساعت‌های هوشمند خود، امکان استفاده از خدمات ECG و همچنین، پایش سطح اکسیژن خون را برای کاربران در نظر گرفته است. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ با ارائه آپدیت نرم‌افزاری جدید، این دو ویژگی را در اختیار دارندگان گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 گذاشته است و ساکنین کشورهای مختلف، امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

در سال 2018، مسئولان وب سایت فون آرنا عملکرد سنسور اپتیکال که در پشت بدنه گلکسی اس 9 وجود داشته و عملکرد آن در جهت مانیتورینگ فشار خون است را مورد بررسی قرار دادند. بعد از کنترل ارقام و اعداد نمایش داده شده و مقایسه آن‌ها با اقلامی که توسط تجهیزات پزشکی اندازه گیری شده، آن‌ها دریافتند که آمار و نتایج تقریبا به هم نزدیک بوده و خطای 5+ یا 5- امتیازی در آن‌ها وجود دارد. به این ترتیب کاربران می‌توانند روی نتایج اعلام شده تا حد زیادی حساب باز کنند.

image

 

حالا به سرعت به سال 2020 می‌آییم. مهندسان کره‌ای ضمن همکاری با دانشگاه کالیفرنیا و سانفرانسیسکو، توانستند تا این تکنولوژی را پیشرفت داده و امکان استفاده از ECG و همچنین پایش سطح اکسیژن خون را به ساعت‌های هوشمند بیاورند.

گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 به سنسورهای اپتیکال زیادی در حوزه سلامت مجهز هستند که به صورت پیش فرض، قادر هستند تا ضربان قلب شخص دارنده را محاسبه کنند. اما مهندسان سامسونگ ضمن تحقیقات زیاد و همکاری با دانشگاه‌های مختلف، توانستند تا تکنولوژي الکتروکاردیوگرام و پایش سطح اکسیژن خون را نیز طراحی کرده و به این دو محصول اضافه کنند. این دو گزینه ابتدا در کشور کره جنوبی در دسترس کاربران قرار گرفته بود و حالا با ارائه آپدیت نرم‌افزاری، در اختیار استفاده کنندگان از این ساعت‌های هوشمند در کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است.

در کشور آمریکا، سنسور فشار خون هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است و در اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ قابل مشاهده نیست.

قابلیت‌های جدید توسط مراجع مختلف از جمله موسسه امنیت و سلامت محیط زیست اروپا و موسسه CE که سامسونگ پس از دریافت گواهی تأیید، توانست این ویژگی را در کشورهای جدید ارائه نماید، مورد تأیید قرار گرفته است.

کشورهای جدید که تحت پوشش دو قابلیت جدید قرار گرفته‌اند عبارتند از:

اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مراکش، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلستان

در حالی که منتظر اضافه شدن امکان نمایش فشار خون و قابلیت سنجش قند خون به اپل واچ سری 7 از سوی اپل هستیم، اما بد نیست تا نگاهی به این امکانات بیندازیم. به این ترتیب زمانی که چنین ویژگی‌هایی به ساعت هوشمند شما اضافه شد، نحوه کار با آن‌ها را از پیش آموزش دیده‌اید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)