خانهاخبار
فروش آیفون‌ها در سه ماهه اول سال 2021 افزایش پیدا می‌کند

فروش آیفون‌ها در سه ماهه اول سال 2021 افزایش پیدا می‌کند

به نظر می‌رسد که استقبال مناسب از خانواده آيفون 12، کوپرتینویی‌ها را خوشحال کرده است.
۱۳۹۹/۱۱/۸

طبق گزارش اخیر تحلیل گران، ظاهرا فروش آیفون‌ها روز به روز در حال افزایش است و استقبال و تقاضای زیادی که از سری آيفون 12 به عمل آمده، گویای این مورد است. اطلاعات جدید به دست آمده از مراکز و موسسات تحقیقاتی حاکی از آن است که فروش آیفون‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش 49 درصدی روبرو شده و تنها آیفون 12 مینی، پایین‌تر از انتظارات کوپرتینویی‌ها ظاهر شده است.

گزارش موسسه تحلیلی Cowen به این موضوع اشاره دارد که تقاضای بالا برای آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، باعث شده تا اپل در هر ماه، حدودا 55 میلیون آیفون را به فروش برساند. این موسسه پیش‌تر پیش بینی کرده بود که اپل در سه ماهه اول سال 2021، موفق به فروش 51 میلیون آيفون خواهد شد و اعداد و ارقام به دست آمده، حکایت از عملکرد خوب خانواده آیفون 12 داشته است. البته آيفون 12 مینی، نتوانسته تا فروش موفقیت آمیزی را به خود اختصاص دهد و تقاضا برای خرید آن بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر، بسیار ناامید کننده بوده است.

image

 

اپل به تازگی، درخواست کاهش تولید دو میلیونی آیفون 12 مینی را به سازندگان قطعات ارسال کرده است. اما با وجود تقاضای زیاد برای آيفون 12، آیفون 12 پرو و آيفون 12 پرو مکس، این نقصان به طرز چشمگیری جبران شده است. استقبال بسیار خوب از آيفون‌های 2020 باعث شد تا آیفون 12، بهترین گوشی هوشمند مبتنی بر نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) در ماه اکتبر لقب گیرد. این موضوع فوق العاده شگفت انگیز به نظر می‌رسد. چرا که این محصول در تاریخ بیست و سوم اکتبر روانه بازار شد.

به این ترتیب این محصول در زمانی کوتاه، توانست به عنوان محبوب ترین محصول نام خود را به ثبت برساند. از آن جا که تقاضا برای آيفون‌های جدید روز به روز در حال افزایش است، لذا مسئولان اپل مجبور شدند تا درخواست 30 درصدی افزایش تولید را با شرکت‌های تأمین کننده قطعات در میان بگذارند. اگر چنین روندی تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد، کوپرتینویی‌ها موفق می‌شوند تا از رکورد فروش 250 میلیونی آيفون‌ها عبور کنند. این رکورد پیش‌تر در اختیار آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بود.

از آن جا که خانواده آیفون 12 به عنوان محصولاتی موفق در تاریخچه اپل به حساب می‌آیند، لذا به نظر می‌رسد که سری آيفون 13 نیز به همین تعداد، یعنی در چهار مدل مختلف تولید و عرضه خواهد شد. شایعاتی مبنی بر توزیع به موقع آیفون‌های 2021 از برخی رسانه‌های خبری به گوشی می‌رسد. اگر چنین خبری صحت داشته باشد، لذا اپل زمان بیشتری برای فروش آن‌ها در سال جاری در اختیار خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)