خانهاخبار
سونی دوربین پرچمدار Alpha 1 را سنسور 50 مگاپیکسلی و 8K معرفی کرد

سونی دوربین پرچمدار Alpha 1 را سنسور 50 مگاپیکسلی و 8K معرفی کرد

دوربین بی‌آیینه جدید سونی محصول پرقابلیت با امکان فیلم‌برداری 8K است که سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند کنترل گرمای مناسبی داشته باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۸

سونی امروز از دوربین بی‌آیینه پرچمدار جدیدی رونمایی کرده که اسم آن Alpha 1 است. آلفا ۱ شماری از بهترین ویژگی‌های دوربین‌های بی‌آیینه سونی، از جمله A7R, A7S و A9 را با هم ترکیب کرده و از آن‌ها برای خلق بهترین تصاویر و ویدیوهایی استفاده می‌کند که این شرکت قادر به تولید آن‌هاست.

آلفا ۱ دارای سنسور جدید ۵۰.۱ مگاپیکسلی فول-فریم Exmor RS CMOS با پردازنده تصویری BIONZ XR است. این سنسور با دامنه ISO بین ۱۰۰ تا ۳۲۰۰۰ بیش از ۱۵ مقطع دامنه پویا دارد. البته با کمک حالت Pixel Shift Multi Shooting و نرم‌افزار Sony Imagine Edge می‌توانید تصاویر ۱۹۹ مگاپیکسلی هم تهیه کنید.

پردزنده تصویری جدید این دستگاه برخی از قابلیت‌های دوربین‌های دیجیتالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. آلفا ۱ می‌تواند در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه تصویربرداری فول رزولوشن RAW داشته باشد و بافر آن چنان حجیم است که می‌تواند ۱۵۵ تصویر فشرده RAW یا ۱۶۵ تصویر JPEG را نگهداری کند. این محصول قادر است در هر ثانیه ۱۲۰ فوکوس خودکار یا نوردهی خودکار داشته باشد. نرخ تاخیر پاسخ‌گویی نوردهی در این دستگاه ۰.۰۳۳ ثانیه است.

image

سونی همچنین نمایاب الکترونیکی این دستگاه را به‌روز کرده تا قابلیت‌های بیشتری داشته باشد. نمایاب آلفا ۱ صفحه‌ای ۰.۶۴ اینچی از نوع QXGA OLED با ۹.۴۴ میلیون نقطه و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی است. این صفحه بزرگ‌نمایی ۰.۹۰ برابری، میدان دید ۴۱ درجه‌ای و نقطه دید ۲۵ میلی‌متری فراهم می‌کند. نمایاب اصلی دستگاه نمایشگری ۳.۰ اینچی از نوع LCD با ۱.۴۴ میلیون نقطه و لمسی است.

سیستم فوکوس خودکار جدید این دوربین ۷۵۹ نقطه تشخیص فاز دارد و می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای روی چشم انسان‌ها، حیوانات (در حالت تصویربرداری و فیلم‌برداری)، و برای اولین بار روی دوربین‌های آلفا فقط در حالت تصویربرداری روی چشم پرندگان فوکوس خودکار آنی داشته باشد. این قابلیت قادر است حتی در صورت پرواز ناگهانی پرنده فوکوس خود را حفظ کند.

دوربین آلفا ۱ از شاتر الکترونیکی جدیدی با ۱.۵ برابر رولینگ شاترِ کمتر از A9 II استفاده می‌کند. این محصول اولین دوربینی است که تحت شرایط نوری مختلف امکان فیلم‌برداری پیوسته‌ی بدون چشمک را فراهم می‌سازد. به‌علاوه، برای اولین بار در یک دوربین آلفا، سرعت شاتر می‌تواند به یک دویستم ثانیه برسد. این سرعت با شاتری مکانیکی که از فیبر کربنی سبک استفاده می‌کند با کمک سیستم شاتر دوگانه تا یک چهارصدم ثانیه تقلیل می‌یابد.

آلفا ۱ در بخش فیلم‌برداری قادر به ضبط ویدیوهای 8K 30fps 10-bit با نمونه‌برداری زیرسطح ۴:۲:۰ در حالت XAVC HS Long-GOP است. این دوربین از تمام پهنای سنسور ۵۰.۱ مگاپیکسلی خود استفاده کرده و ویدیوهای 8.6K ضبط می‌کند که در نهایت به 8K تبدیل می‌شود. آلفا ۱ برای ویدیوهای 4K امکان فیلم‌برداری با نرخ 60fps و 120fps به‌صورت 10-bit با نمونه‌برداری ۴:۲:۲ و در دو حالت Long-GOP و All-Intra را میسر می‌سازد. فیلم‌برداری 4K از 8K تقلیل کیفیت پیدا نمی‌کند و سونی در عوض در حالت Super 35 خروجی آن را از نمونه 5.8K می‌گیرد.

این دست از دوربین‌ها اخیرا دچار مشکل مدیریت حرارت شده‌اند، چون اندازه آن‌ها هر بار کوچک‌تر می‌شود و با رزولوشن بالاتری کار می‌کنند. سونی می‌گوید آلفا ۱ به لطف ساختار توزیع گرمایی که از A7S III به ارث برده، می‌تواند تا ۳۰ دقیقه فیلم‌برداری 8K داشته باشد.

image

آلفا ۱ همچنین برخی از ویژگی‌های رنگی خود را از دوربین‌های گران قیمت سینمایی مثل FX6, FX9 و VENICE وام گرفته است. این دوربین برای نخستین بار در میان دوربین‌های آلفا از پروفایل رنگی S-Cinetone پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، طیف رنگی S-Gamut3 و S-Gamut3.Cine به این محصول اضافه شده تا رنگ‌های آن شباهت بیشتری به دوربین‌های یادشده داشته باشد. آلفا ۱ می‌تواند با HDMI به رکوردرهای خارجی تصویر ۱۶ بیتی RAW بفرستد.

آلفا ۱ لرزشگیری داخلی دارد که سرعت شاتر ۵.۵ گامی را فراهم می‌کند. این دوربین همچنین قادر به ثبت اطلاعات ژیروسکوپی است که اجازه می‌دهد تا با کمک نرم‌افزار Catalyst Browse بتوانید بیش از قبل لرزش تصاویر را بگیرید.

دوربین جدید سونی در بخش ارتباطات از گیگابیت اترنت، وای‌فای 2x2 MIMO 802.11ac دو کاناله و درگاه USB-C بهره می‌برد. این دستگاه دو شکاف کارت حافظه داخلی دارد که از کارت‌های UHS-I و UHS-II SDXC/SDHC یا کارت‌های جدید CFexpress Type A پشتیبانی می‌کند. این دوربین همچنین می‌تواند یک باتری اضافه داشته باشد تا زمان بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

سونی آلفا ۱ از ماه مارس ۲۰۲۱ با قیمت ۶۵۰۰ دلار به بازار می‌آید. این دوربین برای عکاسان حیات وحش، ورزش، مناظر، عروسی، عکاسان محصولات یا خبرنگارانی تولید شده که به دنبال بهترین خروجی هستند. از آن‌جایی که این دوربین بسیاری از ویژگی‌های خود را از A7S III به ارث برده، می‌توانیم روی قابلیت‌های فیلم‌برداری آن هم حساب ویژه‌ای باز کنیم. آلفا ۱ به رقابت با Canon EOS R5 می‌رود، هرچند به نظر می‌رسد که R5 مشکلاتی در زمینه مدیریت گرما دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)